ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, με αίσθημα πολύ μεγάλης ευθύνης ανεβαίνω στο Βήμα του Κοινοβουλίου για να εισηγηθώ το νομοσχέδιο, διότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία και τα παρελκόμενά της έχει καθυστερήσει πάρα πολύ. Αποτελεί για εμάς μια θεσμική τομή στον χώρο της ενημέρωσης, η οποία έπρεπε εδώ και πάρα πολλά χρόνια να έχει επισυμβεί.

Όπως γνωρίζετε, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τη διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου, την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον τομέα της παροχής ψηφιακού σήματος με τη δημιουργία του δικτύου της ΕΡΤ, την παρέμβαση για τη λειτουργία της τηλεπικοινωνιακής αγοράς και των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών, τη θεσμοθέτηση του Εθνικού Συμβουλίου Επικοινωνιακής Πολιτικής, την ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων Επικοινωνίας και –πάρα πολύ σημαντικό- τη δημιουργία του Μητρώου Διαδικτυακών Μέσων Ενημέρωσης.

Ειλικρινώς, αυτές τις ημέρες που συζητιέται το νομοσχέδιο ήταν ελάχιστες οι φωνές -και στην Επιτροπή και στον δημόσιο διάλογο, αλλά και στις ώρες εδώ που έχουμε την εξέλιξη της κουβέντας στην Ολομέλεια- που να υποστηρίζουν ότι τα πράγματα αυτήν τη στιγμή είναι καλώς καμωμένα. Εδώ πέρα θα ήθελα η κριτική καθόσον η ώρα περνάει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη, διότι ένα βασικό ζήτημα το οποίο έχει αναδειχθεί είναι το ζήτημα της αδυναμίας της υποτιθέμενης του παρόντος νομοσχεδίου στο θέμα της ονομαστικοποίησης των μετοχών.

Σε αυτό, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, δεν έχω παρά να σας παραπέμψω στην οδυνηρή πραγματικότητα την οποία βιώνουμε αυτήν τη στιγμή. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μετοχολόγιο το οποίο περιλαμβάνει υπεράκτια εταιρεία. Κάτι έχει θεσμοθετηθεί λάθος. Θα έλεγα κιόλας ότι η κριτική είναι πάντα δεκτή και καλωσορίζω μάλιστα και το δημιουργικό πνεύμα, διότι φαίνεται ότι συζητάμε για ένα ζήτημα το οποίο είναι αυτονόητο. Είμαι αισιόδοξος και έχει διαφανεί ότι μπορούν πραγματικά να προκύψουν πάρα πολύ ευρείες συναινέσεις.

Θα ήθελα με αυτήν την έννοια να καλωσορίσω την πρόθεση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ποταμιού να υπερψηφίσει επί της αρχής. Θα σας διανεμηθούν εντός ολίγου και οι νομοτεχνικές βελτιώσεις, οπότε και τα άλλα κόμματα θα έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν.

Η δική μας πρόθεση είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του οπτικοακουστικού κλάδου και της επικοινωνίας λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις οριζόντιες διασυνδέσεις του κλάδου της επικοινωνίας με τη δημόσια διπλωματία, την ανάπτυξη των υποδομών και της τεχνολογίας. Γι’ αυτό και αν προσέξατε προτείνουμε διυπουργικό χαρακτήρα στις δράσεις και την εξασφάλιση συνεργειών μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων του δημοσίου.

Ακούμε πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να εκβιάσουμε και για να αποσπάσουμε εύνοια και ότι καθυστερήσαμε για να αποσπάσουμε εύνοια και ότι απειλούσαμε για να αποσπάσουμε εύνοια και ότι φέρνουμε και το παρόν νομοσχέδιο για να αποσπάσουμε εύνοια. Οτιδήποτε και να κάνουμε πάντως δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να υποστηρίξει στα σοβαρά ότι η Παράταξη, την οποία έχω την τιμή και το βάρος να εκπροσωπώ αυτήν τη στιγμή, έχει την εύνοια της πλειονότητας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Επιτρέψτε μου να πάω λίγο πιο αναλυτικά στα Κεφάλαια του νομοσχεδίου. Στο πρώτο μέρος ρυθμίζεται η διαδικασία της αδειοδότησης. Εδώ θα ήθελα να υπογραμμίσω πως οποιεσδήποτε ενστάσεις και να έχουν τα κόμματα της Αντιπολίτευσης θα ήθελα να τους καλέσω τουλάχιστον τις διατάξεις περί δημοπρασίας των αδειών να τις υπερψηφίσουν -θα είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό, θετικό μήνυμα- κρατώντας ο καθένας την ιδιαιτερότητά του και την κριτική του για το νομοσχέδιο, η οποία είναι απολύτως θεμιτή. Αυτό όμως νομίζω ότι θα είναι ένα πάρα πολύ σαφές μήνυμα κυρίως προς τους ενδιαφερόμενους και προς άπαντες που επιδιώκουν να διαμορφώσουν το νέο τοπίο.

Ρυθμίζεται, λοιπόν, η διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου μέσω της δημοπρασίας. Αυτό γίνεται για να αποκατασταθεί η νομιμότητα σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των τηλεοπτικών καναλιών και σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές και τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Μια κριτική που ακούγεται από ορισμένους συναδέλφους είναι ότι το φάσμα είναι απεριόριστο και ότι δεν υπάρχει η ανάγκη αδειοδότησης. Την ακούσαμε και σήμερα το πρωί αυτή την κριτική. Ομολογώ ότι είναι μια κριτική η οποία δεν ευσταθεί. Αναλυτικά μίλησε ο συνυφηγητής Υπουργός στις Επιτροπές. Θα το κάνει και ξανά, για να δείξει ότι το τηλεοπτικό φάσμα δεν είναι απεριόριστο.

Και κυρίως αυτό το αστήριχτο επιχείρημα δεν πρέπει να αναπαράγεται για να αποδομηθεί μία από τις βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου, που είναι η δημοπράτηση των αδειών. Δεν είναι απεριόριστο το φάσμα -πολύ περισσότερα θα σας πει ο συνεισηγητής Υπουργός- και νομίζω ότι εδώ έχει και ο κόσμος πεισθεί για το περί του αντιθέτου.

Σε καμία χώρα του κόσμου δεν είναι δυνατόν ο πάροχος δικτύου να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες σε άπειρο αριθμό τηλεοπτικών καναλιών.

Ακούστηκε το πρωί ότι θα έπρεπε η αγορά να ρυθμίζει το πόσα κανάλια μπορούν να εκπέμψουν. Θεωρείτε ότι έχει αναδειχθεί κάποια διαδικασία αυτορρύθμισης από το τηλεοπτικό μας τοπίο του οποίου, αν μη τι άλλο, βασικά χαρακτηριστικά είναι η αναρχία και η ασυδοσία; Προφανώς και όχι. Έχουν αναχθεί μη βιώσιμα οικονομικά σχήματα και τα παρελκόμενα προβλήματα της αλληλοδιαπλοκής με το τραπεζικό και πολιτικό σύστημα.

Λέχθηκε αρκετές φορές τις τελευταίες δυο-τρεις μέρες ότι ένας Υπουργός και κατ’ επέκταση η Κυβέρνηση δεν μπορεί να καθορίζει τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών, ότι αυτό είναι αντισυνταγματικό και ότι δεν συνάδει με τη σύγχρονη τεχνολογική πραγματικότητα. Να κάνω μια μικρή υπενθύμιση, κυρίως προς τους Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης: Η ρύθμιση είναι πανομοιότυπη με το νόμο του 2007.

Είναι δεκτό το να γίνεται κριτική. Το να υψώνουμε τους τόνους, όμως, και να προσπαθούμε να…

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ: Δεν συμφωνείτε βεβαίως. Αυτό λέμε.

ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Το 2007 ήταν λίγες.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Μισό λεπτό.

Λέω ότι το να υψώνετε τους τόνους και να οικοδομείται, μέσω αυτής της διάταξης, ένα επιχείρημα το οποίο θα οδηγήσει στην καταψήφιση, δεν είναι κάτι το οποίο είναι πολιτικά λειτουργικό, αν θέλετε την άποψή μου.

Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να καταθέσω για τα Πρακτικά ένα σημείωμα από τη βάση δεδομένων του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οπτικοακουστικών Μέσων, σύμφωνα με το οποίο σε επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου ανήκει στο πεδίο ευθύνης του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργείου. Σας παρακαλώ ακούστε με. Η αδειοδότηση ανήκει στο πεδίο ευθύνης του αρμόδιου Υπουργείου στην Ιταλία, στην Ισπανία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο, στη Δανία, στην Φινλανδία. Δεν μεσολαβεί, δεν υπάρχει καμία παρέμβαση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής. Τις αποδίδει τις άδειες το Υπουργείο. Μιλάμε για ρυθμίσεις οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με τις ρυθμίσεις και τις πρόνοιες αυτού του νομοσχεδίου.

Η Ρυθμιστική Αρχή παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της αδειοδότησης και στο δικό μας νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η αδειοδότηση γίνεται με διεθνή διαγωνισμό, δημοπράτηση των χορηγούμενων αδειών κατόπιν προκήρυξης, όχι από τον Υπουργό, αλλά από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Το ΕΣΡ όχι απλώς εκδίδει την προκήρυξη, εκφράζει αιτιολογημένη γνώμη -και θα βελτιώσουμε τη ρύθμιση- για τον αριθμό των αδειών, συλλέγει, ελέγχει τα δικαιολογητικά και κάνει προεπιλογή, που σημαίνει ότι αν κάποιος ήθελε να αποσπάσει εύνοια για να συμμετέχει και να πετύχει στον διαγωνισμό, κάθε άλλο παρά με την Κυβέρνηση θα πρέπει να συνομιλήσει ή να συνδιαλλαγεί.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Η γνώμη του ΕΣΡ θα είναι δεσμευτική ή απλώς γνωμοδοτική;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Η γνώμη του ΕΣΡ αυτή τη στιγμή και να θέλαμε δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι δεσμευτική. Διότι, ομολόγησε το ίδιο το ΕΣΡ στο κείμενο το οποίο διένειμε ότι δεν έχει το επιστημονικό εκτόπισμα και την επάρκεια να κρίνει ούτε τον αριθμό των αδειών ούτε τίποτε άλλο.

Θα έλεγα, λοιπόν…

ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Εξοπλίστε το!

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Σας παρακαλώ, μη με διακόπτετε.

Θα έλεγα, λοιπόν, ότι εδώ πρέπει με γενναιότητα να γίνουν τα απαραίτητα βήματα, ούτως ώστε το ΕΣΡ να αποκτήσει νόμιμη σύνθεση, μέσα από διαδικασία ευρύτατων συναινέσεων, -το επαναλαμβάνω για τα Πρακτικά, κύριε Αυγενάκη- να αποκτήσει νόμιμη σύνθεση και να φύγει οποιαδήποτε σκιά από τη συζήτηση ότι ορισμένοι θα προσπαθήσουν, μέσω της ναρκοθέτησης της διαδικασίας της συγκρότησης του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, να ναρκοθετήσουν τη διαδικασία της αδειοδότησης.  

Άρα, το ΕΣΡ κάνει προεπιλογή των αιτήσεων, χορηγεί και ανανεώνει άδειες, δύναται να τις ανακαλέσει σε περίπτωση παραβίασης των όρων και, βεβαίως, διατηρεί όλες τις υφιστάμενες αρμοδιότητές του.

Προβλέπονται, βέβαια, και πάρα πολύ αυστηροί και συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις για όσους συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Ελάχιστος αριθμός εργαζομένων. Ακούσαμε κριτικές ερχόμενες από διαφορετικές πλευρές. Άλλοι έλεγαν ότι είναι πάρα πολύ μεγάλο το νούμερο, άλλοι έλεγαν ότι είναι πάρα πολύ χαμηλό. Είναι ένα νούμερο το οποίο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα της απασχόλησης αυτήν τη στιγμή στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

Υπάρχει, βέβαια, η πρόβλεψη για τις απαιτήσεις τεχνικής πληρότητας και υποδομών, υπάρχει απαίτηση για διαφάνεια ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς, «πόθεν έσχες», ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου, δανειακές εκκρεμότητες και υποχρεώσεις, ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο, διατήρηση ιδίων κεφαλαίων καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας και, βεβαίως, προδιαγραφές του προγράμματος.

Οι άδειες έχουν δεκαετή διάρκεια. Ο διαγωνισμός και η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης γίνονται σύμφωνα με τους ισχύοντες χάρτες συχνοτήτων. Η τιμή εκκίνησης καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας και το ΕΣΡ ελέγχει τις υποψηφιότητες ως προς την τήρηση, όπως είπα και πριν, των όρων συμμετοχής.

Από τον διαγωνισμό αποκλείονται όσοι έχουν καταδικασθεί για κακουργήματα ή άλλα αδικήματα, όπως η δόλια πτώχευση, επιχειρηματίες που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις, κατά τα προβλεπόμενα του ν.3310 όπως είναι στο άρθρο 3, ιδιοκτήτες, εταίροι, διοικητικά στελέχη που συμμετέχουν σε εταιρείες ερευνών ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και διαφημιστικές εταιρείες και, βεβαίως, όσοι δεν είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι και δεν προσκομίζουν βεβαίωση τραπεζικής ενημερότητας.

Θεσπίζονται κανόνες για τη διασφάλιση παροχής δικτύου ψηφιακού σήματος σε όλη την επικράτεια. Εδώ επιτρέψτε μου να επαναλάβω κάτι που το είπα και στη διαδικασία της συζήτησης στην Επιτροπή. Εγώ και ο συνεισηγητής μου Υπουργός έχουμε δεχθεί στην προηγούμενη διακυβέρνηση δώδεκα κοινοβουλευτικές ερωτήσεις για περιοχές της χώρας οι οποίες δεν καλύπτονται με το ψηφιακό σήμα. Το επανέλαβα και το επαναλαμβάνω: Πρέπει να είναι ένα μάθημα για όλους μας ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία στις μεγάλες υποδομές έχει αποδειχθεί μη λειτουργική. Με λύπη διαπιστώνουμε ότι η έλλειψη σήματος αφορά περιοχές και ευαίσθητες για τα εθνικά θέματα, όπως η Θράκη και το ανατολικό Αιγαίο.

Η δημιουργία, λοιπόν, της ΕΡΤ net βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τον ιδρυτικό νόμο της ΕΡΤ ΑΕ καθώς και την πρότερη νομοθεσία, αλλά και την ευρωπαϊκή εμπειρία και το Κοινοτικό Δίκαιο.

Στο παρόν νομοσχέδιο, επίσης, θεσμοθετείται το Εθνικό Συμβούλιο Επικοινωνιακής Πολιτικής. Η Κυβέρνηση, έχοντας επίγνωση των κρίσιμων στιγμών για τη χώρα και με αίσθηση ευθύνης, προχωρά στη συγκρότηση και στη λειτουργία αυτού του θεσμού και στην οργάνωση των δομών επικοινωνιακής διπλωματίας η οποία, αγαπητοί συνάδελφοι, έχει θεσμοθετηθεί στη χώρα εδώ και δεκαετίες. Δεν ανακαλύψαμε εμείς, όπως είπαν κάποιοι, την επικοινωνιακή διπλωματία και βέβαια δεν ιδρύονται σήμερα τα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας στο εξωτερικό. Αντίστοιχα όργανα έχουν άλλες χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, και νομίζω ότι ούτε εκεί πέρα θα έπρεπε να κλιμακωθεί μία κριτική η οποία θα οδηγήσει στην καταψήφιση.

Νομίζουμε ότι πρέπει να ενισχυθεί η προσπάθεια για την αποτελεσματική παρουσίαση και υποστήριξη των ελληνικών θέσεων στη διεθνή κοινή γνώμη, διότι η χώρα μας είναι μία νησίδα σταθερότητας σε μία ασταθή περιοχή και αυτό πρέπει να είναι γνωστό στους πάντες, πάντα και διαρκώς. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι αντίστοιχες λειτουργίες υπάρχουν στις Ηνωμένες Πολιτείες με το NationalFrameworkforStrategicCommunication, PublicDiplomacyCouncilστην Καταλονία, CommunicationDeliveryBoard στη Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλική Υπηρεσία Ενημέρωσης της κυβέρνησης στη Γαλλία.

Συγκροτείται, επίσης, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων. Με αυτό μπαίνουν οι βάσεις για την ανάπτυξη των οπτικοακουστικών μέσων και της ψηφιακής τεχνολογίας. Στόχος είναι η διάσωση του ιστορικού οπτικοακουστικού αποθέματος της χώρας και η ανάπτυξη της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας.

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις δυστυχώς αγνόησαν τις τεχνολογικές εξελίξεις και υποβάθμισαν τη σημασία της διάσωσης και αξιοποίησης του πολιτιστικού και οπτικοακουστικού αποθέματος της χώρας.

Για να αντιστρέψουμε αυτή τη λογική, το ΕΚΟΜΕ θα υλοποιεί προγράμματα και δράσεις που αφορούν στην υποστήριξη των δημόσιων και ιδιωτικών πρωτοβουλιών στους τομείς οπτικοακουστικών μέσων και ψηφιακής τεχνολογίας. Η εταιρεία θα στελεχωθεί αποκλειστικά από ήδη απασχολούμενους στο δημόσιο υπαλλήλους και επομένως δεν πρόκειται να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση. Αντίθετα, ο χαρακτήρας της θα είναι αναπτυξιακός και θα υποβοηθά με κάθε τρόπο την υποστήριξη δραστηριότητας στους τομείς οπτικοακουστικών μέσων. Το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από εκπροσώπους των εμπλεκόμενων Υπουργείων.

Τέλος, συστήνουμε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης. Πρέπει να την ενισχύσουμε αυτή τη δραστηριότητα, τη δραστηριότητα της διαδικτυακής ενημέρωσης και να υπάρξει κατά το δυνατόν καταγραφή και υπαγωγή τους στο γενικότερο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην τήρηση κανόνων διαφάνειας και δεοντολογίας και στον σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτά.

Πριν κλείσω -και θα συντομεύσω- θα ήθελα να πω δυο-τρία πράγματα για αλλαγές στο νομοσχέδιο, οι οποίες θα σας διανεμηθούν μεταξύ άλλων, γιατί δεν ξέρω αν σας έχουν διανεμηθεί.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Δεν έχουν διανεμηθεί ακόμα.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Δεν έχουν διανεμηθεί.

Στις παραγράφους 1 και 4 του άρθρου 2 θα μιλούμε για «αιτιολογημένη γνώμη των αρμοδίων ανεξαρτήτων και ρυθμιστικών αρχών».

Δεύτερον, για τα άτομα με αναπηρία, άρθρο 8 παράγραφοι 5 και 6, προβλέπονται ειδικές μέριμνες και αποδεχόμαστε την πρόταση που υποβλήθηκε, για να καθοριστεί ως ελάχιστος αριθμός δελτίων ειδήσεων τα τρία ημερησίως.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Από τη Νέα Δημοκρατία υπεβλήθη, πείτε το.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Από τη Νέα Δημοκρατία.

Και είναι κι η πρόταση του «Ποταμιού» για μετάδοση σε πάρα πολύ συγκεκριμένες ώρες των προγραμμάτων, τα οποία θα έχουν και τις λειτουργίες που θα τα κάνουν προσιτά στα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Τρίτο -και σημαντικό- για τον αριθμό προσωπικού των υποψηφίων προς αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου για άδεια περιφερειακής εμβέλειας, για τα περιφερειακά κανάλια: Κατανοούμε τις προτάσεις των φορέων και των Βουλευτών όλων των κομμάτων και προτείνουμε ο ελάχιστος αριθμός προσωπικού τους να αποφασίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας, του Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργού…

ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Χειρότερο είναι. Να λένε οι Υπουργοί πόσους θα προσλάβουν;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Όχι δεν είναι χειρότερο, διότι…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Παρακαλώ!

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Επαναλαμβάνω: προτείνουμε να υπάρξει μελλοντική υπουργική απόφαση για το ύψος της απασχόλησης, να φύγει η διάταξη, η οποία όπως φάνηκε θα έχει πάρα πολλές αρνητικές άμεσες συνέπειες, αλλά να βρούμε τον χρόνο να συζητήσουμε ένα πλαίσιο λογικής λειτουργίας, διότι αυτή τη στιγμή στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης υπάρχει…

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Αυτό, Υπουργέ μου, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Ε, εντάξει, αυτή είναι η πρότασή μας, κύριε Αυγενάκη. Νομίζω ότι έχουμε όλη τη δυνατότητα να ακούσουμε και τις δικές σας αντιπροτάσεις. Κανένα πρόβλημα.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ: Ποιους Υπουργούς είπατε;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Υπουργός Επικρατείας.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Και του Δημόσιας Τάξης μάλλον μαζί, για να επιβάλλει…!

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Τέλος, στο άρθρο 37 η τοποθέτηση των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας θα αντιμετωπιστεί από Προεδρικό Διάταγμα του νέου Οργανισμού της, που αναμένεται μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Παραμένει σαφές ότι στις οργανικές μονάδες οι οποίες αφορούν την επικοινωνιακή διπλωματία, όπως ορίζονται στον παρόντα νόμο και τον Οργανισμό της, προΐστανται αποκλειστικά υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας.

Κλείνω, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, με το εξής: Νομίζω ότι έχουν ακουστεί και θα ακουστούν πολλά σχόλια για το νομοσχέδιο. Αυτό το νομοσχέδιο είναι μια σημαντική τομή, είναι μια νέα αρχή. Σας καλώ να κάνετε την υπέρβαση -και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης- και να κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι έχει πολύ μεγάλο νόημα η αδειοδότηση και η ισχυρή προσπάθεια της πολιτείας να μπει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο.

Οι πάροχοι περιεχομένου μπορεί και πρέπει να είναι γνωστοί με το ονοματεπώνυμό τους, να μην κρύβονται. Δεν πρέπει να αφήσουμε κανένα «παράθυρο» να κρύβονται. Πρέπει να παρέμβει η Πολιτεία εκεί που αποδεδειγμένα οι ανεξέλεγκτες δυνάμεις της αγοράς δεν μπόρεσαν να αποδώσουν στον πολίτη το αγαθό της ενημέρωσης, όπως θα έπρεπε, και να ξεκινήσουμε πραγματικά μία νέα εποχή και για τα τηλεοπτικά πράγματα, αλλά κυρίως για τις σχέσεις του πολιτικού κόσμου με την επιχειρηματικότητα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Παππά.

emedia a1

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner refugees

satellite