12.2.2018

Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής, Στέλιος Ράλλης, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος  και ο Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργού, Γιώργος Χριστοφορίδης συνόδευσαν τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά στην επίσκεψή του στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, μεταξύ 2-9 Φεβρουαρίου 2018. Η επίσκεψη στις ΗΠΑ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης 2018, στην οποία οι ΗΠΑ είναι τιμώμενη χώρα.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές με παραγωγούς οπτικοακουστικών έργων και μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο καθώς και με στελέχη εταιριών καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας - τομείς στους οποίους θα εστιάσει η αμερικανική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) 2018.

Συγκεκριμένα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους των εταιρειών Netflix, Disney, Paramount στο Los Angeles (6/2/2018), Facebook, Airbnb, Lockheed Martin, Electronic Arts στο San Francisco (7/2/2018), ΜIT, Cambridge Innovation Center, Acacia Communications στη Βοστώνη (8/2/2018). Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με συνάντηση του Υπουργού ΨΗΠΤΕ με τον Υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ Wilbur Ross, στην Ουάσιγκτον (9/2/2018) καθώς και συναντήσεις όλων των μελών της αποστολής με μέλη της Ελληνικής Ομογένειας της Αμερικανικής πρωτεύουσας.

Στις συζητήσεις με ανώτατα στελέχη της Netflix, της Disney και της Paramount, ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αφενός παρουσίασαν το νέο πλαίσιο κινήτρων που έχει νομοθετήσει η χώρα μας προκειμένου να προσελκύσει σημαντικές οπτικοακουστικές  παραγωγές από όλο τον κόσμο, αφετέρου ενημέρωσαν για τις θετικές επιδόσεις και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

Η συζήτηση με τη Facebook επικεντρώθηκε στο θέμα των fake news και η ελληνική πλευρά ανέπτυξε τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με τη δημιουργία του Μητρώου Οnline Μedia, προκειμένου να τεθούν κανόνες διαφάνειας στη διαδικτυακή ενημέρωση. Επίσης, παρουσιάστηκε η πρόταση για αυτορρύθμιση του κλάδου ώστε, με εργαλείο το Μητρώο, οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι να απομονώνουν τα φαινόμενα των fake news. Μνεία έγινε στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης για ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και για ώθηση στην καινοτομία.

Στην Electronic Arts έγινε λεπτομερής αναφορά στο νέο πλαίσιο κινήτρων που έχει ήδη θεσμοθετήσει η ελληνική πλευρά και στα διαθέσιμα κονδύλια συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ για την προσεχή 5ετία, που θα χρηματοδοτήσουν την επιχορήγηση 25% των επιλέξιμων δαπανών για οπτικοακουστικές παραγωγές –συμπεριλαμβανομένων των video games και του animation- στη χώρα μας.

Με την AirBnB διερευνήθηκαν οι προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, αλλά και της παρουσίας του ομίλου στην Ελλάδα.

Η ελληνική αποστολή ξεναγήθηκε, επίσης, στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Σαν Φρανσίσκο και είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τον δορυφόρο Hellas Sat 4, λίγο πριν αυτός εισέλθει στο στάδιο των τελικών δοκιμών.

Κατά τη συνάντηση στα κεντρικά γραφεία της Acacia Communications στη Βοστώνη, η ελληνική πλευρά παρουσίασε το σχεδιασμό της για την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών στο σύνολο της επικράτειας ώστε όλοι οι πολίτες  να έχουν πρόσβαση σε δίκτυα υψηλών ταχυτήτων. Ο Νίκος Παππάς αναφέρθηκε στην εξασφαλισμένη χρηματοδότηση προκειμένου να προωθηθεί η εγκατάσταση των δικτύων και στην ανάγκη η Ελλάδα να πραγματοποιήσει ένα τεχνολογικό άλμα στο συγκεκριμένο τομέα, με τη χρήση οπτικών ινών, δεδομένου ότι σήμερα διαθέτει το πιο ακριβό και ταυτόχρονα το πιο αργό internet στην Ευρώπη.

Στο Μ.Ι.Τ. Media Lab, ένα από τα πλέον δυναμικά εργαστήρια του γνωστού αμερικανικού Πανεπιστημίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, είχε την ευκαιρία να συναντήσει, όχι μόνο τα στελέχη του, αλλά και Έλληνες και Ελληνοαμερικανούς φοιτητές, οι οποίοι μάλιστα του παρουσίασαν τα projects που υλοποιούν. Πέρα από την προοπτική συμμετοχής του Μ.Ι.Τ. ή επιστημονικών του ομάδων στη ΔΕΘ, συζητήθηκαν οι δυνατότητες αξιοποίησης της εμπειρίας του Πανεπιστημίου για την ανάπτυξη της καινοτομίας στην Ελλάδα και την αντιστροφή του φαινομένου του «brain drain».

Στο Cambridge Innovation Center αναζητήθηκαν τρόποι για την παρουσία σειράς μικρών και πρωτοποριακών επιχειρήσεων της θερμοκοιτίδας στη φετινή ΔΕΘ.

Netflix

PIRKAGIES 23 07

PIRKAGIES 23 07 2018

banner yp ggyp

banner yp ggpsp

banner yp ggee

banner yp ggtt

banner spec sec

Mindigital.gr on Facebook

emedia a1

banner dpo