Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη στην εφημερίδα «Real News»

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε στις 17-04-2022 συνέντευξη στην εφημερίδα «Real News» και τον δημοσιογράφο Γιώργο Σιαδήμα.

Η ενεργειακή κρίση μετά και τον πόλεμο στην Ουκρανία μπορεί επηρεάζει τον σχεδιασμό σας για τα πρότζεκτ που έχετε προγραμματίσει;

Σχεδόν τρία χρόνια τώρα, έχουμε αποδείξει ότι οι εξωγενείς κρίσεις που διαρκώς αντιμετωπίζουμε δεν μεταβάλλουν, αλλά αντιθέτως επιταχύνουν την υλοποίηση του σχεδιασμού μας. Το αποδείξαμε και στον κορωνοϊό, όταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός μεταβλήθηκε μέσα σε μια μέρα από εκκρεμότητα σε αναγκαιότητα. Αυτό συμβαίνει διότι όλος ο σχεδιασμός μας ήταν εξαρχής πολιτοκεντρικός: βασική μας προτεραιότητα ήταν και παραμένει πώς θα διευκολύνουμε την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Η Κυβέρνηση αναζητά διαρκώς ολοένα και καλύτερες λύσεις αντιμετώπισης των νέων προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε και έχει αποδείξει πως πετυχαίνει ουσιαστικά αποτελέσματα τόσο στα διαχρονικά προβλήματα, όσο και σε εκείνα τα οποία αναδύονται.

Το gov.gr έκλεισε δυο χρόνια. Μειώθηκε η γραφειοκρατία;

Ναι, μειώθηκε. Και αυτό δεν αποτελεί έναν πολιτικό ισχυρισμό, αλλά ένα δεδομένο που αποδεικνύεται με αριθμούς. Οι ψηφιακές συναλλαγές το 2018 ανέρχονταν σε 8,8 εκατομμύρια – ουσιαστικά, δηλαδή, κάθε πολίτης «γλύτωνε» μία αναμονή στην ουρά τον χρόνο. Το 2019 ο αριθμός αυξήθηκε σε 34 εκατομμύρια και το 2020 στα 94 εκατομμύρια. Πέρυσι φτάσαμε στα 567 εκατομμύρια – εξοικονομήσαμε, δηλαδή, εξήντα ουρές κατά μέσο όρο για κάθε ενήλικα.

Μάλιστα, οι μισές από αυτές τις ψηφιακές συναλλαγές αφορούν σε αυτόματες ανταλλαγές στοιχείων μεταξύ μητρώων και υπηρεσιών του Δημοσίου – αυτό που στη γλώσσα της πληροφορικής ονομάζουμε «διαλειτουργικότητες». Και αυτό έχει προστιθέμενη αξία διότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν απαιτήθηκε καμία ενέργεια από πλευράς του πολίτη – πέρα, βέβαια, από τη συναίνεσή του. Κάθε μέρα, με κάθε νέα υπηρεσία και διασύνδεση των μητρώων εξοικονομούμε χρόνο και πόρους, δηλαδή κερδίζουμε ζωή.

Ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, άδεια κυκλοφορίας, ασφαλιστήριο ακόμα και το ΚΤΕΟ θα είναι όλα με ένα κλικ στο κινητό; Οι υποψήφιοι οδηγοί θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού για εξετάσεις μέσω ειδικής πλατφόρμας;

Η υπηρεσία προγραμματισμού των εξετάσεων για υποψηφίους οδηγούς λειτουργεί ήδη πιλοτικά για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – την παρουσιάσαμε πριν από περίπου έναν μήνα στη Θεσσαλονίκη με τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα και σύντομα θα είναι διαθέσιμη για το σύνολο της χώρας. Ο προγραμματισμός των εξετάσεων ψηφιακά αποτελεί μια υπηρεσία με πολλαπλά οφέλη: αρχικά, διευκολύνει όλους τους εμπλεκόμενους (υποψηφίους, σχολές οδηγών και Διοίκηση), αλλά ταυτόχρονα ενισχύει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία της διαδικασίας. Ουσιαστικά, λοιπόν, ενδυναμώνει την ίδια την οδική ασφάλεια.

Την ίδια πιλοτική λειτουργία είχαμε εφαρμόσει και σε άλλες υπηρεσίες γύρω από τις μετακινήσεις και αυτό είναι κομμάτι της φιλοσοφίας μας να δημιουργούμε και να επεκτείνουμε τις πλατφόρμες και τις εφαρμογές μας βήμα – βήμα, και φυσικά, στο πλαίσιο της πολύ παραγωγικής συνεργασίας που έχουμε με τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Στόχος μας είναι η συνολική ψηφιοποίηση του χώρου των μεταφορών, κάτι πάνω στο οποίο εργαζόμαστε εδώ και περίπου τρία χρόνια. Θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε σε λίγες εβδομάδες νέες εφαρμογές οι οποίες διευκολύνουν σημαντικά τους πολίτες, όπως αυτές που αναφέρετε.

Ανακοινώσατε μητρώο εμβολιασμού. Θα περιλαμβάνει όλα τα εμβόλια πέρα από αυτά για τον κορωνοϊό;

Το μητρώο που ανακοινώσαμε είναι το Μητρώο Εμβολιασμού Παιδιών και Εφήβων, το οποίο αφορά στα βασικά παιδιατρικά εμβόλια. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική δράση που υλοποιήσαμε από κοινού με τον Υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά ένα πλήρες σύστημα οργάνωσης του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμού για Παιδιά και Εφήβους.

Ήδη από την έναρξη λειτουργίας του emvolio.gov.gr, έχουμε τονίσει ότι η πλατφόρμα αυτή δεν αφορά αποκλειστικά στον εμβολιασμό κατά του Covid, αλλά η εμπειρία που αποκομίζουμε θα αξιοποιηθεί στο σύνολο των υπηρεσιών υγείας. Έτσι, με το συγκεκριμένο Μητρώο, γονείς και παιδίατροι θα έχουν πρόσβαση στο ιστορικό εμβολιασμών, για άμεση και ακριβή αξιολόγηση του ιστορικού του παιδιού, και επιπλέον θα αποστέλλονται με SMS και ειδοποιήσεις για το πότε το παιδί τους πρέπει να κάνει ένα εμβόλιο.

Όσον αφορά την άυλη συνταγογράφηση έχει ολοκληρωθεί; Οι πολίτες έχουν πρόσβαση στον ηλεκτρονικό φάκελο τους; Θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού με τον ιατρό που επιθυμούν;

Με τις πρόσφατες προσθήκες ορισμένων μικρότερων ταμείων, πλέον όλοι οι ασφαλισμένοι υπάγονται στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Κατά συνέπεια, μπορούν να χρησιμοποιούν και την άυλη συνταγογράφηση, αλλά και την εφαρμογή MyHealth, η οποία όπως έχουμε πει αποτελεί το πρόπλασμα του ηλεκτρονικού φακέλου υγείας, καθώς εκεί θα συγκεντρώνονται σταδιακά όλες οι διαδικασίες που ψηφιοποιούμε σχετικά με την υγεία. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι έχουν πρόσβαση στο ιστορικό των συνταγών τους από το 2012, ωστόσο αυτό είναι κάτι που εξαρτάται αποκλειστικά από το πότε εντάχθηκε το ταμείο τους στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Ως προς το κλείσιμο του ραντεβού με γιατρό, η υπηρεσία παρέχεται πλέον ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε επίσης πάνω στο πρότυπο του emvolio.gov.gr. Όπως, βέβαια, σας είπα, προσθέτουμε διαρκώς νέες δυνατότητες στην εφαρμογή MyHealth, οπότε δεν αποκλείεται να είναι μια από τις επόμενες παρεμβάσεις μας.

Τι άλλο σχεδιάζετε;

Μιας και συζητάμε θέματα γύρω από τις εφαρμογές στον τομέα της υγείας, μέσα στο επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε την ψηφιοποίηση των βεβαιώσεων νοσηλείας. Πρόκειται για το επόμενο βήμα μετά τις ιατρικές συνταγές, τις ιατρικές βεβαιώσεις και τα παραπεμπτικά που ήδη εκδίδονται μέσω της άυλης συνταγογράφησης. Η στόχευση είναι ακριβώς η ίδια: μεγαλύτερη διευκόλυνση για γιατρούς και πολίτες, συστηματοποίηση του ιστορικού κάθε ασθενούς, περισσότερη διαφάνεια, προστασία από ενδεχόμενο απώλειας, φθοράς ή παραποίησης του εγγράφου.

Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ψηφιοποίηση της υγείας γιατί πρόκειται για έναν τομέα όπου η προστιθέμενη αξία για τον πολίτη μεγιστοποιείται. Η ψηφιοποίηση της υγείας αναβαθμίζει τις δυνατότητες πρόληψης και αντιμετώπισης νοσημάτων. Μέσα από τα νέα εργαλεία που καθιερώνουμε, όλοι οι πολίτες, αλλά ιδίως εκείνοι που το έχουν περισσότερο ανάγκη (άτομα με αναπηρία, κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών) μπορούν να φροντίζουν ευκολότερα και καλύτερα την υγεία τους σε συνεργασία, φυσικά με τον κατάλληλο γιατρό.

Τελικά στις εκλογές, όποτε και αν στηθούν οι κάλπες θα είστε υποψήφιος με σταυρό στην Α Αθηνών; Υπάρχουν πληροφορίες ότι θα είστε στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας της ΝΔ. Τι λέτε;

Κύριε Σιαδήμα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επαναλάβει πολλές φορές ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ακόμα μπροστά μας το 25% της θητείας μας και σε αυτό τον χρόνο έχουμε να υλοποιήσουμε πολλές δράσεις για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών. Έτσι, λοιπόν, σας λέω ότι είμαι απόλυτα προσηλωμένος στα καθήκοντα που μου έχει αναθέσει ο Πρωθυπουργός και στην υλοποίηση της εντολής που μας έδωσαν τον Ιούλιο του 2019 οι Έλληνες πολίτες να ανοικοδομήσουμε ένα κράτος σύγχρονο, λειτουργικό, ευέλικτο και φιλικό.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Scroll to Top

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στον ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.