Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη στα «Παραπολιτικά»

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε στις 09/11/2019 συνέντευξη στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» και τον δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο.

Σε λίγο διάστημα θα ανοίξει έντονα η συζήτηση για το πρόσωπο του επόμενου Προέδρου της Δημοκρατίας. Κατά τη γνώμη σας πρέπει να τηρηθεί η άτυπη παράδοση και να προέρχεται από άλλο χώρο από την κυβέρνηση, δηλαδή εν προκειμένω από την κεντροαριστερά;

Επιτρέψτε μου να πω πως πιστεύω πως αυτοί οι διαχωρισμοί, δηλαδή οι συντεταγμένες της παλιάς πολιτικής γεωγραφίας, έχουν ξεπεραστεί από την ίδια τη ζωή. Έχοντας πλέον βγει στο «ξέφωτο» ως χώρα, έπειτα από δέκα χρόνια κρίσης, εκτιμώ πως η αναζήτηση των πολιτών για κάθε δημόσιο αξίωμα είναι το να το καταλαμβάνουν άτομα ικανά που να μπορούν να αποδώσουν πέρα και πάνω από όποιες πολιτικές ταυτότητες παλαιού τύπου. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποτελεί το ύψιστο πολιτειακό αξίωμα και η φυσιογνωμία του οφείλει να είναι τέτοια ώστε να συμβολίζει την εθνική ενότητα. Σε ό,τι αφορά την όποια συγκεκριμένη επιλογή, αυτή προφανώς αποτελεί προνόμιο του Πρωθυπουργού και του Κοινοβουλίου.

Το σύστημα 112 πότε ακριβώς θα λειτουργήσει πλήρως και ποιος θα έχει την ευθύνη διαχείρισής του;

Το χρονοδιάγραμμα που παραλάβαμε από την προηγούμενη Κυβέρνηση προέβλεπε ότι το 112 θα παραδοθεί πλήρως λειτουργικό στο τέλος του έτους. Φυσικά, με βάση τα όσα παραλάβαμε δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι αυτό θα συνέβαινε, καθώς το σύστημα δεν ήταν ακόμα συμβατό με αρκετούς κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων. Από πλευράς μας έχουμε υπερβεί τα περισσότερα τεχνικά εμπόδια, με κυριότερο τη συνεννόηση με τους κατασκευαστές, ώστε να «ξεκλειδώσουν» τη δυνατότητα λήψης μηνυμάτων εμπλουτισμένου περιεχομένου – τα λεγόμενα CBS – που είναι το βασικό είδος μηνυμάτων που στέλνει το 112. Παράλληλα, σχεδιάσαμε μια ενδιάμεση λύση με SMS για μεγαλύτερες γεωγραφικές περιοχές, τόσο για να καλύψουμε το διάστημα μέχρι την πλήρη λειτουργία του 112, όσο και για να έχουμε ένα επιπλέον εργαλείο ενημέρωσης όσων δεν χρησιμοποιούν έξυπνα κινητά και, άρα, δεν μπορούν να λάβουν CBS. Ως προς την ευθύνη διαχείρισης είναι αδιαπραγμάτευτο ότι ο χρόνος, οι παραλήπτες και το περιεχόμενο των μηνυμάτων του 112 είναι αποκλειστικά δουλειά των ειδικών, δηλαδή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Το σύστημα, συνεπώς, θα είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Σε τι χρονικό ορίζοντα θα μπορούμε να αναζητούμε όλα τα πιστοποιητικά που εκδίδει το Δημόσιο μέσω ίντερνετ; Όταν όλες οι υπηρεσίες αυτές γίνουν ψηφιακές, θα εκλείψει ο λόγος ύπαρξης των ΚΕΠ;

Αυτό που περιγράφετε είναι η πλήρης λειτουργία του gov.gr, της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου το οποίο θεσπίσαμε με το σχέδιο νόμου «Επενδύω στην Ελλάδα». Η διαλειτουργικότητα όλων των υπηρεσιών και των μητρώων του Δημοσίου είναι ένα έργο το οποίο χρονικά καλύπτει το σύνολο του βίου αυτής της Κυβέρνησης, είναι ένα έργο με ορίζοντα τετραετίας – και αυτό γιατί απαιτεί το σχεδιασμό, την προκήρυξη και την υλοποίηση μεγάλων έργων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μέχρι τότε δεν θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις, κάθε άλλο: στους αμέσως επόμενους μήνες οι πολίτες σταδιακά θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από υπηρεσίες μέσω του υπολογιστή τους. Φυσικά, ο αυτονόητος στόχος μας είναι να μειωθεί σημαντικά και ο όγκος των πιστοποιητικών τα οποία οι πολίτες χρειάζονται, καθώς το δημόσιο εν τέλει οφείλει να μη ζητά από τους πολίτες πληροφορίες τις οποίες το ίδιο ήδη έχει. Ως προς το ρόλο των ΚΕΠ, στόχος μας είναι όχι μόνο να μην τα καταργήσουμε, αλλά αντίθετα να τα καταστήσουμε το μοναδικό σημείο που θα χρειάζεται να προσέλθουν για μια συναλλαγή τους με το κράτος οι πολίτες, ιδίως εκείνοι που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.

Ποιες άλλες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε συγκεκριμένα στο προσεχές διάστημα για μια ψηφιακή δημόσια διοίκηση;

Βασικό πεδίο ενασχόλησής μας είναι η απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας. Ως προς αυτό εστιάζουμε στα λεγόμενα γεγονότα ζωής των πολιτών, δηλαδή στις βασικές αλληλεπιδράσεις των πολιτών με το κράτος και στο πώς θα μπορούσαν να μειωθούν τα γραφειοκρατικά βήματα που σχετίζονται με αυτά και οι σχετικές ουρές. Τα γεγονότα αυτά – από τη γέννηση ενός παιδιού, την εγγραφή στο σχολείο, την ανανέωση ενός διπλώματος ή ενός διαβατηρίου, την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου – αρχικά θα πρέπει να απλοποιηθούν διοικητικά και στη συνέχεια να «ψηφιοποιηθούν» κάνοντας τα σχετικά συστήματα να «μιλήσουν» μεταξύ τους. Σύντομα θα ανακοινώσουμε τις πρώτες σημαντικές απλοποιήσεις αυτής της μορφής.

Πότε θα γίνει η ενοποίηση για όλους τους πομποδέκτες (epass) των διοδίων και πώς; Θα αφορά ολόκληρη την επικράτεια;

Ο στόχος είναι ακριβώς αυτός: να μπορεί κανείς με ένα e-pass να ταξιδέψει σε όλη την επικράτεια, κάτι που δεν είναι εφικτό αυτή τη στιγμή. Η λύση έχει ήδη αποφασιστεί και συμφωνηθεί. Τις τεχνικές λεπτομέρειες αυτής της λύσης τις εξετάζουμε, από κοινού με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, με τους παραχωρησιούχους, ώστε σύντομα να ανακοινώσουμε και το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Scroll to Top

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στον ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.