Συνέντευξη του υπουργού ΨΗΠΤΕ, Νίκου Παππά, στην ΕΡΑ Ιωαννίνων.

Ακούστε:

Καλή σας ημέρα κ. Υπουργέ. Τι κάνετε;

Καλημέρα κ. Αργύρη, καλημέρα και στους ακροατές μας.

Ξέρετε πολύ καλά ότι υπάρχει ένα ζήτημα εδώ στην περιοχή μας με τις τηλεοπτικές συχνότητες όπου ο κόσμος δεν βλέπει τηλεόραση. Είναι κάτι που το έχω παρατηρήσει εσχάτως και σε άλλες περιοχές. Για παράδειγμα αν κάνει κανείς ένα ταξίδι στη θάλασσα θα δει τις περισσότερες φορές ότι τα καράβια με τα οποία πηγαίνει δεν έχουν σήμα. Εδώ στην περιοχή μας έχουν διατυπωθεί συγκεκριμένα παράπονα και συγκεκριμένες διαμαρτυρίες. Έχουν έρθει σε εσάς αναφορές από τον δήμο Ζαγορίου. Υπάρχει κάποια πρόβλεψη σε ότι αφορά αν μπορούν οι άνθρωποι αυτοί να βλέπουν τηλεόραση;

Να σας πω κ. Αργύρη να τα πάρουμε τα πράγματα λίγο από την αρχή και σας υπόσχομαι ότι δεν θα αποφύγω το ερώτημά σας καθόλου, διότι καμιά φορά ξέρετε πέφτουμε σε αυτή την -όχι παγίδα- ατραπό οι πολιτικοί.

Εδώ πέρα έχουμε το εξής. Όταν έγινε η μετάβαση στο ψηφιακό σήμα, έγινε με όρους τέτοιους οι οποίοι δυστυχώς διασφάλιζαν μόνο τα συμφέροντα της ιδιωτικής εταιρείας την οποία ανέλαβε να αναπτύξει το δίκτυο των κεραιών που θα μετέφεραν το ψηφιακό σήμα των τηλεοράσεων. Εκείνη την περίοδο προφανώς σκοπίμως είχε γίνει και το κλείσιμο της ΕΡΤ για να μη μπορεί η ΕΡΤ να συμμετέχει στον διαγωνισμό όπου θα αποφασιζόταν ποια εταιρεία θα αναπτύξει το δίκτυο κεραιών. Επειδή ακριβώς η εταιρεία η οποία ανέπτυξε το δίκτυο κεραιών είναι ιδιωτική και συναποτελείται από τις ιδιοκτησίες των σταθμών των ιδιωτικών πανελλαδικής εμβέλειας ανέπτυξε αυτό το δίκτυο με μόνο κριτήριο την κερδοφορία της. Επειδή ακριβώς στα κιτάπια της δεν έβγαινε κερδοφόρο να πάει και σε απομακρυσμένες περιοχές και σε αραιοκατοικημένες καθώς δεν υπάρχει μεγάλο ακροατήριο για να είναι επιχειρηματικώς νοητό το να ξοδευτούν λεφτά για να φτάνει το διαφημιστικό προϊόν σε αυτό το ακροατήριο, πολύ απλά επέλεξε να μείνουν οι άνθρωποι στο μαύρο. Δηλαδή η μετάβαση στο ψηφιακό σήμα είχε 2 μαύρα. Είχε το μαύρο της ΕΡΤ και το μαύρο το οποίο οι πολίτες μας σε πολύ απομακρυσμένες περιοχές της χώρας δυστυχώς βιώνουν. Ξεκινήσαμε από τις ακριτικές περιοχές κ. Αργύρη και ήδη στα νησιά μας του ανατολικού αιγαίου που είναι απομακρυσμένα και στη Θράκη οι πολίτες μπορούν δωρεάν να έχουν δορυφορικό πιάτο το οποίο θα τους εξασφαλίσει την πρόσβαση στο ελληνικό τηλεοπτικό προϊόν. Το μέτρο αυτό θα το γενικεύσουμε και θα πάρουμε έναν συνδυασμό δράσεων ο οποίος θα μας φτάσει στο 100% της κάλυψης. Νομίζω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα είμαστε σε θέση να το ολοκληρώσουμε χρησιμοποιώντας χρήματα από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Φαντάζομαι θα γνωρίσετε και θα έχετε ακούσει πως δεν είναι μόνο το Ζαγόρι το πρόβλημα. Οπουδήποτε κι αν βρεθώ εγώ προσωπικώς γίνομαι δέκτης τέτοιου τύπου παραπόνων.

Στα φιλιατοχώρια. Μιλούσα εγώ πριν λίγο με τη συνάδελφο την Βάσω την Κόρου και μου είπε ακριβώς ότι το πρόβλημα υφίσταται απλά δεν έχει γίνει επίσημη αναφορά.

Έχω λάβει πρέπει να σας ομολογήσω κ. Αργύρη κοινοβουλευτικές ερωτήσεις από τους βουλευτές όλου του πολιτικού φάσματος –βουλευτές επαρχίας- οι οποίοι γίνονται δέκτες παραπόνων από τους πολίτες και βεβαίως αυτά μεταφέρονται στη βουλή. Το πρόβλημα όμως πηγαίνει για να λυθεί οριστικά και θα λυθεί με έναν συνδυασμό δράσεων που έχει να κάνει και με την αναβάθμιση των υπαρχόντων κεραιοσυστημάτων και την ενίσχυσή τους, αλλά κυρίως με τη δυνατότητα των πολιτών να έχουνε πρόσβαση στο δορυφορικό πιάτο το οποίο θα τους εξασφαλίζει το ελάχιστο πακέτο το τηλεοπτικό, θα τους εξασφαλίζει να έχουν πρόσβαση στο ελληνικό τηλεοπτικό προϊόν.

Αυτό μέχρι πότε μπορούμε να το περιμένουμε στην περιοχή μας κ. Παππά;

Νομίζω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει αναπτυχθεί πλήρως. Είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να διασφαλίσουμε την χρηματοδότηση και να ξεκινήσουμε πάρα πολύ γρήγορα την ανάπτυξη του προγράμματος διότι αυτή τη στιγμή υπάρχει η τεχνογνωσία και στους παρόχους δηλαδή στην Cosmote και στη Nova –ζητώ συγνώμη που αναφέρω τα ονόματα αυτοί είναι οι πάροχοι μόνο δορυφορικού σήματος- και μπορούμε πάρα πολύ γρήγορα να το αναπτύξουμε. Συνεπώς νομίζω ότι θα μπορούμε το επόμενο εξάμηνο να πούμε ότι αυτή τη ντροπή την έχουμε βγάλει από τον ελληνικό τηλεοπτικό χάρτη.

Από την άλλη όμως παραμένει ένα μεγάλο ζήτημα και μια μεγάλη απορία, η οποία υποθέτω θα είναι και δική σας απορία και όλου του κόσμου. Πως γίνεται τόσα χρόνια τα τηλεοπτικά κανάλια να λειτουργούνε παράνομα σύμφωνα μάλιστα με απόφαση του ΣτΕ και σήμερα τι ακριβώς κάνει η πολιτεία για να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που έχετε ασχοληθεί και εσείς και νομίζω ότι πονάει τον κάθε πολίτη.

Επανειλημμένες είναι οι αποφάσεις του ΣτΕ που υπογραμμίζουν ότι είναι παράνομη η λειτουργία των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και ξέρετε και γνωρίζετε και εσείς και οι ακροατές μας –διότι έγινε και πολύς θόρυβος- ότι εμείς από την πρώτη στιγμή ξεκινήσαμε την προσπάθεια για να σταματήσει το καθεστώς της ανομίας και της αεροπειρατείας στην Ελλάδα. Δηλαδή οι συχνότητες πρακτικά έχουν καταληφθεί από κάποιους επιχειρηματίες, οι οποίοι επιχειρηματίες διά της κατάληψης των συχνοτήτων κατάφεραν να έχουν και πολιτική επιρροή και χρήματα να βγάλουν. Αυτή τη στιγμή και με όλα τα μπρος-πίσω που συνέβησαν με τον διαγωνισμό του περασμένου καλοκαιριού, υπάρχει ΕΣΡ, έχει ξεκινήσει ήδη τη δουλειά και οφείλω αυτό να το υπογραμμίσω. Είχα και χθες συνάντηση με τον πρόεδρο της ανεξάρτητης αρχής όπου πιάσαμε το νήμα και μου εξήγησε που βρίσκεται το στάδιο της προετοιμασίας για τον διαγωνισμό. Έχει βγάλει την απόφαση για τις 7 τηλεοπτικές άδειες, έχουν απόλυτη συνείδηση νομίζω όλα τα μέλη του ΕΣΡ ότι υπάρχει ένα δεδικασμένο που είναι το ποσό, το τίμημα δηλαδή που καταφέραμε να πιάσουμε στον διαγωνισμό του περασμένου Αυγούστου και αυτός είναι ένας στόχος τον οποίο δεν μπορεί κάποιος να τον εγκαταλείψει. Νομίζω ότι πάρα πολύ σύντομα επειδή ακριβώς υπάρχει και συσσωρευμένη τεχνογνωσία και νομική και τεχνική και τεχνολογική και το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να γίνει ο διαγωνισμός. Για λεπτομέρειες θα σας έλεγα να απευθυνθείτε στην ανεξάρτητη αρχή αλλά είμαι πάρα πολύ αισιόδοξος πλέον και μετά τη χθεσινή συνάντηση που είχαμε με τον Πρόεδρο του ΕΣΡ ότι δεν θα αργήσουμε.

Απλά θεωρείτε ορθό αυτό που είπατε πριν από λίγο δηλαδή ότι το ποσό το συνολικό θα πρέπει να προσεγγίζει, να είναι ίσο του διαγωνισμού που έχει προηγηθεί.

Προφανώς. Να σας πω και κάτι κ. Αργύρη. Εδώ μιλάμε για δεκαετείς άδειες. Στην δεκαετία για να κάνουμε λίγο έτσι ένα χονδρικό υπολογισμό τα διαφημιστικά έσοδα τα τηλεοπτικά πρέπει να τα υπολογίσουμε γύρω στα 2,5 δις. Αν είναι αυτή τη στιγμή η διαφημιστική πίτα 200 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος και με την υπόθεση ότι θα έχει μια λογική αύξηση τα επόμενα χρόνια , 2 με 2.5 δις θα είναι οπωσδήποτε η διαφημιστική πίτα. Αν το κράτος έρχεται και ζητάει από αυτή την πίτα 10% για την αδειοδότηση ενός τύπου ενοικίου εντός πολλών εισαγωγικών, δεν είναι πάρα πολλά χρήματα. Είναι λογικά χρήματα και αυτό νομίζω θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Προφανώς οι επιχειρηματίες θα δώσουν αγώνα για να μην πληρώσουν τίποτα αλλά αυτό δεν αφορά την πολιτεία και τους θεσμούς της.

Να σας ρωτήσω κάτι όμως τώρα μιας και συζητάμε για τα ΜΜΕ γιατί εάν δεν κάνω λάθος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια δική σας πρωτοβουλία με μια καινούρια νομοθεσία-νομοθέτημα για τα οπτικοακουστικά μέσα και τις διαστημικές εφαρμογές. Τι θα γίνει για παράδειγμα με τη διαφήμιση στα τηλεοπτικά κανάλια μιας και συζητάμε γι’ αυτά και τις εφημερίδες; Πως θα μπορούν να παίρνουν δηλαδή αυτά που δικαιούνται;

Να σας πω. Δυστυχώς και το γνωρίζει πολύς κόσμος το πεδίο αγοραπωλησίας της τηλεοπτικής διαφήμισης είναι ένα πεδίο το οποίο χαρακτηρίζεται από την αδιαφάνεια. Τι κάνουμε λοιπόν; Εισάγουμε τη ρύθμιση για την εγκατάσταση μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγοραπωλησίας διαφημιστικού χρόνο. Φανταστείτε το σαν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα χρηματιστηρίου που θα λειτουργεί κατ’ αναλογία, όπου εκεί πέρα όλες οι συναλλαγές θα γίνονται ανοιχτά διαφανώς και πάνω στο τραπέζι. Δεν θα υπάρχει περιθώριο για άλλου τύπου άδηλες και κάτω από το τραπέζι συναλλαγές και νομίζω ότι είναι ένα σύστημα το οποίο θα μας βάλει στην πρωτοπορία της ρύθμισης και αυτού του πεδίου σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Νομίζω ότι είναι μια πρωτοβουλία την οποία έχει ανάγκη η αγορά και θα βγούνε και πάρα πολύ κρίσιμα συμπεράσματα μόλις ξεκινήσει να λειτουργεί.

Θα ήθελα να έρθω λιγάκι στα της ΕΡΤ που περιμένουμε το νέο διευθύνοντα σύμβουλο. Βέβαια δεν θα γίνει η αποκάλυψη εδώ. Έτσι δεν είναι; Εμείς βέβαια δεν θα λέγαμε όχι.

Αλίμονο δημοσιογράφοι είστε.

Από την άλλη όμως μια δέσμευση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου του κ. Λάμπη Ταγματάρχη που αφορά τους περιφερειακούς σταθμούς σε ότι αφορά το οργανόγραμμα δεν υλοποιήθηκε. Υπάρχει πρόβλεψη για το τι θα γίνει από δω και πέρα; Υπάρχει κάποια συζήτηση; Υπάρχει καλή διάθεση δηλαδή γιατί είναι μείζον ζήτημα που αφορά τους περιφερειακούς σταθμούς και βέβαια τη βιωσιμότητά τους και τον ρόλο που επιτελούν έτσι κι αλλιώς εδώ και χρόνια στην περιφέρεια;

Καταρχήν οι περιφερειακοί σταθμοί της ΕΡΤ έχουν ρόλο αναντικατάστατο. Είναι κομβικές δομές οι οποίες ενοποιούν και τη χώρα. Δηλαδή μπορούν να μεταφέρουν την είδηση από το κέντρο στην περιφέρεια και αντίστροφα. Μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιφέρειας και μπορούν νομίζω μέσα από συνέργειες μεταξύ τους –και για να μην παρεξηγηθώ επειδή πολλοί πονηροί όταν μιλάω για συνέργειες λένε μιλάς για απολύσεις. Προφανώς και όχι και ουδείς εργαζόμενος στην ΕΡΤ πρέπει αυτό να το σκέφτεται διότι η κυβέρνηση επανέφερε όλους τους εργαζόμενους και ξανάνοιξε τον οργανισμό. Νομίζω ότι οι συντονισμένες προσπάθειες των σταθμών της επαρχίας μπορούν πραγματικά να αναβαθμίσουν και το προϊόν, να το κάνουν πιο πυκνό, να το κάνουν ακόμη πιο λειτουργικό, να κάνουν και τους εργαζόμενους ακόμα περισσότερο δημιουργικούς και να κατακτήσουμε ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού.

Η ΕΡΤ είναι ένας οργανισμός ο οποίος είναι αναντικατάστατος και θα έλεγα σε κάποιους που έχουν στο νου τους είτε να την κατακλέψουν είτε να κατεβάσουν κάποιον διακόπτη, να σκεφτούν πάρα πολύ σοβαρά τις ανοησίες που λένε.

Η εκτίμησή σας ποια είναι; Ο κόσμος εμπιστεύεται την ΕΡΤ;

Η εκτίμησή μου είναι πραγματικά ότι η ΕΡΤ έχει ένα πραγματικά ξεχωριστό κομμάτι στη συνείδηση του κόσμου ως ένας οργανισμός που μπορεί να κάνει πράγματα τα οποία τα ιδιωτικά κανάλια δεν θα έκαναν ποτέ. Να βρίσκεται στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, να βρίσκεται στα μεγάλα παγκόσμια γεγονότα και βεβαίως να έχει ειδήσεις που άλλοι σταθμοί δε μπορούνε να έχουνε. Πάντα θα υπάρχουν βεβαίως και περιθώρια βελτίωσης σε κάθε περίπτωση, αλλά το αναντικατάστατο του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα είναι κάτι για το οποίο δεν αμφιβάλλουμε αν λάβει υπόψη κανείς και την ποιότητα των προγραμμάτων και των παραγωγών οι οποίες υπάρχουν τα τελευταία χρόνια στην ιδιωτική τηλεόραση.

κ. Υπουργέ θα μου επιτρέψετε να πάμε και στην πολιτική διότι είχαμε Eurogroup και δεν έγινε συζήτηση για την Ελλάδα.

Καλό δεν είναι αυτό;

Πως το εξηγείτε αυτό;

Κοιτάξτε. Εχθές είχαμε την ανακοίνωση ότι η Ελλάδα φεύγει από τη διαδικασία του οικονομικού ελλείμματος. Τα δημοσιονομικά της χώρας τακτοποιούνται δηλαδή. Συμμαζεύεται το κράτος, συμμαζεύεται η οικονομία και αυτό είναι κάτι πάρα πολύ θετικό. Βεβαίως έχει γίνει με πάρα πολύ σημαντική προσπάθεια, η οποία θα έπρεπε τα προηγούμενα χρόνια να έχει ένα άλλου τύπου μείγμα αλλά εν πάση περιπτώσει εδώ είμαστε και καταφέραμε μαζί με το να μπαίνει σιγά-σιγά η χώρα μας στην σφαίρα της ανάπτυξης και να είναι τα μακροοικονομικά στοιχεία ενθαρρυντικά σε όλα τα επίπεδα. Καταφέραμε να συμμαζέψουμε και τα δημοσιονομικά, δηλαδή η χθεσινή απόφαση της κομισιόν σημαίνει ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικός κίνδυνος για την Ελλάδα και έρχεται να προστεθεί αυτό ως καλό νέο στα καλά νέα που ήρθανε από το προτελευταίο Eurogroup όπου είχαμε κάποια πάρα πολύ σημαντικά βήματα για το ελληνικό χρέος αλλά αν μου επιτρέπετε να πω και πολύ σημαντικά βήματα για την Ευρώπη. Δηλαδή η ρήτρα ανάπτυξης και το λεγόμενο απόθεμα για την έξοδο στις αγορές. Η ρήτρα ανάπτυξης διατυπωμένη ως τέτοια στην απόφαση του Eurogroup αντιστρέφει την οικονομική λογική.

Κύριε Αργύρη η λογική ήταν ότι θα κάνουμε περικοπές, θα συμμαζέψουμε τον προϋπολογισμό ακόμα και αν μας κοστίσει σε ύφεση. Ακόμα και αν κοστίσει στην οικονομία, ακόμα και αν κοστίσει προς την απασχόληση για να εξυπηρετήσουμε το χρέος. Δεν μας νοιάζει δηλαδή η ανάπτυξη, δεν μας νοιάζει η απασχόληση, μας νοιάζει να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε το χρέος. Τώρα η λογική αυτή αντιστρέφεται και λέμε χρέος θα εξυπηρετούμε μόνο αν καταφέρνουμε να κάνουμε ανάπτυξη. Δηλαδή την προτεραιότητα ως οικονομικός στόχος την παίρνει η ανάπτυξη αντί του χρέους όπως ήταν με τις λογικές των 2 προηγούμενων προγραμμάτων.

Μια πτυχή είναι αυτή και η δεύτερη εξίσου σημαντική και ενδεχομένως ακόμα πιο σημαντική είναι η ακροτελεύτια παράγραφος της απόφασης του Eurogroup, η οποία ακριβώς λέει ότι θα δημιουργηθεί απόθεμα το οποίο θα εγγυηθεί την έξοδο της Ελλάδας στις αγορές. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τα αχρησιμοποίητα από τα συμφωνημένα χρήματα με τους εταίρους μας για το δάνειο της συμφωνίας του Ιουλίου του 2015 –περίπου 20 δις είναι αυτά που δεν χρησιμοποιήθηκαν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών- θα είναι ένα μαξιλάρι το οποίο θα εγγυάται την έξοδο στις αγορές. Αν έρθει ο κ. Αργύρης και θέλει να αγοράσει ελληνικά ομόλογα θα ξέρει ότι ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης την αξία αυτών των ομολόγων την εγγυάται και γι’ αυτό βλέπετε και τώρα ότι αποκλιμακώνονται τα επιτόκια.

Το βήμα προς τις αγορές πότε θα γίνει; Υπάρχει χρονοδιάγραμμα;

Θα ήταν άκομψο αυτό τώρα να το ανακοινώσω. Νομίζω ότι οι Υπουργοί πρέπει να μιλάμε πολύ λίγο γι’ αυτά τα πράγματα , ειδικά οι Υπουργοί που δεν έχουμε άμεση αρμοδιότητα. Σε κάθε περίπτωση θα σας πω τις αρχές και τις προτεραιότητες με τις οποίες θα γίνει. Θα γίνει συγκροτημένα, θα γίνει σχεδιασμένα, δεν θα γίνει ‘μουσαντένια’, δεν θα γίνει βεβιασμένα, δεν θα γίνει εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης και της απασχόλησης της χώρας. Ο κ. Σαμαράς επιχείρησε το 2014 να βγει στις αγορές πλήρωσε ένα επιτόκιο που πλήρωσε…

4,95 αν θυμάμαι καλά…

Και η δική μας διακυβέρνηση λοιπόν κατάφερε να το ισοφαρίσει και να το μειώσει, αλλά το κεντρικό ζήτημα ήταν ότι η θητεία του κ. Σαμαρά σημαδεύτηκε από την απώλεια 250 χιλιάδων θέσεων εργασίας. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι στη δική μας λογική δεν είναι να τιθασεύσουμε τις αγορές να τις πείσουμε ότι θα είμαστε δημοσιονομικά <<καλά παιδιά>> με οποιοδήποτε κόστος. Εδώ πέρα παίρνουμε πρωτοβουλίες οι οποίες στηρίζουν την κοινωνία και η έξοδος στις αγορές είναι ένα εργαλείο, ένα μέσο το οποίο και αυτό το χρησιμοποιούμε για να κλειδώσουμε, να κουμπώσουμε και να διασφαλίσουμε την πορεία προς την ανάπτυξη την οποία έχει πάρει η οικονομία μας.    

κ. Υπουργέ μιας και έχουμε 1,5 λεπτό ακόμα στη διάθεσή μας θα μου κάνετε ένα σχόλιο σχετικά με την θερμή αυτή συζήτηση η οποία υπάρχει από την πλευρά σύσσωμης της αντιπολίτευσης και ότι έχει να κάνει με την κα. Κατερίνα Θάνου η οποία θα είναι επικεφαλής του νομικού γραφείου του Πρωθυπουργού;    

Κοιτάξτε να δείτε, δεν καταλαβαίνω τις αντιδράσεις αυτές διότι είναι μια τακτική η οποία συνηθίζεται. Και στο γραφείο του ΠτΔ υπάρχουν συνταξιούχοι δικαστικοί και στο παρελθόν στο γραφείο του κ. Παπανδρέου και στο γραφείο του κ. Μητσοτάκη του πρεσβύτερου, του αποθανόντος έχουν στελεχώσει πρώην δικαστικοί, συνταξιούχοι. Αυτό που δεν είναι σύνηθες είναι εν ενεργεία δικαστικοί να μεταπηδούν από την έδρα του δικαστηρίου στην έδρα την βουλευτική και από κει στην υπουργική καρέκλα. Αυτό έγινε με τον κ. Αθανασίου. Ο κ. Χαράλαμπος Αθανασίου ήταν εν ενεργεία δικαστικός και έγινε βουλευτής επικρατείας της ΝΔ και Υπουργός Δικαιοσύνης εν ριπή οφθαλμού. Ας τα αφήσουνε λοιπόν τώρα τα σχόλια και την προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων και να πάμε παρακάτω. Αλλά αντιλαμβάνεστε και αυτό θα ήθελα να το υπογραμμίσω κ. Αργύρη διότι καθώς έρχονται τα καλά νέα για την οικονομία η ΝΔ θα προσπαθεί απεγνωσμένα να αλλάξει την κουβέντα. Αυτό είναι βέβαιο και θα δημιουργεί θέματα , θα προσπαθεί να δημιουργεί εντυπώσεις, θα κλιμακώνει μια αντιπαράθεση με χαρακτηρισμούς απερίγραπτούς αλλά νομίζω ότι ο ελληνικός λαός αυτά τα αντιλαμβάνεται, τα καταλαβαίνει και αρχίζει σιγά-σιγά και βλέπει γύρω του τα σημάδια της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η δική μας μέριμνα είναι αυτή η ανάκαμψη, αυτή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη.

Μήπως τελικά οι αντιδράσεις οφείλονται στο γεγονός ότι είναι αμισθί εκεί η κα. Θάνου;

Α δεν ξέρω. Να ρωτήσετε αυτούς που αντιδρούν. Δεν θα ήταν μεμπτό να έχει και μια αμοιβή. Ξέρετε εδώ πέρα γίνεται και μια κριτική η οποία καμιά φορά είναι πέραν των ορίων. Είδα κάποιους τώρα να σχολιάζουν ότι θα παίρνει τα οδοιπορικά της. Εντάξει τώρα, να μην τα παίρνει τα οδοιπορικά της δηλαδή; Να μην αποζημιώνεται για τις μετακινήσεις που θα κάνει στα πλαίσια των καθηκόντων της; Εν πάση περιπτώσει νομίζω ότι αυτά είναι δευτερεύοντα και τα αντιλαμβάνεται ο κόσμος.

Προχωρούμε παρακάτω. Υπάρχει πάρα πολύ σοβαρή δουλειά να γίνει. Οι καταστροφολογούντες μπορούν να κάτσουν με την καταστροφολογία τους στον καθρέφτη και να ελεεινολογούν, εμείς προχωράμε παρακάτω.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Και εγώ κ. Αργύρη.