Κύριε υπουργέ διαχρονικά οι κυβερνήσεις και οι ομόλογοι σας στο υπουργείο Επικρατείας έδιναν μάχη με την εγχώρια διαπλοκή. Μέχρι στιγμής οι μάχες έχουν χαθεί. Τι σας κάνει να είστε πεπεισμένος ότι αυτή π μάχη μπορεί να κερδηθεί τώρα;

Το γεγονός ότι ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και η πολιτική αποφασιστικότητα την οποία έχουμε. Διότι αποδείχθηκε ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν ήταν ζήτημα νομοθετικής ρύθμισης, αλλά πολιτικής βούλησης. Νόμοι που προέβλεπαν διαγωνιστική διαδικασία για τα κανάλια υπήρχαν εδώ και είκοσι χρόνια. Αλλά, αντί για διαγωνισμούς είχαμε νυχτερινές τροπολογίες με υπουργική υπογραφή πράγμα πολύ θλιβερό, που παρέτειναν το καθεστώς της προσωρινής νόμιμης λειτουργίας. Και το λέω «θλιβερό» γιατί και εγώ προσωπικά έχω υποστεί κριτική ακραία για τις υποτιθέμενες υπερεξουσίες ίου υπουργού. Δυστυχώς, οι ίδιοι που πηδάγανε πάνω στα έδρανα και ουρλιάζανε χρησιμοποιώντας φράσεις όπως «χουντικό κοινοβούλιο», «Βόρεια Κορέα», «Γεωργαλάς», δεν είχανε κανένα πρόβλημα από την πρακτική των προηγουμένων ετών, όταν ένας υπουργός με την υπογραφή του λίγο πριν από τη βασιλόπιτα παρέτεινε το καθεστώς λειτουργίας των καναλιών.

Εσείς δεν προχωρήσατε σε παράταση, Αυτό σημαίνει ότι τα κανάλια λειτουργούν χωρίς άδεια ότι θα πρέπει να κλείσουν;

Τα πάντα κατά τον νόμο. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια μετάβαση και η κυβέρνηση εντός ολίγων ημερών θα δημοσιεύσει την προκήρυξη για τον διαγωνισμό.

Σας κατηγορούν πολλοί ότι ουσιαστικά η ιστορία με τις άδειες αποτελεί πολιτική ρεβάνς του ΣΥΡΙΖΑ από τους «νταβατζήδες», όπως είχε πει ο κύριος Καραμανλής.

Εγώ θα το έλεγα ρεβάνς της πολιτικής και της Δημοκρατίας, όμως όχι με όρους εκδίκησης αλλά αποκατάστασης της ομαλότητας. Διότι είχα την ευκαιρία και στο Κοινοβούλιο να πω ότι δεν θεωρώ ότι είναι μονοπώλιο της Αριστεράς η διάθεση να μπει μια τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο.

Το επιχείρημα της αντιπολίτευσης είναι ότι η εποχή του ψηφιακού σήματος επιτρέπει μεγαλύτερο αριθμό αδειών. Εσείς γιατί επιμένετε στις 4 άδειες; Υπάρχει κάποια διαπλοκή πίσω από αυτόν τον αριθμό;

Υπάρχει ακριβώς η προσπάθεια να υπερβούμε τη διαπλοκή. Η διαπλοκή έχει τη ρίζα της στο γεγονός ότι διαμορφώθηκε μια τηλεοπτική αγορά η οποία έχει μη βιώσιμα σχήματα. Τα μη βιώσιμα σχήματα δεν μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση σε δανεισμό όπως είχαν τα κανάλια όλο το προηγούμενο διάστημα. Αυτός ο δανεισμός για να επιτευχθεί πλέον, προϋποθέτει την ανάπτυξη ανάρμοστων σχέσεων και με το πολιτικό και με το τραπεζικό σύστημα. Αυτό το τρίγωνο πρέπει να σπάσει και για να σπάσει πρέπει να έχουμε κανάλια βιώσιμα, κανάλια υψηλής ποιότητας, Πραγματικά λυπάμαι που άκουσα την κυρία Βούλτεψη να λέει ότι είναι ικανοποιημένη από το τηλεοπτικό τοπίο αυτή m στιγμή. Έχουμε κανάλια με μηδενική παραγωγή προϊόντος, μηδενική μυθοπλασία, μηδενικό ντοκιμαντέρ και κανάλια μιας δεύτερης κατηγορίας, τα οποία στο 70% του τηλεοπτικού τους χρόνου πουλάνε διάφορα προϊόντα. Η συχνότητα δεν χρησιμοποιείται για αυτό που ο νόμος και το Σύνταγμα προβλέπουν. Άρα λοιπόν θα σας έλεγα ότι ο περιορισμένος αριθμός αδειών είναι αυτός που μπορεί να διασφαλίσει ότι και ο διαγωνισμός θα γίνει και η ποιότητα θα μπορεί να εξασφαλιστεί και τα οχήματα θα είναι βιώσιμα. Το περί τεχνικής δυνατότητας άπειρων καναλιών νομίζω ότι είναι ένα έωλο επιχείρημα, το οποίο καταρρίπτεται και από την ευρωπαϊκή εμπειρία και κυρίως από τις μελέτες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Επειδή αναφερθήκατε στα δάνεια των τηλεοπτικών σταθμών, γνωρίζετε ότι εδώ και αρκετό διάστημα η Δικαιοσύνη έχει ζητήσει από την ΤτΕ την έκθεση για τα δάνεια των MME, χωρίς ωστόσο αυτή ακόμα να έχει δοθεί. Γιατί καθυστερεί;

Δεν γνωρίζω. Αυτό που εγώ μπορώ να σας πω είναι ότι δεν πρέπει να καθυστερεί και να υπογραμμίσω ότι η Δικαιοσύνη πρέπει να αφήνεται ανεπηρέαστη να κάνει τη δουλειά της. Και, όπως όλες οι εταιρείες πρέπει να περνούν από εξονυχιστικό έλεγχο, έτσι πρέπει να γίνει και με τις εταιρείες δημοσιογραφικής ενημέρωσης.

Αυτή τη στιγμή, τα περισσότερα κανάλια δημοσιεύουν ισολογισμούς με αρνητικά ίδια κεφάλαια και συνεχόμενες ζημίες. Σκέφτεστε να ενεργοποιήσετε τη ρήτρα που σας δίνει τη δυνατότητα, όταν μια επιχείρηση έχει αρνητική ίδια κεφάλαια, να αφαιρείται η άδειά της;

Νομίζω ότι μεταβαίνουμε με πάρα πολύ γοργούς ρυθμούς σε φάση κανονικότητας και σε αυτή τη φάση και η κυβέρνηση θα εξασκήσει πλήρως τα προβλεπόμενα από τον νόμο Τώρα αυτό που αναφέρατε είναι κάτι που θα πρέπει να λυθεί από τα ίδια τα MME όταν θα καταθέσουν την έκθεση βιωσιμότητας. Εκτιμώ πάντα πραγματικά ότι θα είναι μια δύσκολη άσκηση.

Έχετε σκεφτεί τι θα κάνετε αν το Συμβούλιο της Επικρατείας κρίνει αντισυνταγματικό τον νόμο;

Η Ελλάδα είναι μια ευνομούμενη πολιτεία και ο καθένας δικαιούται μέσα στα πλαίσια των νόμων και του Συντάγματος, να υπερασπίζεται τα συμφέροντα ίου όπως αυτός τα εννοεί. Η κυβέρνηση έχει χρέος να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον όπως αυτή το αντιλαμβάνεται και για αυτό οι πολιτικές δυνάμεις κρίνονται σε κάθε εκλογές. Εμείς λαμβάνουμε τα μέτρα μας, πείθουμε, καταθέσαμε και χθες σχετικές γνωμοδοτήσεις και νομίζω ότι γίνεται κοινά αποδεκτό πως, αν ο συνταγματικός νομοθέτης ήθελε ρητά και αποκλειστικά η αρμοδιότητα αδειοδότησης να ανήκει στο ΕΣΡ, δεν θα είχε παρά να την αναφέρει στο ίδιο εδάφιο που αναφέρει τα πρόστιμα και τις διοικητικές κυρώσεις, στο Άρθρο 15 του Συντάγματος.

Σε πρακτικό επίπεδο, ποιος φορέας θα χειριστεί τη διαγωνιστική διαδικασία;

Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.

Από ποιον θα επιλεγούν τα πρόσωπα για τον διαγωνισμό; Από τον υπουργό ή από τη Βουλή;

Αυτή τη στιγμή δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω. Νομίζω όμως ότι τις επόμενες μέρες θα έχουμε τη δυνατότητα να συγκροτήσουμε τις ομάδες ειδικών και να πάρουμε τη συμβουλή ελεγκτικών εταιρειών και να είστε σίγουροι ότι όλα θα γίνουν με όρους διαφάνειας. Σε κάθε περίπτωση είναι όλα στο φως.

Οι 4 άδειες θα προκηρυχθούν ταυτόχρονα;

Ο διαγωνισμός θα γίνει σε πολλαπλούς γύρους. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει αρχικά ο διαγωνισμός για την πρώτη άδεια, μετά ο διαγωνισμός για τη δεύτερη, μετά για την τρίτη και τέλος για την τέταρτη.

Έχετε εξετάσει το ενδεχόμενο ορισμένοι ιδιοκτήτες, εφόσον τους αφαιρέσετε τις άδειες, να κλείσουν τα κανάλια αφήνοντας χρέη και να έρθουν με νέα επενδυτικά σχήματα, πιθανόν και με παρένθετα πρόσωπα διεκδικώντας νέες άδειες;

Κατ’ αρχάς, να σας πω ότι δεν θα αφαιρεθούν άδειες, γιατί δεν υπάρχουν άδειες. Σε ό,τι αφορά το ερώτημά σας, πρέπει να γνωρίζετε ότι έχουμε εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες του νόμου και με βάση το τρέχον Εμπορικό Δίκαιο για να αποφύγουμε τέτοιου τύπου φαινόμενα. Δηλαδή, εάν υπάρχει μέτοχος που κατέχει πάνω από 1% σε μια επιχείρηση που θέλει να μπει στη διαγωνιστική διαδικασία, δεν μπορεί ο ίδιος μέτοχος να έχει μετοχές σε εταιρεία μέσων ενημέρωσης που βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης πτώχευσης κ.τ.λ.

Και το φαινόμενο παρένθετων προσώπων;

Το φαινόμενο παρένθετων προσώπων είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο ζήτημα. Στο παρελθόν είχαμε οδυνηρές εμπειρίες και νομίζω ότι θα πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας, ώστε αυτή η διαδικασία να προχωρήσει.

Πώς αντιμετωπίζετε την πρόθεση ορισμένων ιδιοκτητών που σχεδιάζουν να εκπέμψουν μέσω της Κύπρου;

Αν θέλουν να εκπέμψουν δορυφορικά, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Μπορούν να το κάνουν και τώρα. Δεν χρειάζονται άδεια.

Μέσω της Digea δεν θα μπορούν να «στείλουν» σήμα από την Κύπρο;

Η Digea θα μπορεί να μεταδίδει το σήμα μόνο όσων έχουν άδεια. Δεν μπορείς να συμβάλλεσαι με την Digea, να εκπέμπεται το σήμα σου πανελλαδικά και να μην έχεις άδεια.

Και αν είναι ένα κυπριακό κανάλι;

Επαναλαμβάνω κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης θα πρέπει να προσκομίζει την άδεια του. Διαφορετικά, δεν θα μπορεί να μεταδίδεται.

Έχοντας περάσει το 25% του πολιτικού χρόνου που διαθέτει μια κυβέρνηση, δεν έχουμε δει να κινείται ούτε η Δικαιοσύνη, αλλά ούτε και οι υπόλοιποι θεσμοί προκειμένου να ελέγξουν το τραπεζικό σύστημα, το οποίο λειτούργησε ευεργετικά προς τις μιντιακές επιχειρήσεις.

Ο κάθε θεσμός κινείται στις ταχύτητές του. Η κυβέρνηση δεν πατάει κουμπιά για να κινούνται η Δικαιοσύνη και το τραπεζικό σύστημα. Εμείς έχουμε τη νομοθετική εξουσία.

Κύριε υπουργέ γιατί αποφεύγετε να κατονομάσετε τη διαπλοκή; Αν δεν κάνω λάθος, κάνατε μια αναφορά σε καναλάρχη, ο οποίος κοιμήθηκε με επαρχιακή άδεια και ξύπνησε με πανελλαδική. Γιατί δεν δίνετε και ονόματα;

Γιατί, ξέρετε, μετά τη λεζάντα τη βγάζει το όνομα. Δεν έχει νόημα όμως αυτό. Το ζήτημα δεν είναι να φύγει ο τάδε καναλάρχης, ο οποίος δεν κατέθετε «πόθεν έσχες», και να έρθει ένας άλλος, που να κάνει το ίδιο. Ή να εκδώσουμε εμείς περιφερειακές άδειες και μια υπουργική υπογραφή μια ωραία νύχτα να τις κάνει πανελλαδικές για άλλον καναλάρχη. Το θέμα είναι να πάψουν αυτά τα φαινόμενα.

Να το κάνω πιο ξεκάθαρο. Υπάρχει αίσθηση ότι η κυβέρνηση έχει θέμα με τον κύριο Ψυχάρη.

Κοιτάξτε, νομίζω ότι ο κύριος Ψυχάρης ηγείται ενός επικοινωνιακού μπλοκ που με έμφαση διατυπώνει την άποψή του σε κάθε φάση. Αυτό είναι θεμιτό στις δημοκρατίες, γιατί όποιος διατυπώνει άποψη κρίνεται κιόλας. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αυτό που δεν πρέπει να γίνεται είναι η κατασυκοφάντηση και ο εμετός.

Παρατηρώ, όμως, ότι σας ενοχλεί και η «γραμμή» που έχει χαράξει ο τηλεοπτικός σταθμός Mega.

Δεν ξέρω τι εννοείτε. Ξέρω ότι υπάρχει μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα, την οποία αγκάλιασε η αξιωματική αντιπολίτευση την τελευταία εβδομάδα, η οποία λέει ότι αυτή η κυβέρνηση πρέπει να πέσει το συντομότερο δυνατόν και να έχουμε πολιτικές εξελίξεις. Εντάξει, αυτό στη Δημοκρατία είναι θεμιτό. Το ζήτημα είναι αν ανταποκρίνεται σε μια πραγματική πολιτική βούληση ή αν απλώς αντανακλά τα ιδιοτελή και προσωπικά συμφέροντα των ιδιοκτητών.

Να πάω ένα βήμα παρακάτω. Αν κατάλαβα καλά θεωρείτε ότι ο κ.Μητσοτάκης εξυπηρετεί συμφέροντα καναλαρχών; Οτι επιστρέφει τη στήριξη που του παρείχαν οι κ.κ. Αλαφούζος, Μπόμπολας και Ψυχάρης;

Ακούστε, έβλεπα ένα δελτίο ειδήσεων και μπερδεύτηκα προς στιγμή, γιατί πίστευα ότι έβλεπα προεκλογικό σποτ του κ Μητσοτάκη. Αναφέρομαι στο Mega. Είδα, επίσης, ότι χθες στα social media συγκεκριμένος σταθμός αναπαρήγαγε τα σχόλια και το προφίλ του κ.Μητσοτάκη. Κοιτάξτε, μπορεί κάποιος τηλεοπτικός σταθμός να αποφασίσει να φύγει από το φάσμα της ουδετερότητας και τυπικά. Είναι δικαίωμά του. Υποτίθεται, βέβαια ότι είναι ιδιωτική επιχείρηση, αλλά χρησιμοποιεί δημόσιο αγαθό και οφείλει να δίνει αντικειμενική ενημέρωση.

Κύριε υπουργέ θέλω να μου απαντήσετε ευθέως. Πριν από την εκλογή αρχηγού στη Ν.Δ. υπήρχε συμφωνία για τη συγκρότηση του ΕΣΡ;

Και οι τρεις υποψήφιοι πρόεδροι της Ν.Δ. είχαν δεσμευτεί ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εσωκομματικής διαδικασίας τους θα βρίσκαμε λύση στο ζήτημα του ΕΣΡ και είχαν αρχίσει να συζητούνται και ονόματα. Σήμερα ο μόνος καημός της Ν.Δ. είναι να μη γίνει διαγωνισμός. Και σε κάθε φάση βρίσκει αλλεπάλληλες δικαιολογίες, εξαντλεί όλα τα περιθώρια διαδικαστικών θεμάτων, που έχουν να κάνουν και με τον κανονισμό της Βουλής και με το Σύνταγμα της Ελλάδας, ακριβώς για να μην προχωρήσει αυτή η διαδικασία.

Υπάρχουν και οι λεγόμενες θεματικές άδειες, τα περιφερειακά κανάλια και το θέμα του ραδιοφώνου. Τι προτίθεστε να κάνετε για αυτά;

Θα το δούμε αυτό. Νομίζω ότι πρέπει να προηγηθεί η διαδικασία έκδοσης των περιφερειακών τηλεοπτικών αδειών. Ξέρετε, και τα φαινόμενα των θεματικών σταθμών, οι οποίοι παραβιάζουν τη δυνατότητα που έχουν για την παραγωγή προγράμματος, δεν βοηθούν στο να λύσουμε το πρόβλημα, το οποίο υποτίθεται ότι πάμε να λύσουμε. Το να έχει πάρει κάποιος μια θεματική άδεια και να βάζει εμβόλιμες ειδήσεις ή ψευδοειδήσεις ή ψευδοαναμεταδόσεις νομίζω ότι δεν είναι κάτι το οποίο μπορούμε και πρέπει να υπομείνουμε και να ανεχτούμε.

Η κυβέρνηση βρίσκεται σε επικοινωνία με την Κομισιόν για το θέμα του νόμου που σύντομα θα υλοποιήσετε;

Βεβαίως και επικοινωνούμε. Σε πρώτη φάση ήρθε η απάντηση του κ.Ετινγκερ στην κυρία Σπυράκη, που έλεγε ότι είναι εθνική αρμοδιότητα το πώς θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός. Τώρα, πρέπει να εντείνουμε τις επαφές μας, ώστε να βεβαιωθούμε ότι η προκήρυξη, που θα κάνουμε δεν θα είναι ασύμβατη με όσα προβλέπουν η Επιτροπή Ανταγωνισμού και οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

gen dieuth yp

emedia a1

NGA

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner spec sec

satellite