Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη στην εφημερίδα «Το Μανιφέστο»

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε στις 18/04/2023 συνέντευξη στην εφημερίδα «Το Μανιφέστο» και τη δημοσιογράφο Ντόρα Κουτροκόη.

Καθώς οι εκλογές πλησιάζουν, τι δείχνει το τοπίο που έχει διαμορφωθεί δημοσκοπικά; Πιστεύετε ότι έχει η Νέα Δημοκρατία δυναμική αυτοδυναμίας;

Το δημοσκοπικό τοπίο δείχνει ένα παγιωμένο προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας στην πρόθεση ψήφου και του Κυριάκου Μητσοτάκη ως προς την καταλληλότητα για πρωθυπουργός. Αυτό, λοιπόν, το διπλό παγιωμένο προβάδισμα σε συνδυασμό με όλα σχεδόν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων δείχνουν ότι η Νέα Δημοκρατία μπορεί να πετύχει ποσοστά που έχουν οδηγήσει σε όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης σε κυβερνήσεις με αυτοδυναμία.

Ο παράγοντας που καθιστά μη πιθανό τον σχηματισμό Κυβέρνησης στις πρώτες εκλογές είναι το σύστημα της απλής αναλογικής. Ένα σύστημα που τόσο στη δική μας πολιτική ιστορία όσο και σε πολλά πρόσφατα παραδείγματα από το εξωτερικό, αποδεικνύεται παράγοντας αστάθειας. Για τον λόγο αυτό, η Νέα Δημοκρατία έφερε από την αρχή της θητείας της έναν νέο εκλογικό νόμο, που επιτρέπει στο κόμμα που θα εμπιστευτούν οι περισσότεροι πολίτες να εφαρμόσει το πρόγραμμά του. Και πιστεύω ότι τελικά οι πολίτες θα ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, δίνοντάς μας μια ακόμα αυτοδύναμη τετραετία.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης επιμένει στον «Άγνωστο Χ» για Πρωθυπουργό σε περίπτωση συνεργασίας του κόμματος του, είτε με τη ΝΔ είτε με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πώς κρίνετε την απόφασή του;

Αποτελεί τόσο εθνικό, όσο και ευρωπαϊκό κεκτημένο ο Πρωθυπουργός να είναι και ο αρχηγός του πρώτου σε ψήφους κόμματος. Οι εξαγγελίες ενός κόμματος και ενός πολιτικού κατά την προεκλογική περίοδο κρίνονται από τους πολίτες στην κάλπη. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι στο πρόσφατο παρελθόν οι πολίτες έχουν αποδείξει με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι αναγνωρίζουν και τιμωρούν μικροκομματικές πρακτικές που δεν εστιάζουν στα προβλήματα της χώρας.

Από εκεί και πέρα, το μόνο σενάριο που είμαστε πρόθυμοι και διατεθειμένοι να υποστηρίξουμε εμείς οι υποψήφιοι της Νέας Δημοκρατίας είναι η πρωθυπουργία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Πρωθυπουργός έχει αποδείξει μέσα από την επιτυχή αντιμετώπιση των κρίσεων της τελευταίας τετραετίας ότι διαθέτει τις ικανότητες και την αποφασιστικότητα να αντιμετωπίσει προκλήσεις. Και μέσα από την υλοποίηση του προεκλογικού προγράμματος του 2019, έχει θεμελιώσει την αξιοπιστία του ως προς τη θέληση και τη δυνατότητα να υλοποιήσει ακόμα περισσότερες και βαθύτερες τομές που θα πάνε την Ελλάδα μπροστά.

Εάν δεν επιτευχθούν οι απαραίτητες προγραμματικές συγκλίσεις και ως προς το πρόσωπο του Πρωθυπουργού, θα ήταν συνετό, μετά από τόσα χρόνια αστάθειας στην οικονομία, την πανδημία ,την ενεργειακή κρίση κτλ., να οδηγηθεί η χώρα και σε τρίτη εκλογική αναμέτρηση;

Αυτή τη στιγμή, κυρία Κουτροκόη, έχουμε εκλογές στις 21 Μαΐου. Αυτή είναι προς το παρόν η μόνη και η πιο σημαντική κάλπη, γιατί οι πολίτες καλούνται να αξιολογήσουν τη θητεία μας, να συγκρίνουν το πρόγραμμά μας με τα προγράμματα της αντιπολίτευσης και να αποφασίσουν ποιος επιθυμούν να κυβερνήσει. Τα υπόλοιπα θα έχουμε τον χρόνο και τα δεδομένα για να τα συζητήσουμε όταν θα έχουμε τα αποτελέσματα των εκλογών.

Σε ένα περιβάλλον αστάθειας, η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας είναι ότι η χώρα χρειάζεται μια μονοκομματική κυβέρνηση με ισχυρή λαϊκή εντολή, ώστε να δώσει λύσεις άμεσα και αποτελεσματικά στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Το ποιες είναι αυτές οι λύσεις το περιγράφουμε αναλυτικά στο πρόγραμμά μας και το επαναλαμβάνουμε σε κάθε ευκαιρία. Αντίθετα, από τα κόμματα της αντιπολίτευσης βλέπουμε να δίνεται πολύ μεγαλύτερη έμφαση στα πρόσωπα αντί για τις πολιτικές που αυτά τα πρόσωπα θα κληθούν να εφαρμόσουν – και αυτό μάλλον κάτι λέει για την πληρότητα των δικών τους προτάσεων.

Κάνοντας απολογισμό της τετραετίας, ποιες ψηφιακές μεταρρυθμίσεις θεωρείτε ως τις σημαντικότερες για τους πολίτες και σε τι κρίνετε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις;

Το gov.gr αποτελεί μια μεταρρύθμιση που συνιστά ήδη κεκτημένο στην καθημερινότητα όλων των πολιτών. Ξεκινήσαμε τη λειτουργία του τον Μάρτιο του 2020 συγκεντρώνοντας 501 ψηφιακές υπηρεσίες που ήταν διάσπαρτες σε sites του Δημοσίου. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, έχουμε ξεπεράσει τις 1.500 ψηφιακές υπηρεσίες, εντάσσοντας στο gov.gr τις πιο συχνές αλληλεπιδράσεις του πολίτη με το κράτος όπως εξουσιοδότηση, υπεύθυνη δήλωση, πιστοποιητικά δημοτολογίου, ληξιαρχικές πράξεις.

Από τα 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές το 2018, πέρυσι ξεπεράσαμε τα 772 εκατομμύρια, που, αν συμπεριληφθούν και οι φορολογικές/οικονομικές συναλλαγές, φτάνουμε στο 1,2 δις. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο κάθε πολίτης γλιτώνει περίπου 100 αναμονές σε ουρές κάθε χρόνο. Και, επίσης, το γεγονός ότι περισσότεροι από 8.100.000 πολίτες – σχεδόν όλος ο ενήλικος πληθυσμός – έχουν χρησιμοποιήσει έστω μία φορά το gov.gr για να εκδώσουν ένα έγγραφο ή να υποβάλουν μια αίτηση δείχνει ότι πρόκειται για μια μεταρρύθμιση που αφορά όλους τους Έλληνες.

Φυσικά, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο emvolio.gov.gr. Όλη η ανθρωπότητα βρέθηκε στο τέλος του 2020 μπροστά στη δυσκολότερη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πόσοι θα πίστευαν ότι η Ελλάδα μπορούσε να τα καταφέρει καλύτερα από τη Μασαχουσέτη ή τη Βαυαρία στην οργάνωση του εμβολιασμού; Μάλλον κανείς. Κι όμως, εμείς ήμασταν που υλοποιήσαμε ένα σύστημα αμιγώς ψηφιακό και πλήρως λειτουργικό από την πρώτη ημέρα. Και αυτό μας επέτρεψε να αντιμετωπίσουμε άμεσα και δραστικά την πανδημία, αλλά και να προβάλουμε διεθνώς την Ελλάδα ως καλό παράδειγμα μπροστά σε μια τέτοια πρόκληση.

Και τέλος, είναι εκείνες οι πρωτοβουλίες που είχαν ιδιαίτερη κοινωνική αξία: η ψηφιακή κάρτα αναπηρίας, που ήταν ένα διαχρονικό αίτημα του αναπηρικού κινήματος, τα ψηφιακά ΚΕΠΑ, η ψηφιακή αίτηση για την επιστροφή δαπανών για εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, ψυχοθεραπείες. Όλες αυτές οι δράσεις βελτιώνουν στην πράξη την καθημερινότητα των συμπολιτών μας που έχουν περισσότερη ανάγκη από νέες ψηφιακές δυνατότητες. Και μέσα από αυτές τις δράσεις η Ελλάδα αλλάζει πρόσωπο και εξελίσσεται σε μια χώρα που σέβεται τους φόρους και τις ανάγκες όλων των πολιτών.

Οι ρυθμοί με τους οποίους τρέξαμε αυτή την τετραετία αντανακλούν και το μέγεθος των εκκρεμοτήτων που είχε η χώρα στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Είχαμε πει εξαρχής ότι ο ψηφιακός μας σχεδιασμός είναι μια στρατηγική δύο τετραετιών και μέχρι τις εκλογές συνεχίζουμε να υλοποιούμε αυτόν τον σχεδιασμό, ώστε να μην αφήσουμε ούτε μια ημέρα χαμένη. Και ένα από τα έργα που «τρέχουμε» αυτή την περίοδο αφορά σε έναν τομέα που ακόμα η Ελλάδα υστερεί, το σταθερό ίντερνετ. Έτσι, τον Ιούνιο θα είναι έτοιμη να ανοίξει η πλατφόρμα μέσα από την οποία οι ιδιοκτήτες πολυκατοικιών που δεν διαθέτουν καλωδίωση οπτικής ίνας θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για μια ευρεία κτηριακή αναβάθμιση που θα περιλαμβάνει οπτικές ίνες αλλά και μετρητές κοινής ωφέλειας.

Σε μία νέα διακυβέρνηση της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία επιθυμείτε να διατηρήσετε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης;

Η επιλογή των υπουργών αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του Πρωθυπουργού. Από πλευράς μου, παραμένω προσηλωμένος στο πώς θα συμβάλλω ώστε η Νέα Δημοκρατία να πείσει όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες ότι η πρότασή μας θα πάει την Ελλάδα μπροστά. Και είμαι πεπεισμένος ότι αυτό θα το καταφέρουμε.

Πρώτη φορά υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στην Α΄ Αθηνών. Ποιο είναι το όραμά σας για την Αθήνα;

Η Αθήνα είναι η πόλη που γεννήθηκα, μεγάλωσα, σπούδασα και δραστηριοποιήθηκα επαγγελματικά για πολλά χρόνια. Είναι μια ιστορική πρωτεύουσα, με διεθνή ακτινοβολία και μεγάλες δυνατότητες όσον αφορά στη θέση της, στις υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό της. Και από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, βήματα που είτε παράγουν ήδη αποτελέσματα, είτε σύντομα θα εμφανίσουν θετικό αποτύπωμα στην πόλη.

Σε ό,τι με αφορά, το όραμά μου είναι να γίνω κομμάτι αυτής της αλλαγής που συντελείται στην Αθήνα, συμβάλλοντας στον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολιτικών που θα καταστήσουν την πόλη πιο φιλική για όλους τους κατοίκους και τους επισκέπτες της. Και αναφέρομαι σε πολιτικές για την καλύτερη αξιοποίηση των δημόσιων χώρων, σε πολιτικές που θα αναβαθμίσουν δραστικά την προσβασιμότητα για όλους τους συμπολίτες μας και σε πολιτικές που θα αναβαθμίσουν όλες εκείνες τις υποδομές που χρειάζεται κάθε σύγχρονη μητρόπολη.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Scroll to Top

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στον ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.