Ακούστε:

 Κύριε υπουργέ καλημέρα σας.

 Καλημέρα κύριε Χατζηνικολάου, καλημέρα και στους ακροατές.

 Θα ξεκινήσω με το θέμα που είναι το κατεξοχήν θέμα που αφορά το υπουργείο σας. Το θέμα των αδειών των τηλεοπτικών σταθμών που είναι πάλι στην επικαιρότητα εξ αφορμής της απόφασης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης για επτά τηλεοπτικές άδειες και, φαντάζομαι, για την προκήρυξη, σύντομα, ενός νέου διαγωνισμού. Θέλω λοιπόν να ρωτήσω καταρχήν αν η απόφαση αυτή ακυρώνει, εντός εισαγωγικών βάλτε τη λέξη, πολιτικά το εννοώ, την προηγούμενη δική σας εκτίμηση ότι χωράνε τέσσερα κανάλια στην χώρα.

 Καταρχήν, τι είχαμε πει εμείς. Είχαμε πει ότι πρέπει πρώτα να δοθούν τέσσερις άδειες για κανάλια γενικού περιεχομένου ούτως ώστε όταν ολοκληρωθεί ο χάρτης συχνοτήτων και η διαπραγμάτευση για την κατανομή των συχνοτήτων με τις γειτονικές χώρες, να δούμε τι περισσεύει από το φάσμα και να δοθούν και θεματικές άδειες. Δεν υπήρξε αυτή η αλληλουχία προτεραιοτήτων στην απόφαση του ΕΣΡ. Τι υπήρξε όμως; Υπήρξε μια εκκωφαντική παραδοχή της θέσης ότι το φάσμα είναι πεπερασμένο. Όταν συζητάγαμε τον αριθμό των καναλιών, κύριε Χατζηνικολάου, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και δια των αρχηγών τους και δια άλλων λαλίστατων βουλευτών οι οποίοι, επαναλαμβάνω, χοροπηδάγανε στα έδρανα όταν έμπαινε το ζήτημα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών, διατυπώνανε τη θέση ότι το φάσμα είναι απεριόριστο. Σας καλώ να ανατρέξετε, λοιπόν, στις δηλώσεις που έκαναν κατά τη διάρκεια του 2016 και στα τέλη του 2015, όπου βρισκόμασταν στην κορύφωση της πολιτικής συζήτησης γύρω απ’ αυτό το ζήτημα, να δείτε τι ακριβώς λέγανε. Θα περίμενα, ειλικρινώς, μετά την τελευταία εξέλιξη να υπάρχει και μια συγγνώμη, μια ειλικρινής δήλωση μεταμέλειας όχι τόσο για τις ύβρεις που εκτόξευσαν εναντίον εμού προσωπικά και της κυβέρνησης. Κυρίως για τα ψέματα, τις ανοησίες και τις ανακρίβειες που είπανε στον ελληνικό λαό.

 Κύριε υπουργέ, υπάρχει η περίπτωση όμως, και μάλλον αυτή ισχύει, να είναι αληθή και τα δυο. Δηλαδή, και η αντιπολίτευση όντως να έλεγε αυτό που λέτε, αλλά και εσείς, οδηγώντας τον διαγωνισμό σε κλειστό αριθμό τεσσάρων αδειών, ενώ θα μπορούσατε να δώσετε έξι, επτά, οκτώ πιθανόν, όσα ήταν και τα λειτουργούντα ήδη κανάλια με άδεια, να δώσετε λύση χωρίς να έχετε τις εντάσεις που είχατε. Ξέρετε, εμένα η λογική μου δεν λειτουργεί με βάση το τι λένε τα κόμματα.

 Σύμφωνοι. Αλλά λέω ότι -και σας παρακαλώ σ’ αυτό να συμφωνήσουμε- είμαστε σε μια νέα πραγματικότητα. Συζητάμε πλέον επί της παραδοχής της καθολικής ότι το φάσμα είναι πεπερασμένο.

 Αυτό είναι αλήθεια.

 Έτσι. Άρα λοιπόν, έχουμε μία τρομερή μετατόπιση από τη συζήτηση την περυσινή.

 Βέβαια, κατά τη γνώμη μου, χωρούν και περισσότερα από επτά.

 Επαναλαμβάνω, όμως, για να μη νομίζουν και οι ακροατές μας ότι θα πάω να παρακάμψω το ερώτημά σας. Η δική μας θέση ήταν ότι είναι ασφαλής ο αριθμός τέσσερα, με βάση και τα δεδομένα τα οικονομικά και τους περιορισμούς που υπάρχει το φάσμα και τις υποχρεώσεις της χώρας για απόδοση στην κινητή τηλεφωνία, της λεγόμενης μπάντας των 700 MHz, και αφού ολοκληρώνονταν αυτή η διαδικασία, θα βλέπαμε, θα καθόμασταν μαζί με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, να δούμε τι φάσμα περισσεύει και τι αδειοδότηση θα μπορούσε να γίνει για τα θεματικά κανάλια. Είναι προφανές, και σας καλώ να ρωτήσετε οποιονδήποτε ειδικό εσείς επιθυμείτε, ότι χώρος με τον αριθμό επτά δεδομένο, για θεματικές άδειες μετά, είναι πάρα - πάρα πολύ δύσκολο να βρεθεί. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

 Αν μιλάμε για HD κανάλια είναι έτσι, όπως το λέτε.

 Είναι έτσι και όπως είναι έτσι, διότι θα έχουν και την υποχρέωση, βεβαίως, να εκπέμπουν ταυτοχρόνως και σε υψηλή και σε τυπική ευκρίνεια. Όπως κάνουν αυτή τη στιγμή άλλωστε. Αν πάτε σπίτι σας και ανοίξετε την τηλεόραση και…

 Έχει ο καθένας δυο εκπομπές, μια σε HD και μια, την απλή.

 Ακριβώς.

 Τώρα, θέλω να έρθω στο τίμημα που είναι ένα άλλο μεγάλο και σημαντικό θέμα διότι φαντάζομαι ότι όλη αυτή η φασαρία δεν γίνεται για να μη μείνει τίποτε στα κρατικά ταμεία. Αντιθέτως, γίνεται για να υπάρξει ένα σοβαρό οικονομικό αντιστάθμισμα για τις άδειες. Θέλω να ρωτήσω, λοιπόν, αν κατά τη γνώμη σας, είναι εφικτό με επτά άδειες ο λογαριασμός ο συνολικός να πιάσει το ποσό που είχατε πιάσει με τις τέσσερις. Κατά τη γνώμη μου, θα είναι δύσκολο αυτό. Διότι οι τέσσερις άδειες έδιναν στο κάθε κανάλι ξεχωριστά μεγαλύτερο μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα και επομένως, οι προσφορές ήταν μεγαλύτερες.

 Σύμφωνοι. Ήταν οι προσφορές μεγαλύτερες για την κάθε άδεια ξεχωριστά, αλλά η διαφημιστική πίτα, όπως το είπατε κι εσείς, αποτιμήθηκε στα 256 εκατομμύρια ευρώ για τη δεκαετία. Να φανταστείτε δηλαδή, για να το συζητήσουμε έτσι με ένα παράδειγμα, είναι σαν να έχουμε μια πίτα, η οποία να έχει μια αξία, και να συζητάμε αν η αξία αυτή θα αλλάξει ή όχι εάν την κόψουμε σε λιγότερα ή περισσότερα κομμάτια. Δεν θα αλλάξει η συνολική της αξία.

 Δεν συμφωνώ με αυτό. Θα με συγχωρήσετε αλλά εγώ είμαι της δουλειάς. Και θα σας πω γιατί δεν συμφωνώ. Γιατί τα επτά κανάλια θα έχουν μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας απ’ ότι θα είχαν τα τέσσερα.

 Ναι, αληθεύει αυτό αλλά…

 Επομένως…

 Αλλά, σε κάθε περίπτωση, αυτός δεν είναι λόγος ικανός για να αποστεί το δημόσιο από το δικαίωμα και την αξίωση να καταβληθεί επιτέλους τίμημα για τη ρύθμιση των συχνοτήτων. Εντάξει;

 Σύμφωνοι. Πώς θα γίνει αυτή τη φορά ο διαγωνισμός; Θα γίνει με ανάλογο τρόπο; Γιατί, εγώ θυμάμαι, τους είχατε κλείσει μέσα. Υπήρχε μια διαδικασία όπου δεν μάθαινε ο ένας τι κάνει ο άλλος, η οποία διαδικασία δέχθηκε μεν κριτική, αλλά σε ό,τι αφορά το τίμημα, απέδωσε για να είμαστε δίκαιοι.

 Μα, και δεν απέδωσε επειδή εμείς παριστάνουμε τους έξυπνους ή είχαμε κάποια φαεινή ιδέα ή είμαστε καταπληκτικοί στο να εφευρίσκουμε τρόπους δημοπράτησης. Απευθυνθήκαμε στους ειδικούς, απευθυνθήκαμε στα Πανεπιστήμιά μας και μας σχεδίασαν μια δημοπρασία. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης και για την ανεξάρτητη αρχή διότι και η ανεξάρτητη αρχή, φαντάζομαι, ότι τη γνώμη των ειδικών θα την αξιοποιήσει. Όπως αξιοποιεί, απ’ ότι μαθαίνω και με χαροποιεί ιδιαίτερο, τη γνώμη των ανθρώπων οι οποίοι διεξήγαγαν τον διαγωνισμό του περασμένου Αυγούστου από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Και είναι απολύτως λογικό. Δεν περιμένει κανείς από την Ανεξάρτητη Αρχή να αναπτύξει την τεχνογνωσία μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα για να τα κάνει όλα. Δεν γίναμε κι εμείς ειδικοί στους υπολογιστές, ειδικοί στη θεωρία δημοπρασιών, ειδικοί σε μια σειρά από πράγματα τα οποία προαπαιτούντο για να διεξαχθεί ο διαγωνισμός. Αξιοποιούμε, λοιπόν, τους ειδικούς μας, αξιοποιούμε τα κεκτημένα και την περιουσία του δημοσίου και νομίζω ότι υπάρχουν όλοι οι όροι ούτως ώστε το τίμημα να είναι υψηλό. Θα ήθελα, πραγματικά κύριε Χατζηνικολάου, και από τα υπόλοιπα κόμματα να τοποθετηθούν για το ποιο θα είναι το τίμημα με την υποσημείωση ότι η θέση της κυβέρνησης…

 Ποια θα είναι δηλαδή η τιμή έναρξης λέτε, της…

 Όχι, όχι… Να μη το μπερδεύουμε. Η τιμή έναρξης η οποία βάλαμε ήταν στα τρία εκατομμύρια, η οποία δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία, όπως απεδείχθη, διότι αν είναι καλά σχεδιασμένη μια δημοπρασία ο Παππάς και ο Χατζηνικολάου μπορεί να χτυπηθούν μέχρι να αναφανεί η μέγιστη τιμή.

 Επομένως, λέτε, να υπάρξει μια εκτίμηση για το πόσο πρέπει να είναι το συνολικό τίμημα των αδειών ώστε εάν είναι πολύ χαμηλότερο απ’ αυτό, να κηρυχτεί άγονος –τυχόν- ο διαγωνισμός.

 Όχι.

 Αλλά, πώς θα το ελέγξετε αυτό;

 Λέω ότι ενώ υπάρχει ένα δεδικασμένο από το οποίο δεν μπορούμε να αποστούμε πολύ εύκολα. Κανένας μας. Ούτε η Πολιτεία, η Κυβέρνηση, ούτε η Ανεξάρτητη Αρχή, ούτε τα πολιτικά κόμματα, ουδείς μπορεί να κάνει ότι αυτό το πράγμα δεν συνέβη. Ουδείς μπορεί να υποκριθεί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα της αγοράς να καταβάλλει χρήματα. Και με διακόψατε στην προηγούμενη μου φράση τη στιγμή που θα έλεγα ότι είναι δεδομένη η δέσμευσή μας, όπως και την προηγούμενη φορά, τα λεφτά από τις άδειες να διοχετευθούν σε πάρα πολύ συγκεκριμένες δράσεις κοινωνικών προτεραιοτήτων, όπως οι παιδικοί σταθμοί και τα νοσοκομεία μας.

 Αυτή η εξαγγελία είναι χρήσιμη πολύ, πράγματι, γιατί είναι και τα δυο μεγάλα θέματα και διαρκή θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Εγώ, τώρα, θέλω να σας κάνω και μια προσωπική ερώτηση κύριε υπουργέ. Εσείς δεχθήκατε πολύ αυστηρή κριτική με τον προηγούμενο διαγωνισμό. Δεχθήκατε επιθέσεις, βέλη κλπ. Γυρίζοντας προς τα πίσω, πιστεύετε ότι κάνατε κάποια λάθη σ’ αυτή τη διαδικασία; Θα μπορούσατε να έχετε αποφύγει όλη αυτή τη φασαρία, όλον αυτό το ορυμαγδό με κάποιους διαφορετικούς χειρισμούς;

 Όχι, δεν θα μπορούσα να τον είχα αποφύγει, κύριε Χατζηνικολάου.

 Ακόμη και αν, αντί για τα τέσσερα κανάλια, είχατε δώσει έξι ή οκτώ εξαρχής;

 Δεν θα μπορούσα να τον έχω αποφύγει και να σας πω γιατί. Διότι ορισμένοι θεωρούσαν ότι στην Ελλάδα θα ψηφίζονται Νόμοι και δεν θα εφαρμόζονται ποτέ. Και με αυτή την έννοια, είχανε και μέχρι ενός σημείου στο απυρόβλητο τους προκατόχους μου. Διότι ο πόλεμος ο ανηλεής εναντίον εμού προσωπικά και της κυβέρνησης ξεκίνησε όταν είχαμε εμείς την επαναστατική ιδέα να εφαρμόσουμε το Νόμο. Θέλω να θυμίσω στους ακροατές μας ότι διαγωνιστική διαδικασία για την αδειοδότηση προέβλεπαν όλοι οι Νόμοι, από το Νόμο Βενιζέλου και δώθε. Από το 1975. Λοιπόν, δεν συνέβη ποτέ.

 Εδώ, ακροατής με κατηγορεί ότι σας χαϊδεύω τα αυτιά. Δεν του λέτε, μου λέει, ότι από τον προηγούμενο διαγωνισμό, όμως, προέκυψαν και περιπτώσεις τύπου Καλογρίτσα.

 Έδειξε όμως ο διαγωνισμός και ο σχεδιασμός του ότι έχει τους μηχανισμούς διόρθωσης. Δεν επέτρεπε ούτε να υπάρξουνε καθυστερήσεις, ούτε να ευνοηθεί κάποιος επειδή έχει το κεκτημένο της εκπομπής, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, και είχε και βεβαίως, τη λίστα των επιλαχόντων, όπου όταν για οποιονδήποτε λόγο οποιοσδήποτε από τους συμμετέχοντες δεν πληρούσε ένα από τα πάρα πολύ αυστηρά, ποιοτικά κριτήρια, κύριε Χατζηνικολάου, τα οποία είχαμε βάλει, αντικαθίστατο αμέσως, όπως και συνέβη στην περίπτωση Καλογρίτσα, ο οποίος αντικαταστάθηκε εν ριπή οφθαλμού από τον κύριο Σαββίδη, ο οποίος ήταν ο αμέσως επόμενος. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

 Σας ευχαριστώ για αυτόν τον πρώτο γύρο συζήτησης. Πάμε στα γενικά πολιτικά θέματα και θέλω να ξεκινήσω από το ποιο είναι αυτή τη στιγμή, η λέξη που θα πω εμένα προσωπικά μου προκαλεί αλλεργία γιατί τη χρησιμοποιούν τον τελευταίο καιρό όλα τα κόμματα και έχω την αίσθηση ότι η λέξη αφήγημα σημαίνει παραμύθι, αλλά εν πάση περιπτώσει, ποιο είναι το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ τώρα, από τη στιγμή που δεν καταφέραμε στο Eurogroup να πάρουμε την ποσοτική χαλάρωση και συγκεκριμένα μέτρα για το χρέος; Ποιο είναι τώρα το αφήγημα;

 Νομίζω ότι η απόφαση του Eurogroup είναι η πρώτη απόφαση η οποία έχει πολλά συσσωρευμένα θετικά στοιχεία. Ο ΣΥΡΙΖΑ, και για τη λέξη αφήγημα εγώ είμαι λίγο πιο επιεικής, διότι θα σας πω ότι κάθε λαός χρειάζεται μια στοχοθεσία για να πορευθεί για το μέλλον. Δηλαδή, κι εμείς σαν Έλληνες πρέπει να συζητήσουμε…

 Προτιμώ τη λέξη σχέδιο, λοιπόν.

 Ναι, ας πούμε σχέδιο, λοιπόν. Στρατηγικό σχέδιο. Να συζητήσουμε ποιο είναι το στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον. Να συμπεράνουμε, μέσα από έναν γόνιμο διάλογο, και οι πολιτικές δυνάμεις, αν θέλετε, το τι πήγε στραβά στη χώρα μας και πάθαμε αυτά που πάθαμε. Πώς αναπτύχθηκε ο κύκλος της υπερχρέωσης, ποιες πολιτικές επιλογές γίνανε που επέτρεψαν αυτός ο κύκλος να αναπτυχθεί. Ποιες λάθος επιλογές γίνανε κατά την περίοδο που αποπειράθηκαν κάποιοι να διορθώσουν τις στρεβλώσεις της κρίσης. Αυτή τη συζήτηση, λοιπόν, νομίζω ότι δεν πρέπει να την αποφύγουμε. Κι αυτή η συζήτηση αφορά το μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα για την Ελλάδα κι όχι αν αυτό το τρίμηνο ή το επόμενο μπήκαμε στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, το οποίο φαίνεται κιόλας ως κριτήριο δεν επηρεάζει αυτό που λέμε, τις αγορές, οι οποίες αποτιμούν τα ελληνικά ομόλογα με τις χαμηλότερες αποδόσεις από την αρχή της κρίσης και μετά.

 Εσείς είχατε θέσει τον πήχη εκεί, πάντως, πριν από το Eurogroup.

 Μα και εξακολουθούμε να επιθυμούμε η Ελλάδα να ενταχτεί και σε αυτό το πρόγραμμα. Φαίνεται όμως, εκ των πραγμάτων, ότι δεν είναι το κρίσιμο των περιστάσεων. Το κρίσιμο, συνολικά, και προσέξτε να δείτε, εγώ νομίζω ότι εδώ έχει υπάρξει δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την κρίση, μια αντιστροφή των προτεραιοτήτων σε σχέση με την οικονομική πολιτική. Την ομαλή χρηματοδότηση, κύριε Χατζηνικολάου, τη χρειαζόμαστε για να ομαλοποιήσουμε την πορεία της οικονομίας. Για να μπορέσουμε να ξαναμπούμε στον κύκλο της ανάπτυξης και της επανάκτησης των θέσεων εργασίας που χάσαμε κατά τη διάρκεια της κρίσης. Δεν θα θυσιάσουμε 200 ή 300 χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βγούμε στις αγορές πιο γρήγορα με 0,5% χαμηλότερο επιτόκιο. Θα είναι μια καταστροφική επιλογή, η οποία έγινε το 2014, επιτρέψτε μου, διότι η διακυβέρνηση Σαμαρά κόστισε στην ελληνική οικονομία 250.000 θέσεις εργασίας, βγήκε βεβιασμένα στις αγορές και έξι μήνες μετά, τα επιτόκια ήταν μεγαλύτερα απ’ ότι ήταν πριν. Άρα, λοιπόν, χρειάζεται ψυχραιμία, υπομονή, σχέδιο, καθόλου βεβιασμένες κινήσεις, και κυρίως εμείς, οι υπουργοί, να μιλάμε λίγο γι’ αυτά τα πράγματα, και ειδικά όσοι δεν έχουμε και αρμοδιότητα.

 Τώρα, επομένως, το αφήγημα είναι η έξοδος στις αγορές και με τι χρονικό ορίζοντα;

 Όχι, το αφήγημα είναι η δίκαιη ανάπτυξη και δίκαιη ανάπτυξη σημαίνει και ομαλή χρηματοδότηση με ένα μείγμα δημόσιας και ιδιωτικής δανειοδότησης, το οποίο δεν θα βάζει εμπόδια στην αναπτυξιακή δυναμική, η οποία αυτή τη στιγμή καταγράφεται στην πλειονότητα των μακροοικονομικών δεικτών και βεβαίως, η οικοδόμηση μηχανισμών που αναδιανέμουνε τον πλούτο που παράγεται, οι οποίοι λείπανε το προηγούμενο διάστημα, με αποτέλεσμα η ανάπτυξη η οποία είχε έρθει στην Ελλάδα να έρθει μέσα από τον υπερδανεισμό, ο οποίος ήρθε στο τέλος και μας έπνιξε, και ο ιδιωτικός και ο δημόσιος.

 Πάντως, το κρίσιμο θέμα ενόψει και της λήξης του παρόντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, είναι αν θα μπορούμε, μέχρι τότε, να έχουμε επιλύσει το θέμα του δανεισμού μας από τις αγορές, διότι διαφορετικά, είμαστε αναγκασμένοι να πάμε και σε άλλο πρόγραμμα, και σε άλλο μνημόνιο.

 Ακούστε με λίγο, νομίζω ότι στο τελευταίο Eurogroup έγιναν δυο πάρα - πάρα πολύ σημαντικά βήματα για την Ευρώπη συνολικά, διότι αυτό που έγινε για την Ελλάδα, επειδή κι εσείς γνωρίζετε το πως λειτουργεί η Ευρώπη, δημιουργεί κι ένα δεδικασμένο. Τώρα, που πολλοί συζητάνε και για τα χρέη άλλων χωρών, αντιλαμβάνεστε ότι…

 Έχει ανοίξει και η συζήτηση για ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης πλέον.

 Βεβαίως, βεβαίως. Δηλαδή, να αποτυπωθεί και τυπικά ποιος θα είναι ο ρόλος του ESM. Με φέρνετε ακριβώς σ’ αυτό που ήθελα να πω, ότι η ακροτελεύτια παράγραφος της απόφασης του Eurogroup λέει ότι ο ESM θα δημιουργήσει αποθέματα τα οποία θα εγγυηθούν την έξοδο της Ελλάδας στις αγορές μετά το τέλος του προγράμματος.

 Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο.

 Αυτό κύριε Χατζηνικολάου είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Είναι ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης ο οποίος παρεμβαίνει άνευ άλλων προϋποθέσεων, βλέπε έκθεσης βιωσιμότητας του χρέους από το ΔΝΤ ή πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ, και λέει ότι υπάρχει αυτό το απόθεμα το οποίο εγγυάται τις εκδόσεις ομολόγων που χρειάζονται για το διάστημα αμέσως μετά το πρόγραμμα. Ποιο είναι το απόθεμα; Το απόθεμα που δεν χρησιμοποιήσαμε από το συμφωνημένο δάνειο. Πρόκειται για μια πάρα - πάρα πολύ σοβαρή μετατόπιση, η οποία μαζί με τη ρήτρα ανάπτυξης, την οποία με λύπη μου διαπιστώνω ότι η αξιωματική τουλάχιστον αντιπολίτευση δεν την αγκαλιάζει ως λύση και αυτό, πρέπει να σας πω, μας λυπεί, αυτά τα δυο στοιχεία, δηλαδή η δημιουργία αποθέματος και η ρήτρα ανάπτυξης είναι τα δυο κομβικά σημεία τα οποία αλλάζουν το παράδειγμα, δηλαδή προτεραιοποιούν την ανάπτυξη, υποτάσσοντας το στόχο της εξυπηρέτησης του χρέους σ’ αυτή…

 Ρωτά φίλος ακροατής, η προληπτική γραμμή της Ν.Δ. με την οποία προσπαθούσε τότε να βγει στις αγορές δεν ήταν το ίδιο; Το ίδιο ήταν.

Όχι, όχι, δεν πρόκειται περί αυτού. Εδώ μιλάμε για μια καθαρή λύση στο τέλος του προγράμματος και την ομαλοποίηση της χρηματοδότησης, δηλαδή την επιστροφή της Ελλάδας, για τα καλά, στη σφαίρα της κανονικότητας και της ομαλότητας σε σχέση…

 Γιατί ξέρετε ότι η κριτική που δέχεστε, κύριε υπουργέ, κύριε Παππά, είναι ότι τώρα, μετά από δυόμιση χρόνια που είστε στην κυβέρνηση, επιστρέφουμε εκεί που ήμασταν το 2014, που έπεσε η Ν.Δ..

 Λοιπόν, το 2014 είχαμε μείωση των επενδύσεων 5% και τώρα έχουμε αύξηση, στο πρώτο τρίμηνο, 11,2%. Το 2014 πέσαμε έξω στους στόχους κατά 1% και τώρα, τους έχουμε υπερβεί κατά 3,5%. Το 2014 είχαμε ανεργία στο 27% σχεδόν και τώρα έχουμε στο 21,2%. Τώρα, ας αφήσουμε αυτή την ιστορία και θα έλεγα στη Ν.Δ., εντάξει αυτό το πράγμα, σαν αφήγημα που λέγαμε κι εμείς, στο πρώτο μέρος της συζήτησης, ενδεχομένως να βόλευε στην πρώτη φάση της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα, έχει κλείσει το σενάριο της αριστερής παρένθεσης, έχει τελειώσει, έχει υπονομευθεί. Και θα τους έλεγα δε το εξής, ότι όχι μόνο είναι αδιέξοδο, αλλά αποτυπώνει και στη συνείδηση του λαού τη δική τους βούληση να επαναφέρουν τις προτεραιότητες και τις πολιτικές που εφήρμοσαν επί Σαμαρά. Διότι όταν λες ότι είχαμε success story επί Σαμαρά, το οποίο υποτίθεται ότι κατέστρεψε η δική μας διακυβέρνηση, σημαίνει ότι θα ξανακάνεις τα ίδια. Εκτός κι αν δεν ξανακάνουν τα ίδια, και αν δεν ξανακάνουν τα ίδια, να μας πουν ρητά ποιες από τις επιλογές Σαμαρά δεν θα επαναλάβουν. Διότι εδώ είχαμε μια πολιτική η οποία είχε αρνητικές επιπτώσεις και στην απασχόληση, αρνητικές επιπτώσεις στις επενδύσεις, αρνητικές επιπτώσεις στα δημοσιονομικά, και βεβαίως αρνητικές επιπτώσεις και πολιτικές για την παράταξη που τα εφάρμοσε.

gen dieuth yp

emedia a1

NGA

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner spec sec

satellite