Το διαζύγιο είναι προ των πυλών στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις τελευταίες εξελίξεις;

 Δυστυχώς έχει επιβεβαιωθεί ένα ρήγμα σε τρεις ψηφοφορίες. Και η διαφορετική ψήφος δεν αφορά δευτερεύοντα θέματα. Αφορά το πλαίσιο της συμφωνίας, το οποίο αυτή η κυβέρνηση κατάφερε να αποσπάσει. Όπως αντιλαμβάνεστε η ψήφιση ή μη της συμφωνίας είναι οριακή στιγμή. Η καταψήφιση σημαίνει και άρση της εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση. Η χώρα δεν θα μπορεί να πορεύεται με κυβέρνηση μειοψηφίας για πολύ. Χρειάζονται καθαρές συμπαγείς και σταθερές λύσεις.

 θα αντέξει να φτάσει έως τις εκλογές η σχέση του Μεγάρου Μαξίμου με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, δεδομένου ότι η σύγκρουση έχει φτάσει στα άκρα;

 Η κυρία Κωνσταντοπούλου έχει εκφράσει καθαρά τη διαφωνία της με τις κυβερνητικές επιλογές. Την ψηφίσαμε, βέβαια για να είναι στη θέση την οποία βρίσκεται, αλλά πρέπει να σας πω ότι η κάθετη διαφωνία και η κατοχή μιας τόσο σημαντικής θέσης είναι ένας απολύτως ασυνήθιστος συνδυασμός. Ειδικά όταν καταγγέλλονται διάφορα με λεκτικές ακρότητες, ανοίκειες στις αναλύσεις της Αριστεράς. Η Αριστερά ποτέ δεν θεώρησε ότι θα λύσει κοινωνικά προβλήματα στέλνοντας σε δικαστήρια πολιτικούς αντιπάλους εντός και εκτός της χώρας. Είναι άλλο να προτάσσουμε και να απαιτούμε την απόδοση Δικαιοσύνης για διάφορα σκάνδαλα και άλλο να υποκρινόμαστε ότι, εάν πάμε στα διεθνή δικαστήρια τον ένα και τον άλλο, θα καταφέρουμε να αποκαταστήσουμε τα εισοδήματα του λαού. Η Αριστερά προέτασσε πάντα τον πολιτικό αγώνα, τη συγκρότηση συμμαχιών για την κατάκτηση της πλειοψηφίας του λαού. Τη διεθνοποίηση του οικονομικού ζητήματος της Ελλάδας με όρους πολιτικής και όχι δικαστηρίων. Δυστυχώς βλέπουμε να αναπαράγεται μια λογική που λέει ότι «η κυβέρνηση είχε δυνατότητα να διαγράψει όλο το χρέος και δεν το έκανε». Πρόκειται για απόλυτη ανακρίβεια. Η Αριστερά ποτέ δεν έθεσε το θέμα του χρέους ως πρόβλημα λογιστικής αποτύπωσης, αλλά ως πολιτικό ευρωπαϊκό και διεθνές πρόβλημα, που απορρέει από κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις και ταυτόχρονα τις αναπαράγει. Αυτή η ανάλυση επέτρεψε στην Αριστερά να πλειοψηφήσει όχι οι πρόβες δικαστηρίου και οι λεκτικές υπερβολές.

 Δεν σας προβληματίζει το γεγονός ότι η πρόεδρος της Βουλής μπορεί να προκαλεί συνεχώς εμπόδια σε διάφορα θέματα;

 Η λειτουργία του Κοινοβουλίου, οι πολύωρες καθυστερήσεις και η διαρκής ανακάλυψη διαδικαστικών ζητημάτων δημιουργούν μια εικόνα απωθητική και πρέπει να μας προβληματίσει όλους.

 Ο Αλ. Τσίπρας έχει πει ότι ο «κομματικός» ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αντιστοιχηθεί με τον «κοινωνικό». Πώς μπορεί να γίνει αυτό; θα υπάρξουν νέα μέλη στο συνέδριο; Ακόμη και εκλογή προέδρου από τη βάση θα μπορούσε να υπάρξει;

 Το άνοιγμα του κόμματος στην κοινωνία και η αντιστοίχιση της οργανωμένης βάσης με την κοινωνική δυναμική παραμένουν το μεγάλο ζητούμενο. Ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγα και πριν από τις εκλογές είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα κόμμα. Έχει λίγες χιλιάδες μέλη δεκάδες χιλιάδες προπαγανδιστές και εκατομμύρια υποστηρικτές. Η μορφή η μαζικότητα και η λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ζητήματα που αφορούν μόνο εμάς, αφορούν συνολικά τη δημοκρατία. Είμαστε το μεγαλύτερο κόμμα στην Ελλάδα. Το πώς εμείς λειτουργούμε επηρεάζει και διαμορφώνει και τον τρόπο που λειτουργεί συνολικά η δημοκρατία μας.

 Είναι οι εκλογές στην ατζέντα της κυβέρνησης; Ακόμη και το φθινόπωρο όπως ακούγεται;

 Τα σενάρια περί εκλογών είναι λογικό να ανακυκλώνονται, όταν το κυβερνητικό κόμμα έχει τόσες κοινοβουλευτικές απώλειες.

 Αν πάμε σε εκλογές, θα είναι η Αριστερή Πλατφόρμα στα ψηφοδέλτια;

 Αν πάμε σε εκλογές, θα πάμε για να εξασφαλιστούν η απολεσθείσα σταθερότητα και η πλειοψηφία.

 Το σενάριο του Grexit θεωρείτε ότι έχει φύγει από το τραπέζι;

 Το σενάριο του Grexit συνεχίζει να προωθείται από ακραίους γερμανικούς κύκλους. Δυστυχώς και από κάποιους στην Ελλάδα. Είναι, όμως το ερώτημα και το ενδεχόμενο της φάσης που πάμε να αφήσουμε πίσω μας. Το ερώτημα της νέας φάσης είναι όχι το «μέσα ή έξω από την Ευρώπη» αλλά το «ποια Ελλάδα σε ποια Ευρώπη». Πάνω σε αυτό το ερώτημα συγκρούονται δύο λογικές. Αν έχει παρακολουθήσει κανείς τη συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για το ελληνικό ζήτημα το κατάλαβε. Ο Έλληνας πρωθυπουργός εισέπραξε χειροκρότημα από την ομάδα της Αριστεράς, των Σοσιαλιστών, των Πρασίνων αλλά και από κομμάτι των Φιλελεύθερων. Τον αποδοκίμασαν οι βουλευτές του Λαϊκού Κόμματος. Η Ελλάδα κατάφερε να αναδείξει τα πραγματικά διλήμματα πολιτικής. Θα ήταν ευχής έργο αν στην Ελλάδα οι πολιτικές δυνάμεις συντόνιζαν τις αναλύσεις τους με αυτό το κρίσιμο δίλημμα.

 Κέρδισε η Ελλάδα κάτι από τη διαπραγμάτευση;

 Άπαντες γνωρίζουν ακόμη και αυτοί που δεν θέλουν να το αναγνωρίσουν δημόσια, ότι η ελληνική κυβέρνηση εξάντλησε και την εντολή της και τα όρια της διαπραγμάτευσης. Έθεσε το ζήτημα του χρέους, άφησε το προηγούμενο πρόγραμμα να λήξει, έκανε στάση πληρωμών στο ΔΝΤ, ανέδειξε διεθνώς το ελληνικό ζήτημα ως ευρωπαϊκό. Η χώρα έκανε δημοψήφισμα. Και θυμηθείτε πού ήμασταν πριν από αυτό. Οι εταίροι ζητούσαν στις αρχές Ιουνίου πεντάμηνη παράταση με τέσσερις αξιολογήσεις και μετά το πεντάμηνο νέα προαπαιτούμενα, άμεση κατάργηση του ΕΚΑΣ, εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, ομαδικές απολύσεις, ταμείο διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας στο Λουξεμβούργο. Δείτε πού είμαστε τώρα. Έχουμε μια τριετή χρηματοδότηση, με ήπια δημοσιονομικά χαρακτηριστικά, ένα ενισχυμένο επενδυτικό πακέτο και η συζήτηση για το δημόσιο χρέος είναι πλέον στο κέντρο του παγκόσμιου οικονομικού διαλόγου. Και αλήθεια, ποιος μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι δεν γίνονται άλλες απολύσεις στο Δημόσιο, ότι το θέμα των συλλογικών διαπραγματεύσεων είναι ανοιχτό, ότι το ΕΚΑΣ θα αντικατασταθεί το 2020 και ότι δεν αλλάζει το πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας; Οποίος θεωρεί ότι άλλη κυβέρνηση και άλλος πρωθυπουργός θα μπορούσαν να φέρουν καλύτερη συμφωνία δεν έχει παρά να το πει δημόσια και να προσπαθήσει να πείσει και τη Βουλή και τον λαό.

 Τι διεκδικεί η Ελλάδα στη συμφωνία που θα ψηφιστεί έως τις 20 Αυγούστου;

  Η Ελλάδα διεκδικεί την εφαρμογή ισοδυνάμων, όπου αυτό προβλέπεται και είναι εφικτό, διεκδικεί σταδιακή εφαρμογή ρυθμίσεων στην αγροτική οικονομία για να αποφευχθεί ένα αρνητικό σοκ στην παράγωγη και το επίπεδο ζωής της υπαίθρου, ρυθμίσεις στον εργασιακό τομέα που θα αντιστοιχίζονται στις ανάγκες των εργαζομένων και θα αποτρέπουν νέο κύμα ύφεσης είναι κάτι που είπα και στη Βουλή.

 Τι επιδιώκει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες;

 Το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες έρχεται να ρυθμίσει ένα θέμα το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και δεκαετίες, ενώ παράλληλα ιδρύεται θυγατρική της ΕΡΤ, η οποία θα δώσει τέλος, δηλαδή στο μονοπώλιο του ψηφιακοί σήματος. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 έως και σήμερα οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν χωρίς άδεια. Η τελευταία νομοθετική ρύθμιση του 2007, η οποία προέβλεπε τη χορήγηση αδειών, παρέμενε ανεφάρμοστη μέσω τροπολογιών της τελευταίας στιγμής. Το νομοσχέδιο αυτό δίνει τέλος, λοιπόν σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ασυλίας και ταυτόχρονης ομηρίας των τηλεοπτικών σταθμών που τροφοδοτούσε όλα αυτά τα χρόνια τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ επιχειρηματιών στον χώρο των MME και της εκάστοτε κυβέρνησης. Παράλληλα, μέσω του διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί από μηδενική βάση για όλους τους ενδιαφερομένους, θα υπάρξει αυστηρός έλεγχος των προϋποθέσεων νομιμότητας και διαφάνειας, δηλαδή ασφαλιστική, φορολογική, τραπεζική ενημερότητα, αυξημένο μετοχικό κεφάλαιο με ονομαστικοποίηση των μετοχών, υποχρέωση απασχόλησης ελάχιστου αριθμού εργαζομένων πλήρους απασχόλησης, προκειμένου να αποφευχθούν περιπτώσεις απολύσεων από τα ήδη υπάρχοντα κανάλια, αλλά και να προβλεφθούν νέες θέσεις εργασίας. Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της κυβέρνησης για την πάταξη των φαινομένων της διαπλοκής και ταυτόχρονα κοινωνικά ισοδύναμο μέτρο. Είναι έτοιμο εδώ και καιρό. Δεν γίνεται την ώρα που καλούμαστε όλοι μαζί να εφαρμόσουμε ένα νέο πρόγραμμα, οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί να παραμένουν στο απυρόβλητο και να μην έχουν καταβάλει κανένα τίμημα για την άδεια λειτουργίας τους.

 Δεν χρειάζονται αλλαγές στο ΕΣΡ για να συμβεί αυτό;

 Για την εφαρμογή βέβαια του νόμου θα χρειαστεί πρωτίστως να συγκροτηθεί νόμιμα το ΕΣΡ, το οποίο τη στιγμή αυτή λειτουργεί χωρίς την απαραίτητη νόμιμη σύνθεση, αφού έχει λήξει η θητεία των περισσότερων μελών του. Δυστυχώς παρατηρείται ολιγωρία από πλευράς του προεδρείου της Βουλής, το οποίο είναι αρμόδιο για τη σύγκλιση της Διάσκεψης των Προέδρων η οποία θα πρέπει να αποφασίσει με την αυξημένη πλειοψηφία των 4/5 επί της νέας σύνθεσης του ΕΣΡ. Η βούληση των μελών της Διάσκεψης για την επίτευξη ή μη της προβλεπόμενης πλειοψηφίας θα αναδείξει ποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για την αποκατάσταση της νομιμότητας.

gen dieuth yp

emedia a1

NGA

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner spec sec

satellite