Αυξάνονται οι φορείς που αντλούν αυτόματα τη φορολογική ενημερότητα για πληρωμές από το Δημόσιο – Περισσότερες από 340.000 ενημερότητες διατέθηκαν ψηφιακά το 2021

Σημαντική διευκόλυνση στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων επιφέρει η υπηρεσία για την αυτόματη άντληση της φορολογικής ενημερότητας για προμηθευτές του Δημοσίου. Συγκεκριμένα στην υπηρεσία «Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας», εντάσσονται όλο και περισσότεροι φορείς, απαλλάσσοντας τους συναλλασσόμενους με το Δημόσιο από την υποχρέωση να προσκομίζουν οι ίδιοι φορολογική ενημερότητα προκειμένου να πληρωθούν, καθώς η διαδικασία γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του πολίτη ή της υπηρεσίας.

Ειδικότερα, οι φορείς του Δημοσίου που λαμβάνουν μέσω διαλειτουργικότητας το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας ανέρχονται πλέον σε 69, από 36 που ήταν το 2020. Με τον τρόπο αυτό, μέσα στο 2021 διατέθηκαν αυτοματοποιημένα περισσότερες από 340.000 φορολογικές ενημερότητες, απαλλάσσοντας τους προμηθευτές του Δημοσίου (πολίτες και επιχειρήσεις) από αντίστοιχο αριθμό επισκέψεων.

Με βάση τη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, η διαδικτυακή υπηρεσία διατίθεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι αναγκαίες πληροφορίες της φορολογικής ενημερότητας αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Υπενθυμίζεται ότι η υπηρεσία τέθηκε σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2020 με τη Βουλή των Ελλήνων να γίνεται ο πρώτος φορέας που την αξιοποιεί, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους ακολούθησε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος. Η λίστα των φορέων που αξιοποιούν τη συγκεκριμένη διαδικτυακή υπηρεσία επεκτείνεται διαρκώς με την προσθήκη νέων. Ενδεικτικά, ορισμένοι από τους φορείς που προστέθηκαν το τελευταίο διάστημα είναι οι εξής:

  • Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων/ Ταμείο Διοικήσεως και Διαχειρίσεως Πανεπιστημιακών Δασών
  • Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Γ.Ν.Α. «Σισμανόγλειο»
  • Ταμείο Αρωγής Λιμενικού Σώματος

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Στον σχεδιασμό μας ο πολίτης βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο: κάθε υπηρεσία που υλοποιούμε είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητα εκείνου που συναλλάσσεται με το κράτος. Το γεγονός ότι τον περασμένο χρόνο μόνο από την ψηφιακή διάθεση φορολογικής ενημερότητας αποφύγαμε 340.000 ουρές αντανακλά το μέγεθος της προστιθέμενης αξίας που παράγει η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η διασύνδεση των συστημάτων. Προσθέτοντας διαρκώς νέες υπηρεσίες και επεκτείνοντας τις υπάρχουσες σε περισσότερους φορείς, δίνουμε στη χώρα την ώθηση ώστε να εξακολουθήσει να καταγράφει εκθετική πρόοδο στις ψηφιακές συναλλαγές».

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Η αυτόματη άντληση της φορολογικής ενημερότητας αποτέλεσε μια από τις πρώτες πρωτοβουλίες μας και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το γεγονός ότι δύο χρόνια μετά διευκολύνει σε τέτοιο βαθμό τους προμηθευτές του Δημοσίου. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, εξοικονομούνται ανθρωποώρες υπαλλήλων, επιταχύνονται οι σχετικοί έλεγχοι και οι πληρωμές, μειώνοντας τη γραφειοκρατία τόσο για τη Διοίκηση, όσο και για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, που συναλλάσσονται με το Δημόσιο πιο απλά και πιο γρήγορα».

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Scroll to Top

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στον ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.