ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης): Νομίζω –και παίρνω αφορμή να το πω αυτό επειδή συζητάμε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει ευρύτατη στήριξη- ότι οι καλές κοινοβουλευτικές σχέσεις προϋποθέτουν και μία συνεννόηση ως προς το εξής: Είδα εδώ μία τακτική η οποία λέει: «Συμφωνώ με το νομοσχέδιο, αλλά θα σας πω άλλα με τα οποία διαφωνώ». Δεν χρειάζεται, νομίζω ότι αυτό τώρα υπηρετεί μία πολιτική σκοπιμότητα η οποία έχει πάρα πολύ μικρό ορίζοντα. Δεν μιλάω για τα γενικά πολιτικά ζητήματα. Μιλάω για θέματα της αρμοδιότητας του Υπουργείου μου, τα οποία, όμως, είναι εκτός της ύλης του νομοσχέδιου που ψηφίζουμε και στα οποία αντιπολιτευτικές φωνές αναφέρθηκαν εκτενώς.

Θέλω τώρα να πω για το ζήτημα της διαπραγμάτευσης, στο οποίο αναφέρθηκαν διεξοδικά και η κυρία Ασημακοπούλου και ο κ. Μανιάτης. Κατηγορηθήκαμε εμείς ότι έχουμε –λέει- το πρόσωπο του Ιανού. Πρόκειται για την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας. Εκστομίστηκε αυτή η κριτική από κόμματα τα οποία, την ίδια στιγμή που μας λένε «υπογράψτε όπως-όπως», μας λένε ότι είναι και επώδυνα τα μέτρα.

Ο κ. Μανιάτης είπε ότι «ο Τσίπρας θα φέρει και το επόμενο μνημόνιο». Επόμενο μνημόνιο θα είχε φέρει ο Τσίπρας, κύριοι της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εάν υπέγραφε όταν φωνάζατε κι εσείς και άλλοι «υπογράψτε, υπογράψτε», ενώ στο τραπέζι ήταν οι μονομερείς απαιτήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για 4,5 δισεκατομμύρια μέτρα. Διανύσαμε μια απόσταση από την απαίτηση για έξτρα λιτότητα μέχρι το μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Όταν, όμως, η απαίτηση ήταν έξτρα λιτότητα, μας ζητούσατε να υπογράψουμε.

Άρα, λοιπόν, νομίζω ότι θα πρέπει πραγματικά να κάτσετε και να σκεφτείτε ειλικρινώς το πώς θα πολιτευτείτε από εδώ και μπρος, διότι η αξιολόγηση θα κλείσει και θα κλείσει με μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα και είμαι βέβαιος ότι οι ακραίες φωνές, οι οποίες λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων και μόνο καθυστερούν αυτή τη στιγμή τη διαπραγμάτευση, πολλές φορές προφασιζόμενοι πράγματα ανήκουστα, δεν θα επικρατήσουν.

Φαίνεται ότι εγείρονται ζητήματα μέσα στην Ευρώπη και η συζήτηση γίνεται πιο πλούσια. Οποιοσδήποτε αυτή τη στιγμή λέει ότι είναι υπέρ της ιδέας ότι η χώρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ευρώπης, οφείλει να απαντά και στην ερώτηση: «Ποια Ευρώπη;». Δεν μπορεί να απογυμνώνεται ή να περνάει σε δεύτερη κατηγορία αυτή η συζήτηση. Αυτό είναι ο πυρήνας της Ευρώπης.

Χθες, είχε στην «Frankfurter Allgemeine Zeitung» ο κ. Γκάμπριελ, ο Υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, ένα άρθρο, όπου παρουσιάζει μία ιδέα η οποία, σε σχέση με την προσέγγιση της κρίσης μέχρι τώρα, αποτελεί πάρα πολύ σοβαρή μετατόπιση. Έγραψε ο Γερμανός Υπουργός Εξωτερικών ότι η Γερμανία επωφελείται από τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είναι η χώρα η οποία πληρώνει τους άλλους.      

Η ιδέα ότι η Γερμανία είναι μία χώρα η οποία πληρώνει τους άλλους με τη διαμεσολάβησης της «κακής» Κομισιόν ήταν το θεμέλιο για την εφαρμογή των πολιτικών που εφαρμόστηκαν στην Ευρώπη. Και αυτή η ιδέα δοκιμάζεται. Και εδώ καλούνται όλες οι πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν. Δεν μπορεί να τυρβάζουμε περί άλλων.

Όποιος λέει ότι η θέση της χώρας είναι μέσα στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή που η Ευρώπη βρίσκεται σε θεμελιώδη διλήμματα, θα πρέπει να τοποθετηθεί και με ποια Ευρώπη.

Και θα έλεγα, βέβαια, ειδικά στους φίλους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, όταν τοποθετούνται με τόση ευθύτητα και με πάρα πολύ αιχμηρή κριτική απέναντί μας, να βλέπουν πώς τοποθετούνται οι σύντροφοί τους στο Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, όταν ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας βρίσκεται διαρκώς και κατ’ επανάληψη καλεσμένος στα λεγόμενα «Pre-Summit», στις συναντήσεις των σοσιαλιστών πριν από τις συνόδους κορυφής. Είναι απολύτως ασύμβατη η τακτική και ο τόνος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης αυτή τη στιγμή απέναντι στην Κυβέρνηση σε σχέση με το τι ακούγεται εκεί.

Και για τη Νέα Δημοκρατία, επίσης, θα ήθελα να πω ότι το αντιπολιτευτικό vertigo θα πρέπει κάποια στιγμή να λάβει τέλος. Καθώς, όμως, περνούν οι μέρες αντιλαμβάνεται και ο κόσμος ποιες είναι οι προτεραιότητες. Διότι η Νέα Δημοκρατία πήγε από το «θα ψηφίσουμε τόσα και άλλα τόσα» -προσέξτε- στο «δεν ψηφίζουμε τίποτα». Πότε έγινε αυτή η μετατόπιση; Όταν καταφέραμε να έχουμε μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα.

Τι δεν ψηφίζει, λοιπόν, η Νέα Δημοκρατία; Τα θετικά αντίμετρα. Αυτό είναι πολύ απλά το πρόβλημα της Νέας Δημοκρατίας. Διότι, όταν στο τραπέζι ήταν τα 4,5 δισεκατομμύρια παραπάνω λιτότητα, η Νέα Δημοκρατία έλεγε «κλείστε και εάν ήμασταν εμείς, θα λέγαμε τόσα και άλλα τόσα».

Και έρχεται αυτή τη στιγμή, ενώ έχει γίνει μετατόπιση του σημείου ισορροπίας στη διαπραγμάτευση προς το μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, να πει ότι δεν ψηφίζει τίποτα. Όχι γιατί έχει πρόβλημα με την περαιτέρω λιτότητα, την τόση και άλλη τόση, αλλά γιατί, προφανώς, έχει πρόβλημα με τα θετικά αντίμετρα.

Αυτά είναι, λοιπόν, ζητήματα τα οποία θα πρέπει πάρα πολύ σύντομα να λύσει -νομίζω- η Αντιπολίτευση σε σχέση με τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική της.

Τώρα θα μπω σε ένα, ένα τα ζητήματα που αφορούν το νομοσχέδιο και έχουν αναφερθεί κατά τη διάρκεια της συζήτησης. Για το ζήτημα του Rural. Το Rural είχε ξεκινήσει και είχε βαλτώσει και ολοκληρώθηκε επί δικής μας Κυβέρνησης. Αύριο θα παραδώσουμε τους αυτοκινητόδρομους. Τι θα κάνετε, δηλαδή, θα λέτε ότι είναι δικό σας έργο;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Εσείς το κάνατε;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης): Οι βαλτωμένοι αυτοκινητόδρομοι, το Κόρινθος-Πάτρα; Σας παρακαλώ, δηλαδή! Πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο. Εδώ μιλάμε για έργα τα οποία για δεκαετίες εξαγγέλλονταν –έβγαιναν και οι Πρωθυπουργοί φωτογραφία με τις μπουλντόζες- και ποτέ δεν παραδίδονταν. Άρα, νομίζω ότι πρέπει ένα, ένα τα πράγματα να μπαίνουν στη θέση τους.

Αναφέρθηκε η κ. Ασημακοπούλου στα θέματα της Διαστημικής Υπηρεσίας. Την καλώ να μην ανησυχεί καθόλου. Η ρύθμιση για τη Διαστημική Υπηρεσία έρχεται και θα έρθει με τέτοιο τρόπο που, όπως διαφάνηκε στην αρχή, την έχει αγκαλιάσει και η επιστημονική κοινότητα και η κοινότητα των ελληνικών επιχειρήσεων οι οποίες ασχολούνται με τις εφαρμογές διαστήματος. Έτσι θα έρθει και στη Βουλή προς ψήφιση.

Και είμαι βέβαιος ότι, όπως τώρα στην περίπτωση του νομοσχεδίου για τη μείωση του κόστους εγκατάστασης των υψίρρυθμων δικτύων έχουμε πάρα πολύ ευρεία συναίνεση, θα έχουμε πολύ ευρεία συναίνεση και κατά την ψήφιση της Διαστημικής Υπηρεσίας. Και τις γλυκές ή τις λιγότερες γλυκές «χαζομαρούλες» τις οποίες εκστόμιζαν ορισμένα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, όταν εξαγγείλαμε αυτήν την πολιτική, θα τις θυμόμαστε και θα χαμογελάμε. Διότι καλό είναι το χιούμορ, αλλά καλύτερο είναι να έχει κάποιος να πει κάτι.

Αυτά σε σχέση με την παράγραφο 3 του άρθρου 13.

Σε σχέση με την παράγραφο 7 του άρθρου 13 δεν υπάρχει καμία απευθείας ανάθεση. Δεν πρόκειται περί αυτού. Πρόκειται περί της δυνατότητας διαπραγμάτευσης για τα δικαιώματα της Ελλάδας σε σχέση με την ελληνική τροχιακή θέση.

Όταν πωλήθηκε ο ΟΤΕ, κακώς, κάκιστα πωλήθηκε μαζί του και ο δορυφόρος, ενώ υπήρχαν εισηγήσεις να μην συμβεί αυτό. Συνεπώς, αυτή τη στιγμή θα πρέπει η Ελλάδα να διασφαλίζει με κάποιο τρόπο τα δικαιώματα που απορρέουν από την κατοχή της ελληνικής τροχιακής θέσης. Την ελληνική τροχιακή θέση –γιατί αναρωτήθηκε η Αντιπολίτευση, γιατί ταξιδέψαμε και πήγαμε στη Νίκαια- την χάνεις, εάν εγκαίρως δεν υπάρχει σε αυτή δορυφόρος.

Δεν έπρεπε, δηλαδή, ο Υπουργός, δεν έπρεπε η Κυβέρνηση να επισκεφθεί τον χώρο στον οποίο θα κατασκευάζεται ο δορυφόρος ο οποίος θα καταλάβει την ελληνική τροχιακή θέση; Ή μήπως δεν έπρεπε το Υπουργείο να πάει στην παγκόσμια έκθεση κινητών τηλεπικοινωνιών της Βαρκελώνης, όπου για πρώτη φορά η Ελλάδα δεν είχε επαρκή, αλλά είχε αξιοπρεπή παρουσία;

Και δεσμεύομαι ενώπιον της Εθνικής Αντιπροσωπείας να εξαντλήσω κάθε δυνατότητα και εγώ και άλλοι συναρμόδιοι φορείς για να έχουμε του χρόνου ακόμα μεγαλύτερη και ακόμα πιο ισχυρή παρουσία. Διότι και οι επιχειρήσεις οι ελληνικές υπάρχουν και οι δυνατότητες για να διεκδικήσει η Ελλάδα τον χώρο, που όλοι νομίζω ότι πρέπει να πιστεύουμε ότι μπορεί και πρέπει να διεκδικεί και να καταλαμβάνει σε αυτές τις εκδηλώσεις και τις πάρα πολύ σημαντικές παγκόσμιες συναντήσεις.

Ακούστηκε μια κριτική από το ΚΚΕ σε σχέση με το τι αποτέλεσμα θα έχει η ανάπτυξη αυτών των δικτύων, μια κριτική η οποία απορρέει από τη γενικότερη θεωρία, την οποία σέβομαι, αλλά με την οποία διαφωνώ βαθύτατα. Διότι δεν αφήνει κανένα περιθώριο αυτή η λογική για παρέμβαση της πολιτικής, για παρέμβαση των αριστερών και προοδευτικών πολιτικών, για παρεμβάσεις οι οποίες ακριβώς την τεχνολογική ανάπτυξη και τα τεχνολογικά άλματα, μέσα σε συνθήκες, βεβαίως, καπιταλιστικής οικονομίας, μπορούμε να τις ρυθμίσουμε και να διασφαλίσουμε ελάχιστα δικαιώματα για τον πολίτη.

Και θα σας πω και ένα παράδειγμα, διότι καπιταλισμός υπήρχε και στη Χιλή του Πινοσέτ, καπιταλισμός υπήρχε και στη Σουηδία. Το σύστημα υγείας στη μία και στην άλλη χώρα δεν θα μπορούσε κανείς να το συγκρίνει στα σοβαρά. Άρα, νομίζω ότι εδώ υπάρχουν πολιτικές διαφωνίες, οι οποίες αποτυπώθηκαν και σε αυτήν τη συζήτηση, τις οποίες προσπάθησα να περιγράψω.

Σχετικά με την τροπολογία για τα ΕΛΤΑ πρόκειται για μία ευρωπαϊκή υποχρέωση, την επιδότηση της καθολικής υπηρεσίας. Όπως το κάνουμε για τα έτη μέχρι το 2015, θα το κάνουμε και για τα επόμενα. Θα είμαστε απολύτως συνεπείς στην υποχρέωσή μας για τη διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας.

Είμαστε σε διαρκή επαφή και με τη διοίκηση του Οργανισμού και με το συνδικάτο των εργαζομένων και νομίζω ότι μπορούμε να βάλουμε πραγματικά ένα τέλος στην πορεία απαξίωσης των ΕΛΤΑ, η οποία, κατά τη γνώμη μου, ήταν απολύτως μεθοδευμένη και είχε στόχο την ενίσχυση πάρα πολύ συγκεκριμένων συμφερόντων. Δηλαδή, το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ δεν προτεραιοποίησαν τη διείσδυσή τους στην αγορά του πακέτου ήταν επιλογή. Ή το γεγονός ότι οικειοθελώς αποχώρησαν από τη δυνατότητα να απορροφήσουν ευρωπαϊκά κονδύλια στο τέλος του 2014 ήταν επιλογή.

Τα ΕΛΤΑ έχουν το πιο επαρκές και αναπτυγμένο δίκτυο. Αυτό το δίκτυο πρέπει και είναι, κατά τη γνώμη μας, σε θέση να το αξιοποιήσουν, βεβαίως στα πλαίσια της λειτουργίας της ανοικτής αγοράς, αλλά δεν θα αγκαλιάσουμε και εμείς επιλογές οι οποίες συνειδητά και μεθοδευμένα θέλουν να βάλουν τα ΕΛΤΑ στη γωνία και να τα απαξιώσουν προς όφελος των ανταγωνιστών τους. Αυτό το πράγμα δεν πρόκειται να γίνει και νομίζω ότι αυτή η τροπολογία είναι μία πάρα πολύ σημαντική ένδειξη σε σχέση με την απόφασή μας να στηρίξουμε τον Οργανισμό. Και χαίρομαι που ακούω, κατ’ αρχήν, θετικές τοποθετήσεις και από κόμματα της Αντιπολίτευσης.

Η χώρα μας, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, βρίσκεται στην ουρά της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τις ευρυζωνικές υποδομές δικτύων νέας γενιάς. Δεν είναι εικοστή έκτη στους είκοσι οκτώ. Δημοσιεύθηκαν προχθές οι νέοι δείκτες DESI και αν τους δει κανείς, θα διαπιστώσει ότι ο συγκεκριμένος δείκτης, που αφορά αποκλειστικά τη διείσδυση των δικτύων νέας γενιάς, μας κατατάσσει στην εικοστή όγδοη θέση.

Δηλώνω εδώ ενώπιον και της Εθνικής Αντιπροσωπείας ότι ο δείκτης κατάταξης δεν είναι κατ’ ανάγκη ο καταλληλότερος, ο αρτιότερος για να περιγράψει την κατάσταση. Δηλαδή, θα μπορούσαμε να βρεθούμε σε μία κατάσταση σε ένα ή δύο χρόνια από τώρα που να έχουμε εντυπωσιακά αυξήσει τη διείσδυση των δικτύων νέας γενιάς, αλλά άλλες χώρες, επίσης, να έχουν κάνει βήματα και να μην έχει βελτιωθεί δραματικά η κατάταξή μας.

Αυτό που πραγματικά θα πρέπει να αξιολογούμε, κατ’ αρχήν και με προσήλωση, είναι η παραγωγικότητα της εφαρμοζόμενης πολιτικής σε σχέση με την απόλυτη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική κοινωνία, δηλαδή οι απόλυτοι δείκτες διείσδυσης. Οι άλλοι είναι συγκριτικοί, οι οποίοι έχουν βεβαίως τη χρησιμότητά τους και δείχνουν ένα μέτρο για το κατά πόσον μπορεί η χώρα να σταθεί ανταγωνιστικά στο διεθνές στερέωμα, αλλά και οι άλλοι δείκτες νομίζω ότι έχουν την ουσία τους.

Είμαστε πολύ πίσω, βεβαίως, και στον βαθμό διείσδυσης στη χρήση του πληθυσμού σε αυτές τις τεχνολογίες, στις τεχνολογίες του πάρα πολύ γρήγορου ίντερνετ. Και μάλιστα θα σας πήγαινα και ένα βήμα πιο πίσω λέγοντας ότι είμαστε χαμηλά στο ποσοστό χρήσης έξυπνων κινητών τηλεφώνων, δηλαδή έχουμε ένα φαινόμενο όπου άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας δεν εξοικειώνονται με τη χρήση αυτών των κινητών τηλεφώνων. Προσέξτε όμως, υπάρχουν δυνατότητες -και εδώ είναι η κρίσιμη πρόκληση στην εφαρμογή πολιτικής- έχουν αναπτυχθεί εφαρμογές και κινητά τηλέφωνα από ελληνικές εταιρείες, τα οποία έχουν σχεδιαστεί ακριβώς για να καλύπτουν αυτού του τύπου τις ανάγκες, δηλαδή να μπορεί ο ηλικιωμένος άνθρωπος να κάνει χρήση των ανεπτυγμένων αυτών σύγχρονων εφαρμογών χωρίς να είναι σε ένα περιβάλλον, το οποίο είναι τόσο σύνθετο όσο είναι ένα τυπικό «έξυπνο» τηλέφωνο. Συνεπώς, εδώ εγείρεται ένα ζήτημα, τι μπορεί και τι πρέπει να κάνει η πολιτεία για να μπορέσει να διευκολύνει και τη χώρα, ούτως ώστε να μπορέσουμε να πιάσουμε τους στόχους, αλλά και κυρίως να βελτιώσουμε τη ζωή των πολιτών μας.

Υστερούμε στον βαθμό αξιοποίησης των νέων τεχνολογικών από τις εταιρείες μας, δραματικά. Νομίζω ότι είναι γύρω στο 4%, δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να ανακαλέσω το ακριβές νούμερο, αλλά πρόκειται για το ποσοστό του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με τους συνολικούς τζίρους. Είναι ποσοστά πάρα πολύ χαμηλά. Και εδώ εγείρεται και το ζήτημα του συντονισμού, βεβαίως, και της Κυβέρνησης και των κομμάτων και των επαγγελματικών ενώσεων, ούτως ώστε αυτές οι τεχνολογίες να διαχυθούν.

O Mark Weiser, ο πατέρας της πανταχού παρούσης υπολογιστικής, έλεγε ότι οι πιο βαθιές τεχνολογίες είναι αυτές που γίνονται αόρατες, αυτές που ενσωματώνονται μέσα στον ιστό της καθημερινής ζωής και γίνονται τόσο αθόρυβες που είναι αυτονόητες. Κατ’ αναλογία, πολύ παλαιότερα, όταν ήταν καινούργια η τεχνολογία του ηλεκτρισμού, ήταν πολύ θορυβώδης και επιβαρυντική για την καθημερινή χρήση. Σήμερα θεωρείται αυτονόητη. Ο στόχος, λοιπόν, θα πρέπει να είναι να καταστήσουμε αυτή τη νέα τεχνολογία, την τεχνολογία που άπτεται των συνδέσεων υψηλής ταχύτητας και των συνεπαγόμενων εφαρμογών, «αόρατη», δηλαδή αυτονόητη για την καθημερινή ζωή του πολίτη. Και αυτή νομίζω ότι είναι η ουσία της στόχευσης την οποία βάζουμε.

Μειώνουμε το κόστος εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Αναρωτηθήκατε γιατί μιλάμε για μείωση του κόστους κατά 60% με 80%. Στο κόστος εγκατάστασης δικτύων έχει αποδειχθεί ότι αυτό το κομμάτι, το 60% με 70% -καμμιά φορά και παραπάνω- είναι το κόστος των εκσκαφών, το κόστος δηλαδή του να πάει η μπουλντόζα, να σκάψει, να ανοίξει τρύπα, να απλωθεί και να περάσει μετά το καλώδιο. Εάν αυτό το κόστος φύγει από τη μέση αξιοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές αλλά και επιβάλλοντας έναν συντονισμό, για να μην κάνουμε διπλή δουλειά και μάλιστα με μικρή χρονική απόσταση, βεβαίως οι εξοικονομήσεις μπορεί να είναι αυτές.

Και εκεί ακριβώς έρχεται να «πατήσει» και η απόλυτη αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων, οι οποίοι μπορούν υπό το φως και υπό το κράτος αυτών των ρυθμίσεων να έχουν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα. Διότι αντιλαμβάνεστε ότι εάν το μεγάλο κομμάτι των ευρωπαϊκών κονδυλίων που προβλέπονταν για αυτές τις δράσεις δαπανιόνταν κατά το μεγαλύτερο του μέρος σε έργα τέτοιου τύπου, θα είχαμε μάλλον χαμηλότερη ανάπτυξη των δικτύων, για τα οποία συζητούμε. Διευκολύνουμε, λοιπόν, και τις συνέργειες μεταξύ των φορέων.

Με το παρόν νομοσχέδιο αίρονται οι περιορισμοί για την αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών και βεβαίως αποφεύγονται οι χρονοβόρες και δαπανηρές δικαστικές διαμάχες, αφού το εθνικό όργανο επίλυσης διαφορών, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων μπορεί να αποφασίζει σύντομα με σαφείς και διαφανείς κανόνες.

Δεν ξέρω εάν χρειάζεται η επανάληψη των νομοτεχνικών βελτιώσεων, τις οποίες ανέφερα χθες αναλυτικά. Τις καταθέτουμε στα Πρακτικά, για να διανεμηθούν.

Επειδή υπάρχουν πάρα πολλές νομοτεχνικές βελτιώσεις οι οποίες είναι και φραστικές, νομίζω ότι η ουσιαστική νομοτεχνική βελτίωση είναι αυτή που δίνει τη δυνατότητα στην ΕΕΤΤ να συγκροτεί τις επιτροπές η ίδια. Νομίζω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητά της.

Χαίρομαι ιδιαιτέρως που βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να εισηγούμαι ένα νομοσχέδιο, το οποίο έχει τόσο ευρεία συναίνεση στην υπερψήφισή του και εύχομαι ειλικρινώς αυτό να μας κάνει όλους ακόμα πιο ώριμους, ούτως ώστε αυτά τα πράγματα να τα συζητάμε, με βάση τις αρχές του, βεβαίως, ο καθένας, αλλά με απόλυτη συνείδηση διακομματική ότι είναι πάρα πολύ μεγάλη ανάγκη αυτή τη φορά η χώρα το τρένο των νέων τεχνολογιών να μην το χάσει.

Ευχαριστώ πολύ.

emedia a1

NGA

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner refugees

satellite