radiopapas2

Ακούστε:

Θα ξεκινήσω από το βασικό θέμα των ημερών, ασχοληθήκαμε το πρωί, είχα και το Μάνο Χωριανόπουλο και το Γιώργο Μελιγκώνη, μας έδωσε το ρεπορτάζ που αφορούσε στις δηλώσεις και στις αποτυπώσεις των δηλώσεων του πρωθυπουργού που αφορούσε στο χρέος. Εφημερίδες σήμερα γράφουν ότι υπάρχει μία στροφή, το λέω πολύ επιεικώς αυτό, στο κομμάτι αυτό του χρέους και μία τούμπα λένε άλλες, κοίταξα λίγο ΤΑ ΝΕΑ, την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ, είδα όμως και τις άλλες εφημερίδες που έχουν μια άλλη αποτύπωση κι εμείς μια εντελώς διαφορετική αποτύπωση, θα το δείτε στο site, μη σας κουράζω. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Νομίζω ότι είμαστε σε μία εποχή που δυστυχώς ο παραμορφωτικός φακός ορισμένων μίντια είναι πολύ παραμορφωτικός και θα συνιστούσα και στους ακροατές και σε οποιονδήποτε πολίτη θέλει να ενημερωθεί να ανατρέχει στην πηγή και στις τοποθετήσεις του πρωθυπουργού εχθές και στη βραδινή του τοποθέτηση στο Σύνδεσμο Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδας θα καταλάβει ότι ευθαρσώς η Ελλάδα λέει ότι χρειάζεται μία καθαρή λύση. Καθαρή λύση δε θεωρούμε αυτό που προτάθηκε στο Eurogroup, αν το θεωρούσαμε θα το είχαμε αποδεχτεί και θα ήταν ωραία όλα και καλά, συνεπώς πάμε και παρακάτω. Δηλαδή νομίζω ότι κάποιοι έχουνε πλέον συνηθίσει να επινοούν πρωτοσέλιδα και τίτλους απλώς για να εξυπηρετήσουν πολιτικές σκοπιμότητες. Μην αφήνεις την πραγματικότητα να χαλάσει μία ωραία ιστορία.

Ναι, κύριε Παππά θέλω να καταλάβω. Η τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ και στην πολιτική του ουσιαστικά παρέμβαση στο κομμάτι του χρέους, θέλω να ρωτήσω απέχει από το ‘14 στο ‘15 και από το ’15 στο ’17, στο πώς αποτυπώνει δηλαδή ουσιαστικά το θέμα χρέος.

Το θέμα του χρέους νομίζω υπάρχει μία καθαρή θέση και η καθαρή θέση είναι η εξής: ότι οποιαδήποτε λύση βρεθεί πρέπει να βγάζει από το χάρτη των ενδεχομένων την πιθανότητα η Ελλάδα να μην έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει το χρέος της τα χρόνια που έρχονται. Αυτός είναι ο αντικειμενικός σκοπός. Υπάρχουν πάρα πολλές τεχνικές. Υπάρχουνε πάρα πολλοί τεχνικοί τρόποι οι οποίοι και κατά τη γνώμη μου είναι και πολιτικά εφικτοί σε όλη την Ευρώπη για να συμβεί αυτό. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι εδώ πέρα έχουμε πολιτικές σκοπιμότητες. Και τι θέλω να πω; Ζήσαμε όλα αυτά τα χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, τα χρόνια της ύφεσης, μία ιστορία η οποία έλεγε ότι το ΔΝΤ είναι υπέρ της αναδιάρθρωσης του χρέους και γι’ αυτό είναι χρήσιμος και κρίσιμος εταίρος. Και τη στιγμή που φτάνει η συζήτηση στην αναδιάρθρωση του χρέους το ΔΝΤ υπαναχωρεί και φαίνεται να δίνει ανοχή σε μία μη λύση.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω, φαντάζομαι και αρκετοί ακροατές είναι ότι έχω την αίσθηση ή έχουμε την αίσθηση ότι κάποια στιγμή η τοποθέτηση του ΔΝΤ γι’ αυτό το θέμα μας εξυπηρετεί, στο θέμα του χρέους, και σε άλλη περίπτωση μας δημιουργεί πρόβλημα. Το ΔΝΤ λέει ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο. Η βασική μου αίσθηση είναι ότι αυτό εξυπηρετεί τη δικιά μας διεκδίκηση, την ελληνική διεκδίκηση.

Αυτή η διατυπωμένη θέση όμως κύριε Αρβανίτη για να έχει ουσία πρέπει και να κατατίθεται με έμφαση και να έχει και πολιτικά παρελκόμενα. Διότι όταν απλώς τη διακηρύσσεις για να ενδύεσαι τον άγγελο της αναδιάρθρωσης χρέους και στο τέλος δεν είσαι σε θέση ούτε να επιβάλεις κάποια λύση ούτε τη θέση αυτή να την υποστηρίξεις μέχρι τέλους νομίζω ότι παραμένει κενό γράμμα, μάλλον όχι κενό γράμμα διότι από το ΔΝΤ παραμένει μία πίεση την οποία αποσοβήσαμε για σκέτα μέτρα 2% του ΑΕΠ, το θυμάστε; Από πέρσι τέτοιο καιρό και πιο πριν η συζήτηση για το ελληνικό πρόγραμμα είναι αν θα γίνει αποδεκτή η υπόθεση του ΔΝΤ ότι η ελληνική οικονομία δεν τα πάει τόσο καλά όσο φάνηκε ότι τα πάει και συνεπώς θα έπρεπε να πάρουμε 2% καθαρά μέτρα λιτότητας. Αυτή ήτανε η αξίωση η οποία δεν έγινε αποδεκτή και φτάσαμε στα αντίμετρα έτσι; Τώρα λοιπόν αν έχουμε μία υπαναχώρηση στο θέμα του χρέους αντιλαμβάνεστε ότι το μόνο που μένει να κομίζει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι λάθη ως προς τους υπολογισμούς και επιμονή στα μέτρα λιτότητας.

Υπάρχει εμπειρία, δυσάρεστη εμπειρία για όλους ήτανε και για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ του ’15, δηλαδή τι έκαναν αυτοί όπως το εισπράτταμε; Ότι πέταγαν την μπάλα παραπέρα, η κυβέρνηση θεωρούσε τότε ότι είναι μέσα στη διαπραγμάτευση αυτή και κάποια στιγμή είπαν game over. Υπάρχει ο φόβος να πάμε σε μία, θα είναι και φάρσα, να επαναληφθεί αυτή η ιστορία γιατί βλέπω την ίδια τακτική από αυτούς. Πετάνε την μπάλα χωρίς ουσιαστικές αιτιάσεις όλο και πιο πέρα. Πήγαμε στις 17 Ιουνίου.

15 ναι, 15 Ιουνίου. Κοιτάξτε να δείτε. Νομίζω ότι είναι μία τακτική την οποία έχει διαγνώσει παγκόσμια κοινή γνώμη, παγκόσμια επενδυτική κοινότητα και συνολικά όποιος παρακολουθεί τα οικονομικά και πολιτικά πράγματα. Δηλαδή η τακτική του να αναβάλουμε την οποιαδήποτε λύση. Έχει αποδειχθεί ότι αυτή είναι μία επιλογή η οποία είναι αντιευρωπαϊκή, δεν είναι καθόλου γενναία και αναπαράγει τα προβλήματα. Δεν υπάρχει όμως περίπτωση να έχουμε φαινόμενα όπως αυτά του ’15. Το ’15 δυστυχώς η Ελλάδα δεν είχε καταφέρει να οικοδομήσει μέσα σε λίγους μήνες τις συμμαχίες που έχει καταφέρει να οικοδομήσει τώρα.

Ένα σημείο λοιπόν είναι οι συμμαχίες που έχουμε σήμερα.

Είναι το κρίσιμο σημείο. Γιατί είναι το κρίσιμο σημείο; Γιατί θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή είμαστε ενώπιον μιας έτσι απογυμνωμένης πολιτικής διαπραγμάτευσης, απογυμνωμένης από οποιοδήποτε επιχείρημα που άπτεται είτε της οικονομικής κατάστασης, είτε μεταρρυθμίσεων που δεν εφαρμόζονται, είτε, είτε, ότι μπορεί να σκεφτεί κανείς και έχει χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία μέχρι τώρα. Συνεπώς είμαστε ενώπιον μίας πολιτικής απόφασης. Η Γερμανία, μάλλον το Γερμανικό Υπουργείο Οικονομικών σχεδόν ανοιχτά λέει ότι δεν επιθυμεί τώρα μία λύση διότι υπάρχουν οι γερμανικές εκλογές. Αλλά με συγχωρείτε, εσωτερικές, πολιτικές ανάγκες έχουν όλες οι χώρες, εκλογές έχουν όλες οι χώρες και ο καθένας από τους αντισυμβαλλόμενους είναι υποχρεωμένος να σταθεί ενώπιον του λαού και του κόσμου που τον παρακολουθεί και στον οποίο είναι υπόλογος και να πει την αλήθεια.

Πότε έχουμε γερμανικές εκλογές;

Το φθινόπωρο που μας έρχεται.

Και αν μας πάνε μετά το φθινόπωρο;

Άμα μας πάνε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο λέτε.

Ακριβώς. Δηλαδή και όχι στις 15. Πάμε τον Ιούλιο.

Ξέρετε τώρα μου θυμίσατε ότι το ίδιο πράγμα με τις γερμανικές εκλογές ακούγαμε και το 2013. Δηλαδή ήδη τότε η κυβέρνηση Σαμαρά έλεγε κάντε υπομονή να περάσουμε αυτά και μετά τις γερμανικές εκλογές η Μέρκελ θα δώσει το χρέος. Λοιπόν είναι ένα έργο που το έχουμε ξαναδεί. Συνεπώς δεν είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε το ρόλο που κάποιοι νομίζουν ότι θα αναλάβουμε σε αυτό. Δεν είναι η κατάσταση όπως το 2015 δεν είναι οπωσδήποτε όπως το 2012 αυτή τη στιγμή εντός της Γερμανίας όχι μόνο στην Ευρώπη υπάρχουν πάρα πολλές σφοδρές κριτικές για τη στάση του γερμανικού Υπουργείου Οικονομικών και θα έλεγα ότι και στην Ελλάδα θα πρέπει όλες οι πολιτικές δυνάμεις να αφήσουν για λίγο το αντιπολιτευτικό τους πάθος στο πλάι.

Καλά μιλάτε ως κυβέρνηση. Να σας την κάνω τούμπα την ερώτηση. Αν αυτή την τακτική την ακολουθούσε η Νέα Δημοκρατία ή μια άλλη κυβέρνηση και ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ με εσάς, με την ίδια πολιτική ηγεσία στην αντιπολίτευση. Θα στηρίζατε αυτή την τακτική;

Μισό λεπτό, όταν εμείς ήμασταν στην αντιπολίτευση, η Νέα Δημοκρατία είχε μία διακηρυγμένη θέση για τη βιωσιμότητα του χρέους.

Σαφές.

Και έλεγε ότι το χρέος είναι βιώσιμο, θα πάρουμε κι ένα πιστοποιητικό, ένα χαρτί που θα το βεβαιώνει αυτό και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Φαντάζομαι ότι καταλαβαίνουν οι ακροατές μας ότι αυτή η θέση δεν είναι μία θέση που έχει δικαιωθεί από τις εξελίξεις. Και θα ήταν εκ μέρους μας εγκληματικό, όταν βρισκόμασταν στην αντιπολίτευση να κλείσουμε αυτό το ζήτημα συναινώντας σε μία θέση η οποία λέει ότι το χρέος είναι βιώσιμο και δεν χρειάζεται καμία παρέμβαση και καμία αναδιάρθρωση. Αν είχαμε μία θέση η οποία ήταν μία θέση μάχης για την αναδιάρθρωση του χρέους είναι προφανές ότι θα την είχαμε υποστηρίξει.

2. Αλλάζω σελίδα. Θέλω να έρθω και στα δικά σας θέματα. Θέματα δηλαδή του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής. Και είστε σε ένα μαγαζί που είναι μέσα στην ψηφιακή πλατφόρμα ουσιαστικά.

Είμαστε και γειτόνοι.

Ναι, εκεί κοντά. Θέλω να σας ρωτήσω χθες στη Βουλή είχαμε ένα θέμα το οποίο το θεωρούσα αυτονόητο, όμως έγινε μανούρα που λέει και ο λαός. Μιλάω για το θέμα του μουσουλμανικού Τεμένους, δηλαδή με το χώρο λατρείας των πολιτών, που βρίσκονται σε αυτό εδώ τον τόπο, και έχουν κατά τη γνώμη μου το απόλυτο δικαίωμα, όπως έχουν και οι άλλοι, όλα τα δόγματα να έχουν το θρησκευτικό χώρο. Δεν πέρασε όπως το περιμέναμε. Δηλαδή ψήφισε φυσικά ο ΣΥΡΙΖΑ που το έφερε. Ψήφισε το ΠΑΣΟΚ, το θεωρώ αναμενόμενο. Υπήρχε θέμα με το ΠΟΤΑΜΙ, είπαν όχι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και βεβαίως όχι και η Νέα Δημοκρατία. Γενικό σχόλιο. Καταρχήν να ξεκινήσω με τους συμμάχους τους δικούς σας, τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Πώς το κρίνετε αυτό; Δεν θα αναφέρω κυβερνητική κρίση, αλλά πολιτικά μιλάμε.

Δεν υπάρχει πολιτική κρίση προφανώς. Εδώ είναι μία σαφής και διατυπωμένη διαφωνία και νομίζω ότι πρέπει να αποσυμφορίσουμε την κουβέντα, διότι είμαστε κόμματα τα οποία προέρχονται από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους και είναι ενδεχομένως αναμενόμενο σε κάποια ζητήματα να υπάρχουν διαφωνίες. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό που θα ήθελα να πω εγώ για τους Ανεξάρτητους Έλληνες και την πορεία τους, την κοινή μας πορεία στη διακυβέρνηση του τόπου είναι ότι στα μεγάλα και κομβικά ζητήματα άσκησης πολιτικής δεν έχει εκφραστεί καμία διαφωνία. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν καταψήφισαν τη συγκρότηση του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης, δεν καταψήφισαν την δυνατότητα των συμπολιτών μας που είναι ανασφάλιστοι να έχουν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δεν καταψήφισαν τις ρυθμίσεις οι οποίες μειώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές για το 80% των εμπόρων, δεν δεν….. Προχωρούμε μαζί σε αυτή την πορεία. Βεβαίως υπάρχουν διαφωνίες. Ας αποσυμφορήσουμε λίγο τη συζήτηση. Υπάρχει και ονομαστική ψηφοφορία σήμερα. Θα πάμε και θα προχωρήσουμε κατά τα προβλεπόμενα από το Σύνταγμα.

Πάμε σε θέματα που αφορούν ουσιαστικά τον χώρο δράσης του Υπουργείου, ενός νέου Υπουργείου, το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Κ. Παππά θέλω να σας ρωτήσω καταρχήν. Έγινε η ιστορία με τις τηλεοπτικές άδειες, είχαμε την περιπέτεια στο ΣτΕ, στην απόφαση αυτή. Δεν έπεσε ο νόμος όμως η διαδικασία ότι έπρεπε να γίνει μέσω του ΕΣΡ. Δεν θα πάμε τώρα στην κριτική και στην αυτοκριτική. Έχει περάσει.

Και το αντίθετο. Επιτρέψτε μου να το πω αυτό. Είναι σημαντικό αυτό. Η διαδικασία αυτή καθαυτή ελέγχθηκε σε όλα της τα στάδια από το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο, δηλαδή όλες οι υπουργικές αποφάσεις οι οποίες είχαν να κάνουν με την εξέλιξη της διαδικασίας προσεβλήθησαν όλες από τους εμπλεκόμενους και σε όλες τις φάσεις τα ασφαλιστικά μέτρα-οι αιτήσεις ακύρωσης, τις οποίες έκαναν, απορρίφθηκαν. Και μας λέγανε ότι έπρεπε να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία το ταχύτερο δυνατό. Ήταν ένας διαγωνισμός ο οποίος ήταν άρτια οργανωμένος, του οποίου το λογισμικό το σχεδίασε η εταιρεία που κάνει τις εθνικές εκλογές στην Ελλάδα. Τη δομή της δημοπρασίας την εισηγήθηκε σε μας και τη σχεδίασε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι ειδικοί επί της θεωρίας των δημοπρασιών καθηγητές και είναι μία διαδικασία, η οποία αφήνει μία πολύ μεγάλη παρακαταθήκη για την οποία συζητάμε και τώρα.

Πάντως με τις διαδικασίες αυτές ο νόμος, και αν κάνω λάθος διορθώστε με σε αυτό, η διαδικασία αδειοδότησης θα γίνει με το νόμο αυτόν και θα γίνει μέσω του ΕΣΡ.

Αυτό, ξέρετε, είναι πολύ κρίσιμο. Διότι οι ανεξάρτητες αρχές δεν νομοθετούν ούτε ο ρόλος τους είναι να αποφαίνονται περί της συνταγματικότητας των νόμων ή όχι. Εφαρμόζουν το νομοθετικό πλαίσιο για το πεδίο που αφορά την αρμοδιότητά τους.

Ωραία, ο Μάης έχει 25. Πέρασε και η γιορτή μου, πήγαμε και στην άλωση της Πόλης.

Χρόνια σας πολλά.

Πότε θα γίνει η προκήρυξη;

Είναι ένα ερώτημα το οποίο απεύθυνα εκ νέου στο ΕΣΡ. Απευθύνεται δεύτερη φορά. Το πρώτο ήταν στο τέλος Γενάρη. Στο ΕΣΡ εμείς είμαστε δίπλα από την πρώτη στιγμή. Υποστηρίζουμε και με την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί τη συγκρότηση και τη λειτουργία του. Νομίζω δεν υπάρχει κανένας λόγος για καθυστερήσεις. Και θέλω να πω επίσης ότι με βάση και την τελευταία συμφωνία και τις λεπτομέρειες της, την οποία υπογράψαμε με τους εταίρους, το ΕΣΡ πρέπει να προχωρήσει και στην αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών.

Να έρθουμε και εδώ λίγο.

Και εκεί πέρα υπάρχει ένα τοπίο το οποίο είναι πολλαπλασίως άναρχο και αρρύθμιστο. Αλλά αντιλαμβάνεστε ότι εδώ υπάρχει μία επιτακτική πλέον ανάγκη να προχωρήσουν τα πράγματα γρήγορα. Κάθε μέρα που περνάει το δημόσιο χάνει λεφτά από αυτή την ιστορία.

Το ένα κομμάτι είναι αυτό. Θα μείνω σε αυτό, στο θέμα των τηλεοράσεων. Στο δεύτερο όμως πράγμα στο ραδιόφωνο, που με αφορά και ξέρετε την αγωνία που έχω καιρό, και πριν που ήμουν στο Κόκκινο και στα άλλα ραδιόφωνα που έχω δουλέψει το άναρχο κομμάτι. Η νομοθεσία που ουσιαστικά φωτογραφίζει φίλους κατά το δοκούν, αναλόγως ποιος ήταν στις κυβερνήσεις. Πώς άλλαζες ένα ραδιόφωνο το έκανες μουσικό και μετά το έκανε θεματικό κοκ. Μάλλον το ένα γινόταν, το άλλο απαγορευόταν. Θέλω να σας ρωτήσω θα έχουμε νομοθετική, κυβερνητική ουσιαστικά πρωτοβουλία στο θέμα του ραδιοφώνου και πότε; Αυτή την ερώτηση σας την κάνω εδώ και δύο χρόνια που είσαστε κυβέρνηση και έκανε την ερώτηση και πριν ανέβετε στην κυβερνητική εξουσία.

Θα έχουμε και άμεσα, διότι προκύπτει και η ανάγκη ξέρετε από τις δεσμεύσεις, οι οποίες υπάρχουν από το εξωτερικό, από τη συμφωνία με τους εταίρους. Ξέρετε και γνωρίζετε ότι και χωρίς τη συμφωνία, βεβαίως, εμείς θα προχωρούσαμε, διότι το πρώτο πράγμα που κάναμε, όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση, ήταν να αποκαταστήσουμε τη Δημόσια Τηλεόραση και μετά να προχωρήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών.

Ωραία. Πότε; Προσέξτε μην πάει λάθος ο τόνος. Την πατήσαμε. Πότε;

Νομίζω ότι θα πρέπει από κοινού να απευθύνουμε αυτό το ερώτημα στο ΕΣΡ, το οποίο θα πρέπει να αυξήσει τις ταχύτητες για να μπορέσουμε πλέον και στη Ελλάδα να έχουμε ένα τοπίο στην ενημέρωση, το οποίο δεν μας εκθέτει διεθνώς. Διότι αυτό που συμβαίνει στην ενημέρωση στην Ελλάδα, νομίζω ότι πραγματικά αφήνει τη χώρα εκτεθειμένη.

Στο ψηφιακό τοπίο; Εδώ ακόμα μιλάμε για τα fm, τα μεσαία και τα βραχέα ακόμα, ενώ ήδη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ έχουν ήδη προχωρήσει στο ψηφιακό ραδιόφωνο.

Νομίζω ότι εδώ πέρα έχουμε μία χρυσή ευκαιρία, η οποία ξέρετε προέκυψε από τις οδυνηρές καθυστερήσεις. Να κάνουμε τη ρύθμιση και τη μετάβαση στο ψηφιακό ραδιόφωνο ταυτόχρονα. Οπότε να μπορέσουμε να πάμε και στο επόμενο βήμα τεχνολογίας, αλλά και σε ένα τοπίο, το οποίο θα είναι καθαρό και ρυθμισμένο.

Να σας ρωτήσω, κ. Παππά. Αυτή η ιστορία είναι μία τεχνική ιστορία που αφορά ουσιαστικά τους επαγγελματίες του χώρου και τους επιχειρηματίες που επενδύουν;

Ε, όχι δα, κ. Αρβανίτη. Εδώ μιλάμε για το πώς διαχειρίζεται η Πολιτεία τον αέρα της χώρας. Ο αέρας της χώρας είναι επικράτεια, είναι έδαφος, το οποίο έδαφος στην περίπτωση την τηλεοπτική υπεκλάπη κανονικότατα. Δηλαδή όποιος είχε έναν τσαμπουκά λίγο παραπάνω πήγαινε ανέβαζε μία κεραία στον Υμηττό, ανέβαιναν τα ΜΑΤ, έπεφτε και καμία φάπα και συνεχίζουμε… Και ήρθαν και αλλεπάλληλοι νόμοι μετά, οι οποίοι νομιμοποιούσαν το καθεστώς το οποίο διαμορφώθηκε από την αεροπειρατεία.

Μα εδώ έχουμε πολιτικό αρχηγό στη Βουλή με τον οποίο συνομιλείτε, ο οποίος είχε πάρει και συχνότητα -δεν ξέρω πώς- την πούλησε και τώρα είναι πολιτικός αρχηγός κόμματος. Μιλάω για τον κ.Λεβέντη, για να είμαστε ακριβείς. Να ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Είναι ένα απότοκο μιας κατάστασης απολύτως ασύδοτης. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα.

Θέλω να μάθω πραγματικά, θέλω να τον ρωτήσω κάποια στιγμή από πού πήρε τη συχνότητα, πού την πούλησε και πώς έγινε αυτή η διαδικασία. Έχει ενδιαφέρον και γενικώς γίνεται ένα τέτοιο νταραβέρι, πουλώ και αγοράζω κάτι που δεν μου ανήκει. Σήμερα πώς τα τηλεοπτικά κανάλια που ήδη παίζουν πληρώνουν και τι;

Κοιτάξτε να δείτε, για να μην ισοπεδώνουμε και τα πάντα.

Το ραδιόφωνο που εκπέμπει πληρώνει πουθενά κάτι;

Πληρώνει τους φόρους του. Για την αδειοδότηση δεν πληρώνει.

Τον αέρα που καταλαμβάνει δεν τον πληρώνει;

Όχι, δεν τον πληρώνει.

Δεν θα έπρεπε; Θα με φάει ο Μάρης.

Θα έπρεπε και πρέπει.

Ανοίγει κάποιος ένα περίπτερο, ένα σούπερ μάρκετ, έναν πάγκο που πουλάει κουλούρια, κάτι πληρώνει στο δήμο που του δίνει το δημόσιο χώρο.

Να ξεκαθαρίσουμε τα εξής πράγματα. Υπάρχει η λειτουργία μιας επιχείρησης ως οικονομική μονάδα και η συγκεκριμένη δραστηριότητα που αφορά στην εκπομπή του σήματος. Δηλαδή είμαστε σε ένα στούντιο, θα μπορούσε ο κ. Αρβανίτης και οι συνεργάτες του εδώ να παράγουν περιεχόμενο, αλλά να μην περνάει μέσα από τα κεραιοσυστήματα. Να μην εκπέμπεται. Να ανεβαίνει στο διαδίκτυο. Εκεί δεν θα χρειαζόταν κάποια αδειοδότηση. Η αδειοδότηση αφορά τη δυνατότητα να εκπέμπεται το σήμα μέσα από τα κεραιοσυστήματα. Για την οικονομική τους δραστηριότητα τα κανάλια φορολογούνται. Πληρώνουν και πληρώνουν και φόρους οι οποίοι δεν καταλογίζονταν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Όταν εγώ ανέλαβα αυτό το χαρτοφυλάκιο στις αρχές του ’15, οι συνεργάτες μου μού φέρανε ένα ερώτημα πάρα πολύ γρήγορα. Μου λένε υπάρχει ένας ψηφισμένος φόρος, ο φόρος διαφήμισης και το τέλος χρήσης συχνοτήτων, το οποίο ποτέ δεν καταλογίζεται. Από το 2010 και πήραμε πάρα πολύ γρήγορα την απόφαση όχι ως μονάδες αλλά συλλογικά ως κυβέρνηση αυτός ο φόρος αμέσως να καταλογιστεί. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε ήδη τα κανάλια έχουν πληρώσει σχεδόν 70 εκατ. ευρώ από αυτούς τους φόρους. Είναι λεφτά τα οποία δεν θα πλήρωναν. Τι δεν έχουν πληρώσει; Δεν έχουν πληρώσει για τις άδειες.

Λοιπόν, λέγατε κ. Παππά ότι βεβαίως και ήταν σαφές αυτό ότι ως επιχειρήσεις, τα κανάλια και ραδιόφωνα, πλήρωναν τους φόρους, δεν πλήρωναν όμως αυτό που αναλογούσε στη χρήση της δημόσιας συχνότητας. Δηλαδή αυτό που λέμε το δάσος. Ούτε τώρα συμβαίνει αυτό.

Όχι δεν συμβαίνει. Η πρώτη προσπάθεια να πληρώσουν ήταν ο διαγωνισμός του περασμένου Αυγούστου, ο οποίος μας σόκαρε θετικά.

Να κάνω μία πρόταση; Χαζή ίσως, αλλά θα το πω. Μέρι να γίνει η διαδικασία και να γίνει ενδεχομένως και ένας διαγωνισμός και για τις ραδιοφωνικές άδειες και ούτω καθεξής δεν μπορούσε να υπάρχει ένας νόμος, μία τροπολογία, μία νομοθετική παρέμβαση να λέει ωραία. Θα το δούμε αυτό και θα ξεκινήσουμε τις διαδικασίες με το νόμο που θα κάνει η κυβέρνηση. Μέχρι τότε όμως όσοι κατέχετε ραδιοφωνικές συχνότητες, παρακαλούμε να βάζετε το μήνα 1 ευρώ καταρχήν. Μάλλον θα τα πω αλλιώς. 10 ευρώ για την Αθήνα, 5 ευρώ για τη Θεσσαλονίκη, 3 ευρώ για την Καβάλα και ανάλογα με τον κόσμο που έχει και με την δυνατότητα την εμπορική που έχει ένα ραδιόφωνο να ανταπεξέλθει να μπει στη διαδικασία. Και να αφήσετε και μία ομάδα συχνοτήτων για να είναι αυτό που λέμε όχι για επαγγελματική χρήση αλλά για ψυχαγωγική, λαϊκή χρήση, που μπορεί να είναι τα πανεπιστήμια, οι άνθρωποι, οι κοινότητες. Το είχε κάνει παλιά το ‘88 –‘89 μετά τον Αθήνα 9,84 η τότε κυβέρνηση. Είχε δώσει ένα φάσμα συχνοτήτων για τις κοινωνικότητες, τις συλλογικότητες.

Αυτό είναι μία εξαιρετική ιδέα, αλλά εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΕΣΡ, όπως και το τέλος θα έπρεπε κανονικά να πληρώνουν όσοι εκπέμπουν εμπίπτει δυστυχώς ή ευτυχώς στην αρμοδιότητα της ανεξάρτητης αρχής.

Η ανεξάρτητη αρχή όμως δεν νομοθετεί.

Ούτε εμείς όμως μπορούμε να νομοθετήσουμε στη βάση απλώς μιας διαπίστωσης, η οποία δεν εδράζεται σε καμία νομική τυπική στέρεη βάση, διότι δεν υπάρχει μία άδεια με βάση την οποία εκπέμπουν. Υπήρχαν κάποιες υποτιθέμενες άδειες, οι οποίες δόθηκαν το 1993 με την προϋπόθεση να συμβασιοποιηθούν με το δημόσιο. Δεν έγιναν ποτέ συμβάσεις.

Τι θα γίνει, Υπουργέ, με το κομμάτι της μέτρησης όχι μόνο των ραδιοφώνων αλλά και της τηλεόρασης, όπου ουσιαστικά καθοδηγείται και η αγορά για το πού θα πάει και αν μία επιχείρηση θα επιβιώσει ή όχι. Να σας πω κάτι. Η εταιρία μέτρησης που δεν φταίει τόσο αυτή όσο αυτοί που παραγγέλνουν τη μέτρηση, παραγγέλνει η μέτρηση να γίνεται από σταθερά τηλέφωνα. Θέλω να μου πει κάποιος που μας ακούει αν το παιδί του που είναι μέχρι 30 χρόνων σηκώνει σήμερα το σταθερό τηλέφωνο. Δεν μετριώνται τα κινητά τηλέφωνα, δεν μετριέται καθόλου και δεν λαμβάνεται υπόψη η ψηφιακή χρήση του ραδιοφώνου μέσω του news 24,7 ή μέσω του real.gr. Δεν καταγράφονται αυτοί και καθοδηγείται πλήρως και η αγορά και ο επιχειρηματίας, ότι ο Αρβανίτης πάει δεν πάει. Παραδειγματικά το λέω και βεβαίως τα προϊόντα που παρασκευάζονται για το ραδιόφωνο με μία λογική, κ. Παππά ότι αυτά θέλει ο κόσμος. Ο κόσμος των 1000, των 2000 ανθρώπων του δείγματος, που είναι εντελώς πλασματικό.

Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.

Αυτό καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και στην τηλεόραση στο αν ο κ. Παππάς ή ο κ. Λοβέρδος θα βγει ή όχι βουλευτής. Διότι έχει σχέση με το δείγμα αν πουλάει, δεν πουλάει, αν κλικάρουμε ή δεν κλικάρουμε.

Εδώ νομίζω είναι μία θεμελιώδης στρέβλωση. Είναι ένα μονοπώλιο και στις τηλεοράσεις, αλλά αντίστοιχα και στο ραδιόφωνο, το οποίο είναι ιδιωτικό. Και ακριβώς χρειάζεται μία δημόσια παρέμβαση, η οποία θα έρθει αμέσως μετά το νομοσχέδιο, το πολυνομοσχέδιο το οποίο φέρνουμε αυτές τις μέρες στη Βουλή, που αφορά μία σειρά από θέματα και νομίζω ότι και εκεί πέρα θα πρέπει πραγματικά να δούμε το πώς μπορεί να διασφαλιστεί ότι υπάρχει ένας αντικειμενικός και διαφανής κυρίως τρόπος μέτρησης της ακροαματικότητας και της τηλεθέασης. Υπάρχουν και τεχνολογικές εξελίξεις, οι οποίες επιτρέπουν πραγματικά να πάμε σε πάρα πολύ ακριβείς εκτιμήσεις σε σχέση με το τι ακριβώς συμβαίνει.

Μου έλεγε συνάδελφος που είναι στη NOVA, θα μπορούσε να είναι και στον ΟΤΕ TV ότι το ποσοστό θέασης και τηλεθέασης της ΕΡΤ στη NOVA σε σχέση με αυτό που δίνει η AGB μέσω digea έχει τριπλάσια διαφορά, που σημαίνει ότι κάτι είναι λάθος. Θα έχουμε λοιπόν νομοθετική παρέμβαση;

Έρχεται πολυνομοσχέδιο αυτές τις μέρες και το επόμενο βήμα θα είναι η παρέμβαση την οποία θα κάνουμε ακριβώς για να γίνει διαφανής με πάρα πολύ ενισχυμένο ρόλο του δημοσίου η κατάσταση με τις τηλεθεάσεις και τις ακροαματικότητες. Διότι εκεί πέρα όπως σωστά είπατε δεν είναι απλώς μία δημοσκόπηση, η οποία βγάζει ένα αποτέλεσμα και φτιάχνει ένα πρωτοσέλιδο για να πανηγυρίσουν κάποιοι την επομένη πάλι καλημέρα. Είναι μία ιστορία η οποία μοιράζει πάρα πολλά χρήματα.

Και κάποιοι επιβιώνουν κάποιοι κλείνουν από αυτή.

Έτσι ακριβώς. Άρα νομίζω βρίσκεται στην καρδιά των ρυθμίσεων, οι οποίες πρέπει πάρα πολύ γρήγορα να γίνουν.

Με ενδιαφέρον βλέπω τις αντεγκλήσεις μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και οικονομικών κύκλων για το θέμα της μεταβίβασης ή της αγοράς μετοχών. Με σαφήνεια ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι μιλάμε για τη νέα διαπλοκή -αυτό είναι ένα κομμάτι αυτοκριτικής, διότι μίλησε για τη νέα διαπλοκή, άρα σημαίνει ότι αποδέχεται πλήρως ότι στα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μία άλλη διαπλοκή. Απλά εσείς τη συνεχίζετε.

Εδώ νομίζω ότι υπάρχει μια πολύ λεπτή όχι κόκκινη αλλά γαλάζια γραμμή, που ενώνει τα γεγονότα. Και αυτή η λεπτή γαλάζια γραμμή είναι η γραμμή της ιδέας ότι πρέπει το τηλεοπτικό τοπίο να αφορά ένα κλειστό κλαμπ επιχειρηματιών και να μην μπορεί κανένας άλλος να μπει μέσα. Αυτό ήταν το διακύβευμα και στην υπόθεση των αδειών. Δηλαδή κινήθηκαν στο φως και στο σκοτάδι δυνάμεις ακριβώς για να βεβαιώσουν ότι αυτός ο πολύτιμος αυτός ο σπάνιος πόρος, αυτό το πολύτιμο χωράφι, αυτό το κομμάτι της επικράτειας το νέμονται πάρα πολύ συγκεκριμένα συμφέροντα. Και μάλιστα το νέμονται με όρους κλειστού κλαμπ, όπου αν κάποιος τολμήσει από τους εξωτερικούς να δοκιμάσει την τύχη του εκεί μέσα, θα αντιδράσουν αβυσσαλέα.

Κ. Παππά, ο κ. Μηταράκης έλεγε νωρίτερα στη Βουλή ότι εσείς με τροπολογία απελευθερώσατε κεφάλι ή τουλάχιστον ευνοήσατε τον κ. Σαββίδη στο θέμα της ΕΚΑΠ και έρχεται μετά ακριβώς μία δήλωση του κ. Σαββίδη ποιον γουστάρει και ποιον όχι. Για αυτό σας κατηγορούν στην ουσία. Του δώσατε 35 εκατομμύρια…

Καταρχήν δεν έχει σβηστεί κανένα πρόστιμο. Νομίζω τώρα ότι δεν είναι σωστό να λέμε τέτοιου είδους ψέματα. Τα πρόστιμα βαραίνουν τις διοικήσεις που πρέπει να βαραίνουν και νομίζω ότι ενδεχομένως και η ΝΔ πρέπει να μας εξηγήσει τι ακριβώς έκανε.

Τι έγινε εκεί μπορούμε να μάθουμε;

Εκεί κατατέθηκε μία τροπολογία, η οποία λέει ότι αν δεν υπήρχε γνώση παρανομιών και προστίμων που έχουν επιβληθεί όταν γίνεται η μεταβίβαση των μετοχών από τον καινούργιο επενδυτή δεν τον βαραίνουν. Είναι νομίζω κάτι το αυτονόητο. Αλλά αυτό είναι το δέντρο. Το δάσος, κ. Αρβανίτη είναι αυτό που σας είπα. Η λεπτή γαλάζια γραμμή, η οποία λέει ότι οι εκδότες είναι οι εξής τέσσερις ή πέντε. Δεν υπάρχει περίπτωση να μπει άλλος. Αυτό το πράγμα νομίζω ότι είμαστε στη φάση στην οποία σπάει και αντιλαμβάνονται και όλοι ότι τα πράγματα αλλάζουν και λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων αλλά και λόγω της πολιτικής αποφασιστικότητας που εμείς δείχνουμε.

Θα επιμείνω. Η Νέα Δημοκρατία κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ουσιαστικά πηγαίνει αγκαζέ με τον κ. Σαββίδη. Αυτό είναι το θέμα σήμερα.

Και τι να απαντήσουμε εμείς σε αυτό τώρα; Δεν έχει κανένα νόημα, πραγματικά. Ο κ. Σαββίδης βγήκε δημοσίως, εξέφρασε μία άποψη, ο κ. Αλαφούζος είχε πάει στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή και είχε πει εγώ είμαι φιλελεύθερος και πρέπει να εκφράζονται οι φιλελεύθερες απόψεις από τη δημόσια συχνότητα, την οποία κατέχω παρανόμως. Το είχε πει ανοιχτά ο άνθρωπος. Εδώ έχουμε δημοσιογράφους οι οποίοι καθυβρίζουν αλλά αυτό εντάξει, ο καθένας μπορεί να λέει την άποψή του. Δεν πειράζει ας κατηγορεί η ΝΔ. Η ΝΔ πρέπει να απολογηθεί για το πώς και γιατί διαμόρφωσε ένα τηλεοπτικό και ένα ραδιοφωνικό τοπίο το οποίο είναι όπως είναι αυτή τη στιγμή. Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε νομίζω.

ΕΡΤ: Τι λόγο έχει η κυβέρνηση σήμερα με το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο στη λειτουργία και τη δράση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης; Πόσο διαφορετικό είναι δηλαδή ουσιαστικά αυτό που είχαμε, εγώ το έζησα, αυτό που λέγαμε πριν από μερικά χρόνια, την παρέμβαση της κυβέρνησης; Και να πω κάτι για τους ακροατές: η ΕΡΤ κατά τη γνώμη μου είναι ο δημόσιος φορέας και βεβαίως οφείλει η πολιτεία με τα όργανά της να έχουν έναν έλεγχο και υπάρχει και γι’ αυτό υπάρχει και μία κουλτούρα στην ΕΡΤ , τα υλικά που χρησιμοποιούνται, οι εκπομπές που επιλέγονται εκεί ή επιλεγόντουσαν, τουλάχιστον υπήρχε μία τέτοια ιστορία. Υπάρχει μία παρανόηση κύριε υπουργέ και θέλω να το πω επειδή δεν είμαι στην ΕΡΤ και ούτε θα πάω. Τα κόμματα παρεμβαίνουν στην ΕΡΤ κατά το δοκούν και κατά το συμφερόντων τους. Είχαμε πριν από δεκαπέντε, είκοσι μέρες μία παρέμβαση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, νομίζω και από το ποτάμι, και ένα σχόλιο που έκανε παρουσιαστής εκπομπής που έχει κάθε δικαίωμα να κάνει, μπορεί να διαφωνήσω με αυτό, αυτό που με ενόχλησε ήταν το πρώτο κομμάτι και το δεύτερο ήταν ότι απαντήσατε κι εσείς, εννοώ η κυβέρνηση. Πέφτει λόγος στα κόμματα πώς θα τοποθετηθεί ένας δημοσιογράφος στη δημόσια τηλεόραση;

Όχι, δεν πέφτει και αυτό υπογράμμισε και η δική μας η ανακοίνωση. Ακριβώς για να προασπιστεί το δικαίωμα του κάθε σχολιαστή να λέει αυτά που λέει. Δηλαδή κοιτάξτε να δείτε τώρα για να σας πω και για την ΕΡΤ. Για την ΕΡΤ γίνομαι κι εγώ δέκτης παραπόνων από ανθρώπους του χώρου του δικού μας ότι βγήκε ο τάδε σχολιαστής και είπε αυτό μετά τη δήλωση του πρωθυπουργού. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, είναι μέσα στο πρόγραμμα, ακούγονται όλες οι απόψεις, είναι κάτι το οποίο βέβαια δεν αντέχει η αξιωματική αντιπολίτευση. Νομίζω ότι την ΕΡΤ την έχει στοχοποιήσει διότι δίνει μία μάχη οπισθοφυλακών σε σχέση με την υπεράσπιση πάρα πολύ συγκεκριμένων συμφερόντων. Δηλαδή έχει τάξει στα συγκεκριμένα συμφέροντα επειδή η ΕΡΤ δείχνει ότι έχει πολύ μεγαλύτερο εκτόπισμα από όσο νόμιζαν αυτοί, δηλαδή η ΕΡΤ βρίσκεται σε όλα τα μεγάλα γεγονότα. Δεν είδα κανένα ιδιωτικό κανάλι να είναι στις ταραχές, ας πούμε, στην Κωνσταντινούπολη όταν είχε τα προβλήματα η Τουρκία τα σχετικά. Ή να έχει τις καταπληκτικές μεταδόσεις από το Παρίσι όταν έγινε…

Εντάξει γιατί υπάρχει ο κόσμος που έχει και τη γνώση.

Έχει και τη γνώση και υπάρχει και το εκτόπισμα, εξηγώ, διότι το να κατέχεις δημόσια συχνότητα σου αυξάνει τις υποχρεώσεις σου προς το προϊόν το οποίο σερβίρεις. Δεν είναι δυνατόν να έχεις καβαλήσει μία συχνότητα και να βάζεις να παίζει κονσέρβα τη στιγμή που γίνεται ο κακός χαμός στον κόσμο. Ο τηλεθεατής στο ελεύθερο κανάλι, στο κανάλι που μπορεί με μία απλή τηλεοπτική συσκευή να απολαύσει, δικαιούται να ενημερώνεται και αυτό το δικαίωμα οποιοσδήποτε θέλει για τον εαυτό του να λέει ότι έχει τηλεοπτικό κανάλι πρέπει να το διασφαλίζει, τόσο απλά. Αυτό δεν αντέχουν.

Η ιστορία των διαμορφωτών έχει πολύ μεγάλη πλάκα αλλά είναι λίγο επικίνδυνη. Παραδείγματος χάριν. Σας είπαμε νωρίτερα κυρίες και κύριοι για το θέμα των μετρήσεων και πώς αυτό γίνεται. Πώς το είπαμε τη Δευτέρα που ξεκινάγαμε; Στέκι αλλάξαμε, όχι μυαλά. Τα ίδια λέγαμε εκεί που ήμαστε, στο κόκκινο, τα ίδια θα λέμε με πολύ έντονο τρόπο, με τον ίδιο τρόπο και εδώ. Βλέπω τις κυκλοφορίες των εφημερίδων. Εγώ πια στο δρόμο περπατώ και δε βλέπω πια τόσο κόσμο να κρατάει εφημερίδα στο δρόμο, για πολλούς λόγους. Είναι η εποχή που έχει αλλάξει, είναι ότι έχουνε χάσει κάποιες την αξιοπιστία τους και ούτω καθεξής. Βλέπω και τις κυκλοφορίες μετά που θέλω να μάθω και το έλεγα πάντα, αν αυτές αποτυπώνουν ουσιαστικά την πραγματικότητα. Με αυτές τις κυκλοφορίες φεύγει διαφήμιση. Επί το πλείστον φεύγει η «κρατικοδίαιτη» διαφήμιση. Θυμίζω στους ακροατές ότι τις μέρες που η χώρα ήταν στα κάπιταλ κοντρόλ οι τράπεζες, και θυμάμαι την τράπεζα Πειραιώς, είχε τέσσερις καταχωρήσεις σε εφημερίδες Κυριακάτικες που ουσιαστικά χτυπούσαν μία συγκεκριμένη πολιτική ή υπερασπιζόντουσαν μία άλλη. Γιάννης κέρναγε, Γιάννης έπινε. Πώς έφυγαν τα πράγματα, δε θέλω να πω παραπάνω γιατί δε θέλω να πω παραπάνω. Δεν μπορεί, είχατε πει ότι θα γίνει το barcode. Να πούμε και τι είναι το barcode.

Να πούμε. Είναι ο γραμμικός κώδικας με τον οποίο μπορεί να πιστοποιείται το ακριβώς πόσες εφημερίδες, πόσα κομμάτια από κάθε εφημερίδα έχουνε πουληθεί. Βρίσκεται ήδη στην κεντρική νομοπαρασκευαστική επιτροπή το νομοσχέδιο το οποίο καθιστά υποχρεωτικό και για το πιεστήριο αλλά και για τους πωλητές των εφημερίδων αλλά και για τα τελικά σημεία πώλησης να σκανάρουν, να περνάνε δηλαδή το μικρό σκάνερ πάνω από την εφημερίδα ούτως ώστε να μπορούμε να γνωρίζουμε ακριβώς ποιες είναι οι πωλήσεις, έτσι; Νομίζω ότι εκεί πέρα υπάρχουν πάρα πολλές γκρίζες ζώνες οι οποίες θα φύγουν από την εξίσωση.

Πότε το βλέπετε αυτό;

Νομοθετείται αμέσως και ήδη έχει ξεκινήσει και δουλεύει η προκήρυξη. Άρα νομίζω ότι πολύ πριν το τέλος του χρόνου θα είναι μία πραγματικότητα από την οποία ουδείς θα μπορεί να ξεφύγει.

Μητρώο. Αυτή εδώ η εταιρεία ήταν από τις πρώτες που μπήκαν στη διαδικασία να μπουν στο μητρώο. Να πούμε λίγο λοιπόν επί τη ευκαιρία τι είναι αυτό το μητρώο.

Είναι το μητρώο των online media, το οποίο είναι σε δημόσια θέα, εάν μπει κανείς στην ιστοσελίδα του υπουργείου μας και πάει στο emedia.media.gov.gr θα μπορέσει να δει στο σύνδεσμο που λέει ταυτοποιημένα μέλη ότι ήδη έχουν ταυτοποιηθεί 400 ιστοσελίδες οι οποίες συγκροτούνε και το μητρώο των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης.

Τι σημαίνει ότι συμμετέχω;

Σημαίνει ότι έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση ειρήσθω εν παρόδω στο νομοσχέδιο…

Γιατί υπάρχει κρατική διαφήμιση πια όμως κύριε Παππά;

Υπάρχει, πως δεν υπάρχει, βεβαίως και υπάρχει.

Εννοούμε και τις περιφέρειες ως κρατική διαφήμιση το χρεώνουμε;

Βεβαίως και τις περιφέρειες και τους δήμους και τις επιχειρήσεις που συμμετέχει το δημόσιο, οι οποίες έχουν δεσμευθεί τις πρόνοιες και τη λίστα του μητρώου να την τηρούν. Αλλά κυρίως υπάρχει μία πρώτη προσπάθεια στην Ελλάδα να γίνει μία ρύθμιση του τοπίου της ενημέρωσης στο διαδίκτυο, δηλαδή οποιοσδήποτε θέλει να υποστηρίζει ότι είναι μέσο ενημέρωσης διαδικτυακό, οφείλει να περάσει και να καταγραφεί στο διαδίκτυο.

Στη χώρα υπάρχει πια η ένωση εκδοτών διαδικτύου, η ΕΝΕΔ δηλαδή.

Είναι το πρώτο μέλος του μητρώου μας.

Ήθελα να σας ρωτήσω πραγματικά αν συνεργάστηκαν στην πρωτοβουλία αυτή.

Ήταν για μας όχι έκπληξη, αλλά ήταν πάρα πολύ θετικό, καλωσορίστηκε για να μη σας πω ότι έτσι υπήρχε προτροπή να προχωρήσουμε.

Με ποια λογική, από σας θέλω να το ακούσω, θεωρούσαν ότι είναι καλό το μέτρο;

Κοιτάξτε ένα μέσο ενημέρωσης του διαδικτύου, το οποίο απασχολεί κόσμο, το οποίο παράγει προϊόν, θέλει το τοπίο να είναι ρυθμισμένο, θέλει να έχει ταυτότητα ο παραγωγός του περιεχομένου, θέλει να μπορεί να είναι σε θέση και αυτό το προσφέρει…

Με προστατεύει εμένα το πολίτη από το μπούλιγκ αυτό;

Σας προστατεύει ως προς το εξής: ότι εδώ πέρα θα είναι προφανές ότι θα υπάρχει ταυτότητα του εκδότη και όχι μόνο αυτό, υπάρχει και δυνατότητα μιας καταγραφής του μεγέθους της απασχόλησης, η οποία υπάρχει εκεί. Δε μπορεί τώρα να υπάρχει μία κατηγορία εργαζομένων σε μέσα ενημέρωσης, η οποία είναι δεύτερη ή τρίτη κατηγορία, είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού, οι οποίοι βρίσκονται στη σκιά, τις οποίες δυστυχώς και δεν καταλαβαίνω γιατί το συνδικάτο τους…

Καλά είναι φοβερό αυτό, να έχουμε συναδέλφους πάνω, έμπειρους συναδέλφους και νέας γενιάς έμπειρους συναδέλφους 30-35 χρονών με μόρφωση, με καλύτερα χαρτιά από μας σε πτυχία και να μην τους αναγνωρίζουμε ως δημοσιογράφους, αυτό είναι φοβερό.

Αυτό είναι θέμα του συνδικάτου σας, το οποίο εμένα μου προξενεί πάρα πολύ αρνητική εντύπωση πρέπει να σας πω. Ειλικρινά για ένα συνδικάτο, το οποίο ήταν έτσι θα σας έλεγα και πολύ κινητικό όταν κάναμε την προσπάθεια για την αδειοδότηση. Αλλά εν πάση περιπτώσει εδώ νομίζω ότι είναι μία μεγάλη πληγή, η οποία αφορά τον κλάδο σας.

Είναι λάθος.

Ναι αλλά σε κάθε περίπτωση νομίζω ότι είναι μία πρώτη προσπάθεια ρύθμισης του τοπίου της διαδυκτιακής ενημέρωσης, την οποία όπως βλέπετε την έχει αγκαλιάσει και η σοβαρή διαδικτυακή κοινότητα των ενημερωτικών ιστοσελίδων .

Εκλογές πότε θα έχουμε;

Το 2019 τον Σεπτέμβρη.

Σίγουρα;

Όπως σας βλέπω και με βλέπετε.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε Παππά. Καλή σας ημέρα.

gen dieuth yp

emedia a1

NGA

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner spec sec

satellite